Gå til innhold

ThermalTake temp.reg CPU-vifte - En ny verden har åpnet seg!


EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Var på postkontoret idag formiddag og hentet varene i min nyeste bestilling fra Microplex - 2x Tt Memory Cooling Kit (for kjøling av mitt GF4) og ikke minst den temperaturregulerte CPU-vifta, identisk med denne som sitter på Silent Viking.

 

På min Swiftech MCX462 hadde jeg montert en Sanyo Denki-vifte (Petit Ace 32) som produserte nærmere 48dB støy, som overdøvde det meste i systemet (til og med den beryktede GPU-vifta på Creative GF4 Ti4400). Jeg koder mye DivX og SVCD, og dette gjøres gjerne om natta. For å si det sånn, jeg måtte bruke ørepropper for å kunne sove i fred! Det blir da vanskelig å høre alarmen på mobiltelefonen...

 

Dette bestemte jeg å gjøre noe med.

 

Etter å ha sammenliknet viftene, så jeg at ved full effekt var ikke Tt-vifta så mye svakere enn Sanyo Denkien (0,5A mot 0,56A). Jeg hadde store forhåpninger da jeg hadde fått montert vifta og skulle starte opp systemet.

 

Jeg ble lamslått. Borte var den dype og markante suselyden. Endelig kunne jeg høre harddiskene, CD-ROMene og floppystasjonen arbeide igjen! Ved omgivelsestemperatur på 27 grader gikk vifta på ca. 3200 o/min. Under koding av DivX hørte jeg at vifta gikk opp i hastighet, men fremdeles til et nivå langt under idle-støyen fra Sanyo Denkien. Temperaturene ligger ca. 2-3 grader høyere enn med den nevnte vifte.

 

Må si meg veldig fornøyd med denne vifta. Anbefales!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...