Gå til innhold

hva er egentlig dumping av minne?

Anbefalte innlegg

nå har jeg opplevd det meste med Windows. også blåskjerm i alle Windowsene har jeg opplevd. tilogmed i Windows 2003 server :p dette opplevde jeg i går. jeg var litt smart å sletta noe jeg ikke skulle slettet. 2 viktige patisjoner. 1 som det var en hel masse backup til Windows 2000 på og den andre med alle mp3 sangene mine. mp3 sangene mine har jeg tatt backup av på en dvd, det er en stund siden, men jeg tok ikke backup av imagene til Windows 2000 så dette gikk fløyten. siden at det meste begynte å surre seg til i Windows 2000 allikevel så formaterte jeg like godt både program partisjonen og os partisjoenen til W2k. dette gikk greit. var ganske fort opp på nett og installerte antivirus og brannmur. så når jeg er ferdig med alt det der så gjør jeg aldri flere ting før jeg har tatt en backup av Windows partisjonen slik den var akkurat da. så jeg gikk i den andre Windowsen min (Windows 2003) og prøvde å ta backup. dette tok sin tid så jeg måtte prøve flere ganger, men så gikk det endelig. men når backup prosessen var nesten ferdig så blinka lyset på skjermen og det kom en blåskjerm faktisk. (ja i Windows 2003) det stod noe om dumping av minne. når jeg prøvde for andre gang så gikk det fint.

men nå kommer jeg til spørsmålet mitt:

hva betyr egentlig dumping av fysisk minne. tallene som kom opp i blåskjermen gikk oppover. fra 1 og oppover.

noen som kan forklare.

håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at det er på tide å bytte til Linux.

Seriøst svar:

Den blåskjermen er kanskje den som opptrer oftest, iallefall etter det jeg har sett.

Det kan bl.a bety dårlig ram.

Edit: og selve prosessen "Dumping av fysisk minne" betyr at den gjør noe med dataene som ligger inne i minnet, og tallene er en % som viser hvor langt den er kommet.

Tror pcen rebooter når den er kommet til 100%

Endret av zyp
Lenke til kommentar

Dumping av fysisk minner har egentlig ikke direkte med ram'en å gjøre (at det skjer). Når Windows får en blåskjerm så kan det være alt i fra drivere, feil på maskinvare, konflikter og programfeil. Hvorfor den dumper minnet er jeg ikke sikker på, men vil tro at det har noe med programmene som kjørte da feilen kom. Mulig det er pga feilregistreringer eller noe...

Da jeg gikk IKT for noen år siden tok vi ut disken når den dumpen minnet, men den fortsatte alikevel (Dette var med Win'2000).

EDIT:

Windows dumper til MEMORY.DMP, slik at du kan feilsøke i den.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...