Purify Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Hei Hvordan runder jeg av kantene på et bilde på enklest mulig måte i PS 7? F.eks: Anyone? Endret 25. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Hvordan gjorde du det, det var liksom det som var poenget. Bildet var bare et tilfeldig jeg fant på Google. Så hvis du orker å forklare...? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Feather? Select Regular Areas -> Feather. Slik er det iallfall i GIMP. Vet hvordan, men husker ikke akuratt hva det heter og knappene i Photoshop. Godt lenge siden jeg har brukt det Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 det du og kan gjøre er å: 1. lage en svart firkant med rectangle tool (bakgrunn, svart) 2. du bruker rounded rectangle tool til å lage en hvit firkant inni den svarte. den hvite må ha størrelsen du vil ha på bildet ditt etterpå. 3. så "rasterizer" du begge layerne og "merger"( Ctrl + E) de sammen til ett. 4. du bruker magic wand tool til å markere det hvite layeret. når det er markert, sletter du det. 5. du legger inn bildet ditt, og nå kommer cluet. bildet legges inn som et eget layer og legges under "rammen" 6. vips du har fått en svart ramme rundt bildet ditt ( du kan jo selvfølgelig velge andre farger men pass på at fargene mellom de første firkantene er ganske forskjellig ellers vil ikke magic wand tool virke) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 1. Åpne bildet i PhotoShop 2. Velg "Rounded rectangle tool" i shape menyen. 3. Velg "roundness" på hjørnene. Ca 8-10 i dette tilfellet vil jeg tro. 4. Zoom inn, og "tegn" er rundt rektangel oppå bildet. Dette blir nå et eget shape layer. 5. Rasteriser dette shape-layeret (for enkelhets skyld) 6. CTRL+Klikk på det rasteriserte layeret i layers-paletten slik at innholdet blir selected. 7. Select > Inverse 8. Velg bildelayeret. 9. Trykk Delete (evt clear) 10. Slett shape-layeret. (11. Du kan nå legge til et layer BAK bildelayeret, slik at du kan bytte bg-farge som du vil.) Denne metoden medfører IKKE blurrete hjørner, som et par av de andre her. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Tusen takk, akkurat det jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå