Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800XT, kva pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde ikke gidd en krone mere en 2000, tviler paa at jeg hadde kjopt det i det hele tatt. er "gammel" teknoligi.

Men på qxl burde du sikkert kunne få gode 2k

Hvordan kan du si at det er gammel teknologi ?? tror ikke du vet hva du snakker om, et slikt kort koster faktisk 3500-3600 nytt om du får tak i et . Dessuten vil jeg betvile sterkt at DU hadde solgt det for 2000 om det var ditt, er som regel de som skal ha alt for ingenting som er dyrest på salg .

Har selv et Hercules 9800 XT som jeg skal selge der blir min prisen 2800.- får jeg ikke det for det går det heller i søpla :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke gidd en krone mere en 2000, tviler paa at jeg hadde kjopt det i det hele tatt. er "gammel" teknoligi.

Hvordan kan du si at det er gammel teknologi ?? tror ikke du vet hva du snakker om, et slikt kort koster faktisk 3500-3600 nytt om du får tak i et . Dessuten vil jeg betvile sterkt at DU hadde solgt det for 2000 om det var ditt, er som regel de som skal ha alt for ingenting som er dyrest på salg .

Har selv et Hercules 9800 XT som jeg skal selge der blir min prisen 2800.- får jeg ikke det for det går det heller i søpla :thumbup:

Enig med deg.. Syns det var greitt å selge for 2500,-.. Sit her no med eit Geforce4 Mx440 64mb... Kortet køyrde faktisk Half Life 2 betaen uten problem! :)

Eg ganske desperat etter å få kjøpt meg Radeon X800 Pro no men....

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å sette ting i perspektiv:

9800XT yter ikke så mye mer enn 9800 pro som i dag fåes for under 2000,- kroner. Når x800 pro ikke koster mer en knappe 3000,- så syns nå ihvertfall jeg at folk går fem på når de betaler over 2500,- for et 9800 xt kort...

But this was only my humble opinion :)

Lenke til kommentar

For det første skriver han "gammel" i klammer, altså er det ikke steinalderteknologi det er snakk om...

Et brukt 9800xt er ikke verdt noe særlig mer enn 2000,-, da regner jeg ikke utifra nypris, men utifra det faktum at det har kommet ny og (mye) bedre teknologi på markedet. Sier ikke at du ikke får 2800,- for kortet ditt, men anser kjøpet som dårlig for den som måtte finne på å gi så mye.

Lenke til kommentar

Synes en del av de som skriver inn her har et litt feil utgangspunkt når det gjelder å angi hva som er "riktig" pris på brukt hardware. Hardware generelt, og grafikkort spesielt, utvikles så raskt at det ikke nytter å se på hva man selv ga for kortet for et halvt år siden.

Min mening er at man må se på hva som er tilgjengelig ytelse på nye produkter i dag. Med litt kjapp kikking i prisguiden, og et par omtrentlige 3D Mark 2003 benchmarkverdier kan man sette opp følgende:

Billigste x800 Pro: 3500,- Ca. 10K poeng i 3D Mark 2003 -> 0,35 kr/poeng

Hvis vi antar at 9800 XT ville yte omtrent 6500 poeng i 3D Mark 2003 kommer man fram til en pris på 2275,- vil gi det samme pris/ytelsesforholdet som for x800 pro.

Når man i tillegg legger inn at 9800 XT er et brukt produkt, og at normalt så er pris/ytelse stigende ved høyere ytelse, så mener jeg at "riktig" bruktpris ligger på

under 2000,-

Hva man klarer å overtale/lure en uvitende kjøper til å betale er selvfølgelig en helt annen sak :cool:

R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...