zacka Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg har denne: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31413 Batteriet på den holder bare ca. 1 1/5 time (med surfing !)<før den er tom for strøm. Er ikke det langt under hva man kan forvente av en slik maskin? Vet at CPU'en/CPU-vifta trekker endel strøm, men det får vel være grenser? En annen ting er at tastaturet "glipper" litt på høyre side. Nå har det seg sånn at det er 3 års garanti på maskinen. Er disse feilene innenfor garantirep mon tro? Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 eneste feilen er det tastatur greiene. det er nok innenfor garantivilkårene Lenke til kommentar
Filla Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Pentium 4 3,0 GHz HT (FSB800). 1 1/2 time høres normalt ut for en slik prosessor i en bærbar. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Dersom den er helt ny vil jeg påstå at du kan forlange omgjørelse av kjøpet dersom batterilevetiden var oppgitt til mer enn 1.5 timer. Dersom du har hatt den en stund og/eller batterilevetiden har sunket over tid er nok dette ikke noe du kan kreve på garantien. Batterier dekkes kun i veldig spesielle tilfeller av garanti og da er det produsent som garanterer. Tror ikke kjøpsloven dekker batterier. Tastaturet derimot bør være en garantisak.. som han over også sa. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 En slik CPU spiser strøm som om det skulle vært godteri. Alt over en time er godkjent. Som regel er det garanti på batteriet i 3 eller 6mnd. Dell har 6 mnd på sine maskiner, uansett om man ellers velger 3 årsgaranti. Nokia har 1 år garanti på telefonene og 3 mnd på batteriet osv. Ellers regnes batterier som forbruksvarer, og må dermed byttes gjevnlig. Etter loven gjelder dette også store batterier på laptoper. Det skal være rimelig dårlig batteri om det skal bli godkjent på garanti vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå