Potetfar Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Jeg har hørt litt om trainers her, og synes de høres spennende ut. Etter hva jeg har fårr med meg er det en dings som lager egne cheats til spill, er det sant? I så fall, er det veldig vanskelig? Forklar alt dere vet om Trainers her og forklar best mulig hvordan man bruker! Som vanlig skriver jeg ingen dumme svar! Edit: Last ned en til Medal of Honor Allied Assault Breaktrough og send til meg på [email protected]! Jeg får nesten alltid "not authorized", hva betyr det egentlig? Endret 26. juni 2004 av Potetfar Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Lenge siden jeg brukte trainers. Av det jeg husker så må du laste ned traineren til spillet (sjekk om versjonen er riktig). Så åpner du traineren og deretter åpner spillet. På traineren står det hva du skal trykke på for å utløse en bestemt juksefunksjon. Feks F3 for uendlig liv eller noe...Bare husk at du må først åpne traineren og så spillet. Er ikke sikker på om du må legge traineren i spillets mappe. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Så det står i Traineren hva som går? Det går altså ikke ann å lage egne cheats? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Så det står i Traineren hva som går? Det går altså ikke ann å lage egne cheats? korrekt Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Nei. En trainer er en koda sak som skriver inn spillkoder til posisjoner i minnet. Tenk deg Doom f.eks., der cheatene er å aktivere konsollen og skrive diverse ord og enter, f.eks. God_1 så får du god_mode. Det som da skjer er at en spesiell plass i minnet overskrives med en ny verdi, som gjør at livet slutter å telle ned når du blir truffet. De som lager trainere må finne ut hvilken adresse som skal skrives over for de forskjellige cheatene i et spill. Det er stort sett en forferdelig lang jakt i den dekompilerte maskinkoden. I en trainer er alle disse kjente cheatene lagt til taster på tastaturet, så du bare starter trainern før du starter spillet, så trykker du f.eks. F1 for evig liv, F2 for evig ammo etc. Ikke noe mere enn det. Da trenger du ikke skrive cheatsene selv. Du ser ofte trainere som sier +12 eller +5. Det betyr at det er 12 eller 5 cheater i trainern. Stort sett alle spill har cheats innebygd så utviklerne skal få en lettere jobb når de tester spillet mens det utvikles. De fjerner dem aldri etterpå. Endret 26. juni 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Akix Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 veldig kjekt med trainer vis du ikke gidder å runne spille helt reint eller du sitter fast et sted (samma med cheats det) men det blir ikke så morsomt med trainer eller cheats enn uten, så vis du skal bruke det så er det kanskje best å bruke det vis du sitter fast et sted eller no, så du ikke tar vek morra ved spillet Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 ones a cheater, always a cheater... en "cheat" som jeg syns har vært kul er i tomb raider 2, trenger vel egentli ikke si mer Lenke til kommentar
Akix Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 trenger kanskje ikke det hehe Lenke til kommentar
GSM Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 I spill som f eks Rollercoaster Tycoon MÅ man bruke trainers Der sitter man limt fra begynnelsen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) I spill som f eks Rollercoaster Tycoon MÅ man bruke trainers Der sitter man limt fra begynnelsen Har da rundet RCT 1 + tilleggspakker og 2 eg Edit: Uten trainer Endret 28. juni 2004 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå