Mulch Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hvilken chip passer til denne? Har snuset litt på executer 2.3 lite plus, lodding er ut for min del. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Tror crystal edition som regel er en v1.4, var spekulasjoner om at den skulle være v1.6 men hittil er det ikke kommet (meg bekjent ihvertfall...) v1.6 xbox-er til Norge. Hvis du allerede har xbox-en så skal det gå ganske greit å finne ut hvilken versjon det er. Så lenge det ikke er en v1.6 så skulle den chippen du nevner funke helt fint. Du kan da også velge mellom flere andre! Lenke til kommentar
autoing Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 D0 punktet er dekket over med lakk på Crystal Xbox sitt hovedkort (v1.4), dette gjør det vanskelig å bruke loddefri chip. Du kan nok prøve og skrape det vekk, men jeg vil anbefale å lodde ledning fra D0 punktet på undersiden av hovedkortet. Jeg bestillte selv loddefri chip til min crystal Xbox, men fant ut at det ble for risikabelt å skrape vekk lakk fra et slikt lite punkt. For å gi deg en hvis indikasjon om hvor vanskelig det er så kan jeg si at en spiss synål var for stor til å lage hull gjennom lakken som dekker D0 punktet !!! Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Hørtes vanskelig ut med den skrapingen ja. Så lodding ser ut til å bli beste løsning. Hvilken chip burde jeg satse på da. Noen norske webshops hadde vært fint også, så en slipper tull(toll) og forsinkelser. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Spiller egentlig ingen rolle hvilken chip du velger, de fleste har de samme mulighetene uansett. Men noen dyrere chip kan ha større minnebank, og muligheten til å flashe via USB og andre ting. Det første du må spørre deg om er om du trenger mer enn 1 bios. Jeg vil si de fleste kun har behov for 1 med mindre de vil kjøre forskjellige oppsett eller hvis de ønsker å kjøre linux i tilleg osv. Hvis du kommer frem til at du ikke trenger mer enn 1 bios på chippen vil jeg sterkt anbefale Alladin advance 64 eller Alladin advance +. Dette er helt greie chipper som ikke burde koste skjorta samtidig som de har alt det du skulle trenge. Hvis du bestemmer deg at du trenger flere bioser må du velge en annen chip som har muligheten for dette. Vil videre anbefale deg å ta en titt på xbox-scene for å sammenligne de forskjellige chippene på markedet. Videre mener jeg å huske at lite plus er loddefri, og at du derfor like så godt kan kjøpe pro versjonen istedenfor og spare noen penger... www.modnet.no har ikke så altfor ikke priser ser det ut som selv om det vil koste rundt en hundrelapp mer enn hvis du kjøper utenlands (frakt medregnet...) Uansett vil du som regel slippe toll hvis du kjøper utenlands ettersom de skriver verdien under tollgrensen eller skriver at det er en gave. Uansett, har du tenkt til å lodde selv eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå