Gå til innhold

Installere xp på S-ata disk. slit...

Anbefalte innlegg

Har ett problem her. Kjøpte en WD 200gb sata disk igår til mitt Abit Nf7-s rev2 hk.

Prøver å installere XP på den. Men når jeg kommer forbi der jeg velger hvordan sata driver jeg skal bruke, så kommer jeg til der hvor jeg skal velge hvilken partisjon jeg skal ha windows på.

Så velger jeg den ene ledige partisjonen, og da kommer det en feilmelding der det står ca: Windows kan ikke installeres på denne partisjonen pga. at den ikke er en gyldig windows-xp partisjon. (?)

Har hatt den som både fat32, nfts og unformatted. Og prøvd å slette og lage ny partisjon med windows-xp installasjonen.

men nei, funker ikke.

Men disken funker fint i den nåværende xp installasjonen.

Merk at alle P-ata diskene var koblet ifra når jeg prøvde å installere.

Noen som har vært borti det samme eller har en anelse om hva som kan være galt?

Wow. dette er den lengste posten jeg noen gang har skrevet :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett disken inn i en annen pc med SATA kontroller og partisjoner opp disken først. Husk at du bør sette partisjonen som du skal ha windows på som primær partisjon og resten som logical.

Ang HVA som kan skape dette problemet, har jeg egnelig ikke peiling....

Lenke til kommentar

Koble ut de andre P-ATA partisjonene og prøv å installere på S-ATA og koble dem på igjen etterpå, fikk samme problemet og jeg måtte koble av P-ATA diskene fysisk for å kunne installere på S-ATA diskene.

Mitt oppsett var

NF7-S med to Raptordisker i RAID 0 med en WD 80 GB utenom + DVD-rom, mer er vel ikke så mye å bry seg om. WinXP Pro vel og merke :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dette er ett kjipt forum. jeg har aldri fått no svar her når jeg har spurt... *fortvilet*

Dersom du leter etter et forum, iallefall i Norge som er i nærheten av hardware.no forumet, skal du bare gi opp. Dersom du ikke får svar her får du det neppe noen annen plass heller...

Folk som svarer her hjelper deg frivillig, husk det. Og om du vil ha et klart svar så er det også viktig at du har en nøyaktig problemstilling.

Blir litt småsur når folk klager sånn som deg her.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...