Gå til innhold

Half-Life 2 Skjermkort

NextoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvor mange gidder å gi over 4000,- for et skjermkort månn tro?  :hmm:

Alle disse ATI kortene er skjermkort som bør passe fint til Half-Life 2:

Radeon 9600 128MB

Radeon 9600 Pro 128 MB

Radeon 9600 XT 128MB

Radeon 9800 Pro 128MB (256bit)

Ellers passer disse Nvidia kortene også fint til Half-Life 2 om jeg skal spå:

FX5600 Ultra

FX 5700

FX 5800

Osv...

Ultra/XT/None så burde det fungere utmerket.

Radeon X800 eller Geforce 6800 serien vil seffølgelig funke best OM du er villig til å gi såpass for kun et skjermkort.

Tror du virkelig 9600 128MB holder til og kjøre HL2? Muligens ved laveste kvalitet, men langt fra på fullt.

lol! kameraten min hadde jo full grafikk på med gf3 titanium kortet sitt. han hadde 30 fps lrnoe (den beta hacka versionen)

Tror du tar ALVORLIG feil..

Kjørte 1024x768, hadde da 60-80fps med 5600 Ultra :)

Lenke til kommentar
Th0mas^ Skrevet: 27/06/2004 : 02:09 

QUOTE (*Magnus* @ 27/06/2004 : 02:08)

Tviler på at 6800 slår X800xt i HL2.. jeg mener.. HL2 er jo et ATI basert spill, å trur nåkk ATI kommer til å sparke i fra litt der ja 

Tror jeg og, men sa bare at ingenting er sikkert før det kommer 

1. HL2 er vel ikke noe ATI basert spill. Tenk dere kraftig om. Utviklerne/utgiverne vil jo at spillet skal selge mest mulig, såklart vil de at det i størst mulig grad skal passe(yte bra) med alle grafikk korta som er på markedet, og som potensielle kunder/kjøpere sitter med. Faktisk så har store deler av grafikkmotoren blitt SKREVET OM etter publiseringen av benchmarksene vi har sett tidligere. Dette for å VIRKE BEDRE med nVidia kortene, enn hva den gjorde.

(har ikke kilder på dette her, men google litt om dere ikke tror)

2. Hva er å slå konkurrenten? fps? kvalitet? Noe vi kan slå fast er at Nvidia stiller med s.m.3. det gjør ikke ATI. Brukes det sm3 i hl2? dette er noe vi ikke vet om vil føre til noe bedre ytelse. Derimot stiller ATI med 3Dc, som hl2 støtter, og som vi derfor VET vil føre til bedre kvalitet på bildet.

Lenke til kommentar
. Hva er å slå konkurrenten? fps? kvalitet? Noe vi kan slå fast er at Nvidia stiller med s.m.3. det gjør ikke ATI. Brukes det sm3 i hl2? dette er noe vi ikke vet om vil føre til noe bedre ytelse. Derimot stiller ATI med 3Dc, som hl2 støtter, og som vi derfor VET vil føre til bedre kvalitet på bildet.

Det brukes ikke SM3.0 i Half Life 2 som Nvidia støtter, men 3Dc som ATI støtter er derimot i Half Life 2. Dette skal blant annet gi bedre texturer.

Lenke til kommentar

De benchmarkene igy har postet var 45.23 driverne brukt til nvidia, og nvidia sier selv at de vil lage mye bedre optimaliserte drivere for hl2. De sier at 50 beta driverne skal bli mye bedre til hl2. Vi er nå oppi 61.21 whql drivere.

Og de benchmarkene er ifra 12 September 2003 ( noen uker før hl2 egentlig skulle komme ut.) Men nå er nok alt klart før hl2 kommer ut ja. Nvidia må jo få ut noen ny drivere før Doom 3 kommer ut ihvertfall

Endret av Kilko
Lenke til kommentar

drivere er som er optimaliserte for half life 2... jaja, det er ogsaa en maate aa gjoere det paa.. men hva med andre fete spill som skulle dukke opp i horisonten da? er jo taapelig hvis de maa legge inn optimaliseringer spesifikt for spill etterhvert.. men dette var jo den forige nvidia generasjonen, er vel ikke like paa trynet med 6 serien vel?

Lenke til kommentar

Jeg for min del tror at HL2 kommer til å gå i 1024*768 med medium detaljer med mit 9600 pro med oc. Mulig jeg er helt på jordet, men tror ikke HL2 kommer til å kjøre over Farcry, hva minimum requirements angår.

La oss håpe det krever minst mulig.

On topic: Skulle jeg hatt skjermkort nå, hadde det nok vært 6800 GT fra albatron, eller en annen produsen med to strømmplugger ;)

Lenke til kommentar
Jeg for min del tror at HL2 kommer til å gå i 1024*768 med medium detaljer med mit 9600 pro med oc. Mulig jeg er helt på jordet, men tror ikke HL2 kommer til å kjøre over Farcry, hva minimum requirements angår.

La oss håpe det krever minst mulig.

On topic: Skulle jeg hatt skjermkort nå, hadde det nok vært 6800 GT fra albatron, eller en annen produsen med to strømmplugger ;)

Eg trur det krever veldig lite..! Eg køyrer det greitt med Geforce MX440 SE no.. 20-30 fps!

Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet: 27/06/2004 : 17:08 

drivere er som er optimaliserte for half life 2... jaja, det er ogsaa en maate aa gjoere det paa.. men hva med andre fete spill som skulle dukke opp i horisonten da? er jo taapelig hvis de maa legge inn optimaliseringer spesifikt for spill etterhvert.. men dette var jo den forige nvidia generasjonen, er vel ikke like paa trynet med 6 serien vel? 

!? Det er jo slikt det "alltid" har fungert. Såklart optimaliserer man i driverne for at skjermkortet skal virke best mulig. Dette gjøres som regel med de fleste av mainstream spillene. At kort yter bra uten "å vite hva som kjøres" er bra, men det er også spesifikk optimalisering.

btw! det er såklart noe ATi også gjør.

Lenke til kommentar
Og hvor mange gidder å gi over 4000,- for et skjermkort månn tro? :hmm:

Alle disse ATI kortene er skjermkort som bør passe fint til Half-Life 2:

Radeon 9600 128MB

Radeon 9600 Pro 128 MB

Radeon 9600 XT 128MB

Radeon 9800 Pro 128MB (256bit)

Ellers passer disse Nvidia kortene også fint til Half-Life 2 om jeg skal spå:

FX5600 Ultra

FX 5700

FX 5800

Osv...

Ultra/XT/None så burde det fungere utmerket.

Radeon X800 eller Geforce 6800 serien vil seffølgelig funke best OM du er villig til å gi såpass for kun et skjermkort.

altså, 9600? NON PRO?....O...K

Jeg har kjøpt kort for 3600 og det var Hercules 9800pro når det kom ut. det var bra kjøp, så jeg syns ikke at 4k for X800XT er så dårlig... Dessuten, kjøper han dette kortet, slipper han å bekymre seg for fps problemer (evt hakking i spill)...

Lenke til kommentar
Faktisk så har store deler av grafikkmotoren blitt SKREVET OM etter publiseringen av benchmarksene vi har sett tidligere. Dette for å VIRKE BEDRE med nVidia kortene, enn hva den gjorde.

(har ikke kilder på dette her, men google litt om dere ikke tror)

Kan du heller bidra med en link? Det Valve har sagt er at dem har brukt veldig mye tid på å lage en optimalisert code path for FX kortene.

Lenke til kommentar

Det var ikke bare bare å finne kilde. Derfor valgte jeg også tidligere å lufte det, jeg mener å ha lest som sagt av en representant for valve, og så får de som er 100% sikker på at de har all informasjon om hl2 (la meg tippe, ingen) avbekrefte/bekrefte dette med link til en kilde.

Du kan gjerne (heller!?) komme med link til kilde hvor det "bare" er en optimalisert code path for FX kortene det er snakk om.

edit_

Optimaliseringen du viser til, og omskrivingen jeg mener å ha lest, understreker begge poenget mitt med posten min, som du quoter.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...