Gå til innhold

ny død pixel metode for lcd

ccalz

Anbefalte innlegg

her om dagen satt jeg og sussla med en lego magnet,så tenkte jeg på en kar tidligere jeg hadde sett,dattera hans hadde dradd en magnet over skjermen og dermed hadde mange pixel snudd seg - han trykte på recall så blei det borte.

Da tenkte jeg hvofor ikke prøve det over den døde pixelen og trykke på recall?

jommen så funka det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
her om dagen satt jeg og sussla med en lego magnet,så tenkte jeg på en kar tidligere jeg hadde sett,dattera hans hadde dradd en magnet over skjermen og dermed hadde mange pixel snudd seg - han trykte på recall så blei det borte.

Da tenkte jeg hvofor ikke prøve det over den døde pixelen og trykke på recall?

jommen så funka det!

:wow:

Lenke til kommentar

Vil det ikke være skadelig å dra en magnet over skjermen da? jeg har funnet 2 døde pixler på skjermen min, men jeg har ikke testet maseringstrikset eller dette du sier funker, men i allefall så trodde jeg at man kunne ødelegge skjermen dersom man drog en magnet mot skjermen. :shrug:

Jeg tørr ikkje prøve dette på min splitter nye laptop enda før noen andre har konstantert at dette er 100% trygt :p

EDIT: Finnest det forresten noen "recall" knapp på laptopen min (Elitegroup 556)

Endret av Xpence
Lenke til kommentar

Er det ikke mulig, at du ved å dra magneten over skjermen, faktisk fysisk berørte skjermen, og det gjorde at du egentlig gjorde "massasje"-trikset...?

Forøvrig skulle jeg aldri i verden kunne tenkt meg å dra en magnet over skjermen (lcd-skjermen) slik at den berørte skjermen, skulle antageligvis bare lage riper - og riper kan du vanligvis ikke dra en magnet over slik at de forsvinner... :p

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

kanskje dette blri en ny og revolusjonerende metode som utsletter all frykt for pixelfeil i all fremtid frammover, så blir du mangemillionær fordi en eller annen rik amerikaner vill satse på deg og vill at du skal begynne å produsere egendefinerte pixerfixere. :D

fra spøk til ontopic :p : godt jobba, kanskje dette kan være et alternativ hvis det ikke er skadelig..

Lenke til kommentar

Jeg har/hadde ikke noe problem med å utsette LCD skjermen min for litt magnetisme.. Hadde dette vært skadelig for skjermen velger jeg å tro at jeg hadde hørt om dette før, f.eks. ikke sett høyttalere inntil etc.. Har faktisk høyttalere tett inntil LCD'n.

Lenke til kommentar
Jeg har/hadde ikke noe problem med å utsette LCD skjermen min for litt magnetisme.. Hadde dette vært skadelig for skjermen velger jeg å tro at jeg hadde hørt om dette før, f.eks. ikke sett høyttalere inntil etc.. Har faktisk høyttalere tett inntil LCD'n.

Jeg har hørt at det kan være skadelig å ha høytaleren for nært en CRT skjerm, aner ikke hvordan det blir med lcd-skjermer though.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at det kan være skadelig å ha høytaleren for nært en CRT skjerm, aner ikke hvordan det blir med lcd-skjermer though.

På CRT skjermer får man helt fordreid bilde, feil farger, svarte felter etc. ved å utsette den for magnetisme.. Det samme på TV'er (Litt moro egentlig..) CRT står for Catode Ray Tube og billedrøret består egentlig av en "diode, en elektronspreder"litt unøyaktig og kort fortalt.. Derfor påvirkning fra magnetisme.. Har egentlig ikke noe tro på at LEDs som sitter i en LCD kan "vekkes" opp av en magnet.. (Verdt et forsøk, blitt overrasket før, jeg..)

Hvis dere leker med CRT og magnetisme: Skjermen kommer til seg selv igjen etter et par timer uten strøm.. (prøv eventuelt på en gammel TV for å bli overbevist)

Lenke til kommentar
Hvis dere leker med CRT og magnetisme: Skjermen kommer til seg selv igjen etter et par timer uten strøm.. (prøv eventuelt på en gammel TV for å bli overbevist)

Øhm, jeg har sett at dette ikke alltid stemmer. Om man ikke har en degauss funksjon på skjermen, bør man ikke leke med dette: kan gå riktig galt...

Ville ikke lekt med dette uansett... Kjiipt å ødelegge skjermen på tullball. Den som leker med ilden...

Lenke til kommentar

Tviler på at magnetisme ødelegger skjermen. Vi har ganske sterke magnetfelter på jobb (CRT skjermer blir forvridde med rare farger) mens vi ikke kan se noen forandringer på LCD skjermene. (Sterk magnetisme = Brett ut en binders og sett den på høykant på bordet og den står)

Lenke til kommentar

Grunnen til at magnetisme skjemmer bildet på crt-skjermer er at de avbøyer elektronstrålene som faktisk gir bildet du ser på skjermen. På lcd er det ingen elektronkanon som gir bildet og dermed ingen fare for å skade bildet. Det er elektriske pulser som styrer pixlene på en lcd-skjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...