Gå til innhold

Minneproblemer? pc2700 | Athlon 1.833 på 1.4

phun-ky

Anbefalte innlegg

kjøpte nettopp dette oppsettet fra komplett.no:

da jeg skulle sette det sammen og instalere OS (winxppro denne gangen) fikk jeg en blåskjerm... der stod det at det var noe galt med en fil (forskjellig fil hver gang) og hva jeg kunne gjøre. det stod at jeg kunne hake av buffered/shadowed minne eller noe sånt i BIOS etterfulgt av en linje med bits/heks tall.

Noen som har vært borte i noe lignende? Finner uansett ikke hvor jeg kan endre buffered/shadow greiene.. Er det minnet det er noe galt med?

Og så lurer jeg på en ting til; satte opp prosessor frekvensen på 1.833 i BIOS, som det skal være, og skrudde på.. men den skrudde seg av selv etterhvert grunnet overoppheting..(vi snakker om "ja jeg kan steke en biff på kjøleribba varmt")

Er vifta som AMD leverer med sine CPU'er for dårlige til å takle varmen? Måtte sette den på 1.4Ghz bare for å være sikker..

På forhånd takk for alle svar..

Endret av phun-ky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg mener det er rammen i ditt tilfelle..

det gikk fint ann å installere xp på en disk i en maskin, men når jeg flyttet disken til den nye maskinen så fikk jeg: "INVALID SYSTEM DISK REMOVE AND RESTART" eller noe lignende..

Lenke til kommentar

Prøv å reset CMOS-en (standard oppsettet skal funke med XP). Hvis det ikke går prøv å lag en boot floppy med MemTest86, start PC'en opp med den for å teste RAM-en. Når XP lager bluescreen under boot, er det nesten alltid på grunn av driver, hardware, eller kritiske feil forårsaket av programmer. Siden du fikk det under første XP boot, må de være ett hardware problem.

Kan du spesifisere åssen STOP feilmelding det er? Er det ikke ett navn på feilen i bluescreenen? Ta bilde av bluescreenen, eller skriv av det som er under den beskrivelsen om hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Prøv å reset CMOS-en (standard oppsettet skal funke med XP). Hvis det ikke går prøv å lag en boot floppy med MemTest86, start PC'en opp med den for å teste RAM-en. Når XP lager bluescreen under boot, er det nesten alltid på grunn av driver, hardware, eller kritiske feil forårsaket av programmer. Siden du fikk det under første XP boot, må de være ett hardware problem.

Kan du spesifisere åssen STOP feilmelding det er? Er det ikke ett navn på feilen i bluescreenen? Ta bilde av bluescreenen, eller skriv av det som er under den beskrivelsen om hva du kan gjøre.

vil ikke vedde om prt scr tasten funker der og da.. men skal prøve å skrive ned..

skal cleare CMOS'en nå..

Lenke til kommentar

feilmeldingen jeg fikk:

det er oppdaget et probblem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende:

Kjør et verktøy for systemdiagnostisering fra maskinvare produisenten. Kjør spesielt en minnekontroll, og kontroller om minnet er skade eller ikke samsvarer. prøv å bytte videokort.

Deaktiver eller fjern all nylig installert maskinvare og alle nye drivere. Deaktiver eller fjern all nylig installert maskinvare. hvis du må bruke sikkerhetsmodus til å fjerne elelr deaktivere komponenter, starter du maskinen på nytt, trykker f8 for å velge avanserte opppstartsalternativer, oig velger sikkermodus.

teknisk info:

*** STOP: 0x0000007f (0x0000000d,0x00000000,0x00000000,0x00000000)

Lenke til kommentar

Stop 0x7F messages are typically due to defective, malfunctioning, or failed memory hardware. If you added new hardware recently, remove and replace it to determine if it is causing or contributing to the problem. Run diagnostics software supplied by the system manufacturer to determine if the component has failed.

Lenke til kommentar
Stop 0x7F messages are typically due to defective, malfunctioning, or failed memory hardware. If you added new hardware recently, remove and replace it to determine if it is causing or contributing to the problem. Run diagnostics software supplied by the system manufacturer to determine if the component has failed.

well.. i havent added new hardware... i've bought new MB, CPU and DIMM memory and tried to install xp on it. it didnt work... i believe the main reason is fault in the DIMM Memory hardware..

Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 26/06/2004 : 21:26

QUOTE (enhuso @ 26/06/2004 : 17:24)

well.. i havent added new hardware... i've bought new MB, CPU and DIMM memory and tried to install xp on it. it didnt work... i believe the main reason is fault in the DIMM Memory hardware.. 

:laugh:

slo det deg ikke at en som har lest den norske posten din, sannsynligvis ville svart på norsk, og om ikke, sannsynligvis ville kunne forstå hva du videre skrev?

er bare enhuso som er sløv. Han/hun gidder ikke å quote, og heller ikke henvise til kilden.

ta ett søk på google. eller, jeg har gjort det for deg_

her

se under "Resolving the Problem".

nok en gang :laugh:

Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 26/06/2004 : 21:26

QUOTE (enhuso @ 26/06/2004 : 17:24)

:laugh:

slo det deg ikke at en som har lest den norske posten din, sannsynligvis ville svart på norsk, og om ikke, sannsynligvis ville kunne forstå hva du videre skrev?

er bare enhuso som er sløv. Han/hun gidder ikke å quote, og heller ikke henvise til kilden.

ta ett søk på google. eller, jeg har gjort det for deg_

her

se under "Resolving the Problem".

nok en gang :laugh:

bahh, jeg vet :p

men jeg tror jeg returnerer minnet og får nytt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...