Kristian2 Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Kjører debian (testing) så er det sagt. Det er forsåvidt greit nok å installere programmene (forutsatt at biblotekene som trengs er på plass). Men jeg liker ikke at programmene ikke kan fjærnes med apt-get remove/--purge. Så spørsmålet mitt er om det er noen enkel måte å få til dette? F.eks. lage en deb-pakke selv? Eller bør jeg bare drite i det? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Det er derfor du bruker apt. Du kan jo eventuellt lage en pakke selv ja. Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Desverre er det ting som ikke er tilgjengelig via apt, og i skjeldne tilfeller må jeg ha det. Er det mye arbeid å lage pakker selv ? (ja, jeg kan sjekke det opp, men er det noen som har erfaring med det?) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Desverre er det ting som ikke er tilgjengelig via apt, og i skjeldne tilfeller må jeg ha det. Er det mye arbeid å lage pakker selv ? (ja, jeg kan sjekke det opp, men er det noen som har erfaring med det?) I mange tilfeller er det mulig å avinstallere programmet(de binære filene altså) ved å skrive "make uninstall" i katalogen til kildekoden. Hvis ikke det er mulig er det bare å "gjette" seg frem i henhold til programmets funksjoner, og dermed plasseringen av filene (du kan også sjekke make-skriptene). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 derfor jeg alltid legger tar.gz-installerte programmer i /usr/local/prognavn/ så kan jeg bare slette mappa etterpå Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Så det er virkelig ingen som klarer å lage *.deb filer? Neiok -> her: http://linuxdevices.com/articles/AT8047723203.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå