Gå til innhold

Ekte Linux skrivebordsbrukere?

Anbefalte innlegg

Har Mdk 10 dual Win XP her, men Win blir brukt kun når jeg MÅ spille noe (vokser vel fra det) :) Skal gå tilbake til Gentoo så snart jeg får litt hjelp (nybegynner), hadde Mdk 10 på laptopen som jeg hadde, og kjører Slackware 9.1 på servern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vi ikke startet en poll? Forslag til alternativer:

- Bruker kun Linux

- Bruker stort sett bare Linux, men Windows bootes en skjelden gang i blant (mindre en en gang i uka for spill (LAN?))

- Bruker både Lin og Win ca. like mye, kommer antageligvis til å fortsette med det.

- Bruker Linux stadig mer, men WIndows er "hovedOS"

- Har en Linux-partisjon som jeg bruker svært lite

- Interessert i å teste Linux

Samt:

- Bruker Linux (på skole/jobb/hjemme), men administrerer ikke maskinen selv.

Lenke til kommentar

Jeg har Slackware på både desktop pc'en min samt laptopen, og har stort sett ansvaret for en slackware server som brukes til dhcpd, og backup for øyeblikket (Har planer om å gjøre den om til en router med det samme linja mi kommer også).

Har utelukkende kjørt Slackware på desktop i snart ett år, og har en fartstid med "bare" redhat før det, og en periode for det igjen med dual-boot, win2k og redhat.

Lenke til kommentar
Noen leser bøker på sengekanten. Andre surfer på nettet.

Jeg gjør ofte en krysning: Leser bøker i elektronisk format. Eller leser bøker om programmering og koder på laptoppen samtidig, e.l.

Jeg har Linux på samtlige maskiner:

- Slackware 9.1 på hovedmaskina (Har ikke giddi å oppgradere til 10.0 enda. Har dessuten tenkt til å prøve ut Gentoo på den etterhvert)

- SuSE 8.0 på en litt gammel maskin jeg har stående, som bare kjører i tekstmodus. Skal installere Slack, Gentoo eller liknende etter hvert.

- SuSE 8.0 på laptoppen. Skal installere noe annet her også, etter hvert.

Det hender jeg går opp i andre etasje for å spille litt på windowsmaskina som står der (den er ikke min, derav OS'et), men det ender ofte med at jeg går ned igjen etter fem minutter, påminnet om hvorfor jeg bruker Linux...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Linux primært siden jeg prøvde det første gang, og det tror jeg er snart to år siden nå. Kjører debian-only. Jeg har en egen P187 med Debian på, og av maskiner som ikke er mine (foreldre :-) er det en laptop (Centrino 1500) og en desktop (AMD 1400), som begge dualbooter. (Windowspartisjonen er jeg foreløbig den eneste som ikke bruker)

Lenke til kommentar

Jeg har to maskiner som er i drift.

Den ene er en server som kjører Gentoo GNU/Linux. Den har aldri kjørt Windows eller ufri programvare (foruten serveren til Unreal Tournament 2004-demoen i en kortere periode).

Den andre er desktopmaskinen min (som jeg skriver dette på).

Den er en en AthlonXP 2500+ @ 3000+ som jeg også kjører Gentoo GNU/Linux på. Da jeg kjøpte maskinen i fjor høst, hadde jeg Windows XP inne ved siden av Linux From Scratch (som jeg da brukte), og brukte nesten bare Windows på grunn av nForce2-buggen som gjorde at jeg måtte kjøre med horribel ytelse hvis Linux ikke skulle låse seg etter et par minutter. Etter at denne buggen ble fikset rundt juletider, har jeg startet Windows (som fortsatt ligger på partisjonen sin) et par ganger. Først var jeg der ofte et par uker for å spille Max Payne 2. Alt annet gjorde jeg i GNU/Linux.

Deretter besøkte jeg ikke Windows på et par måneder, før jeg nå nylig ble irritert over hvor dårlig Transport Tycoon kjørte i Dosbox, og måtte til Windows for å spille litt. Jeg oppdaget innen en time eksistensen til OpenTTD, og fløy dermed tilbake til Linux.

Med andre ord: Windows har blitt brukt unntaksvis til spilling - 99% av tiden er jeg i GNU/Linux, og stortrives der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Kjører bare Linux nuh.. og det er 2mnder siden jeg først prøvde Linux(Fedora)!

Så to uker etter det var det full format og inn med Gentoo og UT med Windows!

Så jeg kjører nå Gentoo på både workstation og server (la in gentoo på den for en uke siden)

Linux er utrolig herlig! Og har altid noe og gjøre. og angående dere som booter opp Windows på LAN for og spille..! Samme gjorde jeg til og begynne med men, De fleste spil funker i linux!

Nå så har jeg Call of Duty, Quake3 og Counter Strike i Linux (de 3 spillene hvi spiller på lan)

*blitt forelska i Linux :love:*

Lenke til kommentar
Deretter besøkte jeg ikke Windows på et par måneder, før jeg nå nylig ble irritert over hvor dårlig Transport Tycoon kjørte i Dosbox, og måtte til Windows for å spille litt. Jeg oppdaget innen en time eksistensen til OpenTTD, og fløy dermed tilbake til Linux.

Oooohh... Snadder ...

Lenke til kommentar

Har brukt linux som primær-OS siden senhøsten 2003.

Er først i det siste at jeg har utforsket ting som for eksempel flere skjermer..

Anbefaler alle å prøve multiscreen!

Slackware 10 :w00t:

Har brukt slackware siden versjon 8.1.

Før det testet jeg RedHat 7.1 var det vel..

Desktop: Slackware 10

Server: Debian Sid

Laptop: Slackware 9

PIII-sak: Slackware 9

Lenke til kommentar

Dualbootet en stund, helt til Windows diskene mine bare døde når jeg overførte filmer, så jeg formaterte hele greia og la inn Slack 9.1, fungerer knirkfritt, trenger ingen Windows programmer, og skal sette igang med Perl nå.

Morsomt å lære, og Slack er en veldig fin distro å lære med!

Laster ned Slack 10 akkurat nu, skal vel legge det inn ikveld =D

Lenke til kommentar
Jeg kjører GNU/Linux på desktop.

Jeg har 4 egne pcer -> ALLE kjører Linux primært.

Laptopen min har en ubrukt Windows-installasjon på seg.

Hoveddistro: Arch Linux

Nja ... fire egne pc'er Velmont? Du regner vel ikke Acona inn i den der? Den er tross alt ikke din ;)

Lenke til kommentar
Kjører bare Linux nuh.. og det er 2mnder siden jeg først prøvde Linux(Fedora)!

Så to uker etter det var det full format og inn med Gentoo og UT med Windows!

Så jeg kjører nå Gentoo på både workstation og server (la in gentoo på den for en uke siden)

Linux er utrolig herlig! Og har altid noe og gjøre. og angående dere som booter opp Windows på LAN for og spille..! Samme gjorde jeg til og begynne med men, De fleste spil funker i linux!

Nå så har jeg Call of Duty, Quake3 og Counter Strike i Linux (de 3 spillene hvi spiller på lan)

*blitt forelska i Linux :love:*

Det der må jeg se å få til... Wine eller WineX? Er det mye stress?

Og hva er OpenTDI?

Lenke til kommentar

Har brukt Linux på server siden '98, og det har blitt mange servere etterhvert; har prøvd å konvertere over til linux på desktop flere ganger, men havna tilbake igjen flere ganger fordi jeg ikke fant noen ordentlig DC-klient på Linux. Men så i mai fikk jeg øynene opp for torrent, og siden da har jeg ikke kjørt windows på hjemmemaskina en eneste gang :D

Må se å formatere om leeche-temp-disken min fra NTFS til ext3 snart også :p

Kjører FC2 på desktop-maskina, og debian stable på serverne.

blir mye windows på jobben, men holder på å få opp SUSE enterprise servere og novell der nå i sommer (blir windows 2003 terminalservere på jobben, men det blir OpenOffice og GIMP også; gjør alt klart for å kunne konvertere til linux om et par år ;)

Har ikke giddi å legge inn WINE(X) på maskina for å spille noe; siden det eneste jeg spiller er Q3 og RA2, og en finnes i linuxversjon (takk Gud), og den andre bruker en sær nettverksprotokoll som heter IPX, som egentlig ble laget for UNIX, men som et lite Redmond-basert firma bestemte seg for å lage sin egen versjon av, som da selvfølgelig Westwood programmerte sitt geniale spill mot (Lucifer selv sitt verk).

Tenker nok det blir WMware på meg på neste LAN for å slippe rebootinga. *se om jeg finner en lisens liggende på jobben jeg kan rappe*

Lenke til kommentar

Har kjørt SuSE Linux som eneste OS på laptopen min siden jeg kjøpte den i høst en gang. Bruker den både hjemme og på skole til surfing, programmering, mail, irc, amsn, openoffice, Transport Tycoon Deluxe, osv...

Den stasjonære maskina mi kjører win2k, og blir egentlig kun brukt hvis jeg skal spille litt en gang i blant, eller se film.

Har også en router pc (486DX2 66mhz :thumbup:), som jeg kjørte Debian på i et par år... nå Smoothwall...

Kan ikke egentlig kalle meg noen avansert linuxbruker, men ekte Linux skrivebordsbruker tør jeg nesten kalle meg :)

Endret av zzzneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...