Raring Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Hvordan gjør man dette (håper ikke dette er alt for latterlig enkelt;) )? bruker Red hat 9 og kan nærmest 0 om linux hittil. ,hvordan endrer man navn på de forskjellige valgene i Grub(er?)? Og hvordan åpner man .bin filer i linux? Endret 26. juni 2004 av Raring Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 I Red Hat kan du vel benytte deg av .rpm-filer. Konfigurasjonsfila til GRUB ligger i `/boot/grub/menu.lst` og/eller `/boot/grub/grub.conf`. Hvis du søker litt med google, så finner du ut hvordan du skal endre oppsettet:) Hvis du mener .bin filer som i CD-imager så kan du gjøre dem om til .iso og deretter bruke `mount` til å gjøre omtrent det samme som Deamon Tools gjør i windows. Om det ikke er CD-image, så brukes kommandoen `sh filnavn.bin`. Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jepp menu.lst er det riktige ja. bare pass på at du ikke gjør noe galt. da kan det hende at hverken Linux eller Windows vil starte etterpå. har gjort slik selv. men de siste gangene har det gått rimelig greit. Lenke til kommentar
Raring Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg får bare denne beskjeden når jeg åpner de filene: Nautilus har ingen installerte visningsprogrammer som kan vise «/boot/grub/grub.conf». Nautilus har ingen installerte visningsprogrammer som kan vise «/boot/grub/grub.conf». Vet du forresten hvor jeg setter sånn at up2date innstallerer pakkene etter at jeg har lastet de ned? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Logg deg inn som root. Endre /etc/grub.conf med gedit. Lenke til kommentar
Raring Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Fikset (takk): ,hvordan endrer man navn på de forskjellige valgene i Grub(er?)? Trenger fortsatt hjelp til: Og hvordan åpner man .bin filer i linux? Dette problemet er kommet fordi oppdateringene fra up2date ikke er innstallert(tror jeg). Noe som fører meg over til siste spm.: Vet du forresten hvor jeg setter sånn at up2date innstallerer pakkene etter at jeg har lastet de ned? Endret 26. juni 2004 av Raring Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jepp menu.lst er det riktige ja. Egentlig ikke. Begge er vel like riktige. # ls -l /boot/grub/ -rw-r--r-- 1 root root 434 Feb 7 11:50 grub.conf lrwxrwxrwx 1 root root 20 Jan 20 21:04 menu.lst -> /boot/grub/grub.conf Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hint (hvis du ikke viste det): RH9 er gammelt. FC2 gjelder (FC2 ~ RH11) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå