Gå til innhold

Ekte Linux skrivebordsbrukere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fedora Core 1 på hovedmaskinen (men jeg har lenge tenkt at jeg skal bytte til Slackware, så snart må det skje!)

Serveren er en liten Clarkconnect 2.1 Home

Én test-PC med Slackware

Én test-PC med Gentoo

Laptop med WinXP fordi jeg ikke har CD-rom eller diskettstasjon (som virker) og kan ikke boote med USB.

Lenke til kommentar
Hmm? Nei? Han skrev Q3... Men kansje mener han Rocket Arena 2 for Quake 2 ??? Forklar!

Men Q3 er gøyegøy :p

Jeg mente Quake 3 og Red Alert 2; Q3 finnes i native linuxversjon, Red Alert 2 bruker sær (a.k.a microsofts versjon) IPX for LANspilling

Lenke til kommentar
Fedora Core 1 på hovedmaskinen (men jeg har lenge tenkt at jeg skal bytte til Slackware, så snart må det skje!)

Én test-PC med Slackware

Én test-PC med Gentoo

Laptop med WinXP fordi jeg ikke har CD-rom eller diskettstasjon (som virker) og kan ikke boote med USB.

Og Jævlene har fjernet DOS... Flytte/bytte disk? Nettverksboot?

Lenke til kommentar

Én test-PC med Slackware

Én test-PC med Gentoo

Og Jævlene har fjernet DOS... Flytte/bytte disk? Nettverksboot?

Nyere maskiner støtter PXE, det får da holde ;)

Lenke til kommentar

Ja, noen som har noen idéer, da? Det er en rimelig ny laptop... Misliker egentlig å ha Windows på den, ikke bare fordi den blir tilnærmet ubrukelig, men også prisippielt. Å sitte med en Windows-PC uten internett, er som å sitte med en fotball uten luft i.

Lenke til kommentar

som kyrso og laaknor skrev, kan du enten gjøre en nettverksboot, eller plukke ut harddisken, installere ønsket distro på den, og deretter putte den tilbake i laptopen. Sistnevnte gjorde jeg, og det fungerte utmerket.(den nødvendige 2,5" til 3,5" overgangen får du kjøpt for 100 spenn eller så)

ellers så fungerer det å installere suse fra usb floppy (som du sikkert kan få lånt av noen) med mindre maskinen din ikke vil boote fra usb i det hele tatt da...

soniX

Lenke til kommentar

Startet med å teste Linux for litt over ett år siden, og nå er det blitt dualboot med 80 % tid på linux og de resterende på windows (liker muligheten til å spille noen spill)

RedHat 8 var det første jeg testet, men gikk fort over til fedora core 1 da det kom ut. Servern min kjører også FC 1, og den trives som plummen i egget :love: . Det blir som Yngvejos sa; at man alltid lærer noe nytt, for om man ikke kan det, er det faktisk gøy å prøve og lære det, og jeg håper flere kommer til å prøve i fremtiden.

Lenke til kommentar

Kjører hovedsaklig linux

Linux på de gamle skrangle serverene

FC2 på laptopen

FC1 på "hovedpcen"

(Den har dog en windows partisjon. Trenger den til å gjøre IT oppgavene mine p.g.a. skolen holder seg til microsoft sine lukkede løsninger ( "access" ). :realmad:

Vurdere å sette en av de gamle maskinene min opp som terminal, slik jeg slipper å ha windows på maskinen.

Lenke til kommentar

Kjøpte Red Hat 5.1 boks (cd og instruksjonsmanual) våren/sommeren 98, ville knote/lese på noe annet enn pensum :)

Jeg brukt laaang tid på å få opp X (bug i xserveren, lærte kjapt å søke på news da). Det endte i allefall opp med at jeg satt opp en server på det lokale studentnettet med apache, bind, ftpd, ircd. Etterhvert kjørte den quake/q2/q3 dedicated server og ble veldig pop.

Har ikke hatt Windows på egne bokser siden sommeren 2000. På jobb er det bare Linux (noen bruker mac) og Java.

Veldig morro at Linux har blitt så mye bedre på såpass kort tid og at det meste av hw funker for tiden.

- det er en veldig god grunn til at jeg kjøpt scsi cdbrenner for noen år siden :)

nå bruker jeg usbkey, digitalkamera, dv-kamera (via firewire), acpi, wlan med linux boksen min og venter i spenning på doom3..

- morsomt egentlig, RedHat krevde i 98 en 386, 40mb disk og 8mb ram :)

Endret av alive
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Jeg får bare føye meg inn i rekkene, som 100% GNU/Linux bruker.

Jeg har Fedora installert på alle mine 3 maskiner, og dette virker utsøkt.

Har brukt linux fast i ca 2 år, og på server i ca 3 år.

Holder også på å konventerer pappa om til linux bruker :innocent:;)

Lenke til kommentar

Jeg kjørte linux på skrivebordet i ca 2 1/2 år. Den eneste grunnen til at jeg kjørte Llinux var at det var gratis, altså ikke av noe prinsipielt grunnlag. Jeg var aldri en virkelig aktiv bruker, men fikk gjort det jeg ville. Brukte den som til websurfing, litt spill og tekstbehandlng o.l.

Men når jeg kjøpte ny PC ville jeg spille spill, så jeg kjøpte windows XP. Jeg synest at XP har fungert så pass greit at jeg ikke har giddet å bruke linux på denne.

Linux ligger imidlertid på den andre maskinen og bruker den daglig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Du også? Min sitter på hoved-boksen min og bruker nettbank :p

Hehe...

Pappa (& mamma) og, men nå skal jeg endelig installere linux på hans pc :)

Skal gjøre det mens han er i Spania :!:

Tror jeg skal gå for Fedora Core 2 og Gnome, men er ikke helt sikker. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...