Gå til innhold

Meninger om denne hjemmesiden

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå vet jeg at denne websiden ikke er noen gullperle i deres überøyne, men jeg hadde håpet på å få høre om ikke bare, men i det minste litt positiv omtale av denne siden siden jeg har slitt i flere måneder med å få den slik den er blitt..

Men for all del, er det noe jeg ikke har skjønt, fortell meg hva jeg kan gjøre bedre og hva jeg har gjort bra..

http://www.finnerikkeserver.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg så: EKSTREMT rotete kode, som faktisk begynner med et javascript. Grusomt. Auto Maximize Window i tillegg gjør at jeg nesten umiddelbart klikker X'en i hjørnet.

Igjen, grusomt rotete kode! :scared:

Så, til designbiten.

Header:

Kanskje en av de grimmeste jeg har sett på lenge. Sorry, men sånn er det. Ganske feil font, og feil farger, og HVA I POKKER gjør den copyright-driten i header? Hva gjør en copyright-notis på en side som din i det hele tatt..? Grusom font!

Meny:

Æsj, for en gradient er det første jeg tenker. Så, når jeg beveger musa over et av elementene tenker jeg "usj, for en mouseover!" Gradienten blir lysere (og skjærer med de andre elementene), og teksten blir uleselig. Liker ikke det at det plutselig skiftes innhold i den boksen heller.

Resten/generelt:

Liker fargene du bruker, selv om du godt kunne valgt en mildere farge enn hvit på teksten. Liker også at boksene liksom er litt slengt oppå hverandre, men den skyggen liker jeg dårlig. Passer ikke inn i det hele tatt. I Opera blir siden ca. 3000 pixler høy, med et enormt mellomrom uten noen ting i før footeren kommer.

La merke til: "Privligerte" - det heter "privilegerte".. :thumbup:

Helhetsinntrykk: en side jeg ikke ville besøkt igjen. Mest pga. javascriptet du bruker som nesten-maksimerer vinduet på nettleseren min (AVSKYR sånne script).

Ville gått for startover eller helrenovering om siden var min egen, for å si det sånn..

Sorry om jeg ble litt kvass i kritikken her, men det er en hard virkelighet. ;)

EDIT: Ikke ta det innlegget her for tungt, skift på det jeg nevner som negativt og du har en MYE bedre side! :thumbup:

EDIT2: Hva med å lære HTML/CSS og skrive sin egen kode? Koden på siden din er noe av det villeste (/verste) jeg har sett!!

EDIT3: For å ha nevnt det: når jeg klikket linken til siden din håpet jeg innerst inne å se noe á la IE-feilmeldingen med samme tittel.. Det hadde vært et bedre utgangspunkt for en side med den tittelen, synes jeg da. :)

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Dæven..

Så på hjemmesiden din.. du er en mann av mye hat :/

Menneh hva siden min angår så visste jeg at det ikke var den beste siden, men trodde ikke det var SÅ ille.. Går sporenstreks igang med å forbedre det jeg kan forbedre. Dog er det andre detaljer jeg personlig liker svært godt som jeg uansett kommer til å beholde. Derunder headeren.. Men automaximize copyright greiene og det som du hadde pokker så rett i har jeg fjernet diskrete..

Jeg trenger også en GOD anbefaling til bøker å lese om php/css programmering. Vet du av noen? Selvsagt best å kunne kodingen til fingerspissene..

Lenke til kommentar

For å lære deg CSS kan du ta en titt her. Angående php'en vet jeg ikke.

Når det kommer til kritikken så er det meste sagt før, hail lokaltog. Men en ting er jeg sterkt uenig med han i, jeg ville absolutt besøkt den siden der igjen. Så lenge innholdet er bra nok.

Men hvis du retter opp noe av det lokaltog hadde å utsette så blir siden din så mye bedre med en gang.

Er det så lurt å ha et bilde av deg med to svære pistoler på forsida? Gir i alle fall meg et, ja, negativt inntrykk av både deg og siden din. :ermm:

Endret av Purify
Lenke til kommentar

O-M-F-G! Det var en av de verste sidene jeg noengang har sett - kodemessig that is. Rent visuelt sett var den ikke _så_ ille ;)

- Mouseover funker ikke i Firefox - bruk CSS-mouseover istedenfor

- Header og meny var kjedelige.. såpass kan jeg si om den saken ;)

- Fjern ALT (!!!!) av javascript, og benytt kun de som er absolutt nødvendige. Flytt de til en egen .js-fil. Det får koden til å se vesentlig ryddigere ut.

<META NAME="GENERATOR" CONTENT="DHE Editor v.1.7.21 - http://www.hexagora.com">
Lær deg CSS og HTML. Se på koden din, deretter ser du på koden til de fleste andres sider her på WDS, og så vurder om WYSIWYG virkelig er the way to go :wee:

EDIT: Glemte å nevnte at fargevalget var ålreit :thumbup:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Faen.. gutten må gå den vanskelige veien.. stønn.. bøyer hodet og begynner å lete etter gode bøker å fordype seg i.. Er generelt tilhenger av den vanskelige veien så jeg får nok bare hoppe i det..

Men er det css eller php jeg bør lære meg??

Lenke til kommentar
Faen.. gutten må gå den vanskelige veien.. stønn.. bøyer hodet og begynner å lete etter gode bøker å fordype seg i.. Er generelt tilhenger av den vanskelige veien så jeg får nok bare hoppe i det..

Men er det css eller php jeg bør lære meg??

Altså! Det du må lære er først og fremst HTML. I HTML setter du opp en layout som du senere styler med CSS. Hvis du trenger dynamisk innhold, brukeradministrasjon, etc. kan du lære deg PHP, men ikke sats på det først! ;)

Lenke til kommentar

Det du må lære deg (som andre har påpekt) er HTML. Blant annet W3schools har en god HTML-guide. Når du har lært å bygge opp en ryddig HTML-kode, kan du gå videre på CSS-guiden til samme nettsted.

Angående komposisjonen; Når jeg går inn på siden din og ser det enorme bildet av deg selv, klarer jeg ikke å se hva sidens tema egentlig er. Er dette en diskusjonsside? Eller er det "Diskuter forum-administratoren og hans dagligliv"? At du i tillegg vil (på bildet) fremstå som en gatepøbel-wannabe øker heller ikke lysten til å returnere til nettsiden ved senere anledninger. Det kunne vært greit om siden skal være for en vennekrets, men jeg får ikke det inntrykket når jeg leser velkomstbeskjeden.

Lengre ned, der det står "Dynamisk innhold" - hvorfor? Er det ikke enklere å skrive f.eks. "Oppdateringer" og listet de opp i en logisk liste? Å måtte trykke et sted for å finne den siste oppdateringen gjenspeiler koden: en nesten autentisk følelse av å vandre i et delvis revet hus. Kunne det vært en ide å linke "Oppdatert:" på toppen til en <a name=> i den nyeste oppdateringen lengre ned på siden?

For å summere opp: Du må organisere siden mye bedre. Du har en start, men en del å gå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...