H2H Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 heisann.... jeg har en 3com router som jeg benytter som acess punkt grunnet at jeg ikke får router delen til å virke (se her). Hvis jeg kobler nettverket mitt slik: (trådløst) Stasjonær --> akesspunkt --> Bærbar får jeg kun brukt 23% av linja (ser på oppgavebehandling, taskmanager) Hvis jeg kobler det slik: (trådløst) Stasjonær --> Bærbar eller slik (tråd fra stasjonær til akess) Stasjonær --Tråd--> Akesspunkt --Trådløst--> Bærbar så får jeg hastigheter på opp til 45% er det mulig å få høyere hastighet? litt greit å vite om d går an å forbedre dette... eksempel 1 er det som er ønsket løsning fordi jeg egentli ikke vil ha en kabel liggende å slenge utover gulvet gjennom huset sonn tilvanlig... takker for svar. Lenke til kommentar
mokkel Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 trådløst nettverk har MYE overhead, så på et 11mbit wlan trenger en ikke forvente mer enn max 500kB/s i overføring hvis en bruker WEP kryptering (4mbit) Lenke til kommentar
H2H Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) bruker ikke WEP ennå... tenkte å prøve uten... hastigheten kommer først... så d du egentli sier er at jeg ikke kan forvente meg mer? Endret 26. juni 2004 av H2H Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Den totale hastigheten man kan forvente seg med 11b (11 Mbps) er rundt 5 Mbps. Om du da overfører mellom to trådløse maskiner vil hastigheten være rundt halvparten av dette igjen. 802.11g (54 Mbps) gir rundt 24 Mbps i maks ytelse, mens SuperG gir mellom 40 og 50 Mbps. Merk da at SuperG sin rekkevidde er er såpass dårlig at hastighetene fort kommer til den vanlige 11g hastigheten. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 bruker ikke WEP ennå... tenkte å prøve uten... hastigheten kommer først... så d du egentli sier er at jeg ikke kan forvente meg mer? Hey.. Jeg har et 54mbits wlan gateway fra 3com. På min bærbare pc har jeg et wlan kort som støtter 54mbits. Jeg testet systemet med full sikkerhet. Dvs mac filtering, WEP og WPA. Dette ga meg en maks hastighet på 2-2,5MB/s ( ca. 20mbits ). Da satt jeg ca. 20 meter unna gateway. Jeg er meget fornøyd med hastigheten. Sikkert andre som har fått raskere speed på slikt nettverk. Men jeg bruker hovedsaklig den trådløse delen til å surfe og laste ned ting og tang. Og siden internett linja mi, ikke er raskere enn 2mbits, så holder dette i massevis. Har meget god forbindelse i hele huset. Laveste hastighet jeg har opplevd ved enden av huset er rundt 1Mb/s. Bruker wired network, når jeg skal overføre fra de andre pc'ene på nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå