Gå til innhold

ekstrem COla kjøler (Igjen)

Anbefalte innlegg

Tror nokk de fleste er leii av denne IdeN`n. men bare skjekk dette bilde og gi meg noe feed back plz!

1ting som mangler på tegningen: Peltier som skal sitte på siden eller toppen.

http://www.freewebs.com/odda/Boks.gif

Er vedlig taknemelig for den feedbac. jeg får.

:love:

Ting jeg lurer å-

nr. 1 -

jeg må ha ett tappe system som ikke slipper ut luft(kulsore)

nr-2

Trenger ider til boks jeg skal ha den i.

nr-3

Hvordan lage den beste “kjølingen”

nr-4

har hørt at kobber reagere negativt mot syrer som cola? noe spesielt jeg må ta hensyn til? som legge noe belleg inni? tips til belleg-

-lagt opp nytt bilde med støre skrift

Endret av smoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har altså tenkt å lage en boks der du heller oppi cola (om jeg har forstått deg riktig..).

For å kjøle den ned er den absolutt enkleste løsningen å bruke et peltier-element + en kjøleribbe m/ vifte..

Ville dog ikke ha tømt cola rett i en kobberbeholder, er vel en del uhumskheter der.

Det jeg ville ha gjort, er å kopiere en anne lignende øl-kjøler (Vet den har vært oppe på forumet her engang, men husker ikke adressen).

Der tok han en kjøleribbe med peltier nederst i en slags holder, og satte et 0,5 liters glass oppå, temperaturene ble ikke så altfor verst heller.. 7-11 grader i sola om jeg ikke husker feil..

Småe peltier-elementer får du tak i på ebay.com , de du trenger er på 40-60 watt, noe over det blir litt overkill og vanskelig for kjøleribba å kjøle ned.. Du trenger også da en PSU som gir ut 3-4-5A på 12v til Peltier-elementet...

Er litt sent på natten, så visst det ble rotete må du si fra ;)

Lenke til kommentar
Du har altså tenkt å lage en boks der du heller oppi cola (om jeg har forstått deg riktig..).

For å kjøle den ned er den absolutt enkleste løsningen å bruke et peltier-element + en kjøleribbe m/ vifte..

Ville dog ikke ha tømt cola rett i en kobberbeholder, er vel en del uhumskheter der.

Det jeg ville ha gjort, er å kopiere en anne lignende øl-kjøler (Vet den har vært oppe på forumet her engang, men husker ikke adressen).

Der tok han en kjøleribbe med peltier nederst i en slags holder, og satte et 0,5 liters glass oppå, temperaturene ble ikke så altfor verst heller.. 7-11 grader i sola om jeg ikke husker feil..

Småe peltier-elementer får du tak i på ebay.com , de du trenger er på 40-60 watt, noe over det blir litt overkill og vanskelig for kjøleribba å kjøle ned.. Du trenger også da en PSU som gir ut 3-4-5A på 12v til Peltier-elementet...

Er litt sent på natten, så visst det ble rotete må du si fra ;)

:thumbup:

Faktisk AKURAT som jeg har tenkt. så det jeg lurer på er Forslag på belleg inne i boksen!, og Luft tette ventiler som ikke slipper ut kulsyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...