Gå til innhold

Sx1 130 Mhz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sprøtt hva man finner ved å søke gitt... :roll:

Skriver du f.eks "cpu mhz 6600" finner man alt dette:

- 6600

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 104 MHz

- 7610

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 123 MHz

- Sendo X

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 120 MHz, ARM-7, DSP and graphics coprocessor

- 3650

32-bit RISC CPU based on ARM-9 series, 104 MHz

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Har sx1 noen annen type enn disse risc cpuene, siden den yter dårligere (så vidt jeg har fått med meg i benchmarks på internett) enn 6600 og 7610? :hmm:

Vært interessant å sett tester som måler ytelsen på denne prosessoren ja - har du noen linker?

I menyer og sånn er definitivt SX1 raskere enn 6600 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Helt sprøtt hva man finner ved å søke gitt... :roll:

Skriver du f.eks "cpu mhz 6600" finner man alt dette:

Han vil vise for alle uvitende Nokia-duster at SX1 har bedre prossesor enn de andre (Nokia) Symbian-telefonene selvfølgelig... :whistle:

HEIA SX1 NED MED NOKIA!! :hrm: ....

Lenke til kommentar
Vært interessant å sett tester som måler ytelsen på denne prosessoren ja - har du noen linker?

siemens_sx1_ytelse.jpg

måler jo prosessor ytelse på sx1 og 6600 og sammenligner... den forskjellen som vises der fatter jeg bare ikke, så noen får forklare meg den :D

Endret av oycob
Lenke til kommentar
måler jo prosessor ytelse på sx1 og 6600 og sammenligner... den forskjellen som vises der fatter jeg bare ikke, så noen får forklare meg den :D

Fant etterhvert ut at det var amobil sin test du hadde tatt grafen fra :)

Pussige resultater - SX1 klarer blant annet å spille av avi-filer med høyere bitrate uten å hakke enn 6600, noe som vel absolutt burde henge sammen med cpu-kraften vil jeg tro (snakker her om ting som er konvertert og avspilt med SmartMovie).

Merkelig: Kikket på resultatene på JBenchmark sine sider og der var det ikke i nærheten av den forskjellen som Amobil kom fram til...??? Noen andre som synes dette er pussig?

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

sorry Shimano, tenkte ikke på å skrive hvor jeg hadde tatt bildet fra... tenkte at alle her hadde vært innom amobil sine tester av sx1 og 6600 :blush:

Uansett så kan det vel helt umulig stemme at sx1 kun yter ca. på linje med 3200. Kan ingen av forumbrukerne som har sx1 prøve å anskaffe dette benchmark programmet som er brukt sånn at vi får sjekka dette opp? :hmm:

Lenke til kommentar

Testet på min SX1 nå - versjon 2 funka ikke hos meg så jeg måtte ta versjon 1.

Dette er tallene jeg fikk (klarer ikke å se de i forhold til tallene ovenfor dog):

JBenchmark 1.0.4

Score: 1987

Text: 612

2D Shapes: 437

3D Shapes: 211

Fill Rate: 76

Animation: 651

Regner med at enkelte telefoner med lavere oppløsning kanskje scorer høyere på noen av testene siden det er 'mindre skjerm' å fylle...?

Lenke til kommentar

hmm, du scorer jo "right on target" i forhold til resultatene som står på jbenchmark sine sider... men skulle gjerne likt å vite hvilke tall amobil har brukt i den grafen. :dontgetit:

edit: v. 2 funker btw ikke fordi du ikke har midp2 på sx1.

Endret av oycob
Lenke til kommentar
Alle Nokias S60-mobiler er klokket til 104MHz.

SX1 er klokket til 120MHz, CPU'n er egentlig på 170MHz.

JBenchmark tester kun java-implementeringen på mobilene og har ikke noe med generell ytelse å gjøre.

Vel, det forklarer jo det hele litt bedre :)

Men finnes det noen benchmark progs som er brukbare og ikke går på javaytelse? (som kan brukes til testing av symbian telefoner)

Lenke til kommentar

For de som ikke har vært inne på Jbenchmark.com:

Nokia 6600

Jbenchmark 1,0 : 2403

Text 557

2D Shapes 540

3D Shapes 370

Fill Rate 260

Animation 676

Siemens SX1

JBenchmark 1,0 : 1971

Text 614

2D Shapes 430

3D Shapes 208

Fill Rate 70

Animation 649

EDIT: Begynner å blir ganske lei jeg også... Hva er neste, wolfhero? *venter i spenning* :ermm:

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...