Gå til innhold

Råd i valg av høyttalere


Anbefalte innlegg

Logitech Z-680, dermed basta :thumbup:

 

Har dette selv og har faktisk greid å rive ned kobber kjeler og en diger tallerken\skål fra veggen med dette.

Sorrounden er supa dupa

 

Anbefales på det sterkeste :w00t:

De var jo ikke helt billige heller da... tre og et halvt tusen på netshop :cry:

Blir jo billigere å kjøpe det utstyret jeg fant, også bruke den forsterkeren jeg har...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mens vi er inne på billig høyttalere så ville jeg egentlig anbefalt deg å heller satse på et par av disse "gale" høyttalerne fra hifiklubben.. mensiden du er bassgal så må du vel hive på en sub også, å da blir det jo litt dyrere.

 

 

 

evt så har ljudia disse som jeg synes ser litt interessant ut.. tror de er gode på bass hvertfall. Zachry er jo mest kjent fra bilstereo.. og der er det jo bass'n som teller. ;)

Lenke til kommentar
mens vi er inne på billig høyttalere så ville jeg egentlig anbefalt deg å heller satse på et par av disse "gale" høyttalerne fra hifiklubben.. mensiden du er bassgal så må du vel hive på en sub også, å da blir det jo litt dyrere.

 

 

 

evt så har ljudia disse som jeg synes ser litt interessant ut.. tror de er gode på bass hvertfall. Zachry er jo mest kjent fra bilstereo.. og der er det jo bass'n som teller. ;)

De så jo fine ut... :dribble:

 

Men vil den dvd-spilleren jeg har kunne bruke de høyttalerne? Gidder ikke bruke penger på forsterker når jeg har... :p

(jeg kan ikke mye om watt, ohm osv. når det gjelder høyttalere :))

 

EDIT: Jeg likte nå egentlig disse litt bedre... Koseligere med tanke på pris.

Ettersom det fulgte med 5.1-surround til dvd-spilleren min (5 lusne satelitter og en grei bass) så kan jeg vente litt med den bassen, og heller satse på disse i første omgang... eller høres det dumt ut? :p

 

EDIT2: Når man skal ha forsterker til en høyttaler som leverer 250w så må den være på minst 250w sant? :p Det betyr at jeg nok må ut med en 3-4000 ekstra fo4r forsterker hvis jeg velger de ljudia-greiene? :( Likte de ganske godt... :D

 

EDIT3(vet det blir mange edits men liker ikke å bumpe):

Nå begynner jeg å skjønne litt mer... Hvor mange watt høyttaleren spiller på beror på forsterkeren, og 4/8 ohm har noe med kvalitet å gjøre... right?

Så hvis jeg kjøper de to høyttalerne fra gale så vil de levere 50w på 4ohm.. (ifølge bruksen til dvden min. Er det greit nok, eller er det for dårlig? Jeg kan jo kjøpe de høyttalerne i første omgang; bytte ut de to satelittene jeg har i stereo front, så kan jeg se hva jeg synes og evt. kjøpe forsterker senere...

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...