smoke Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Tror nokk de fleste er leii av denne IdeN`n. men bare skjekk dette bilde og gi meg noe feed back plz! 1ting som mangler på tegningen: Peltier som skal sitte på siden eller toppen. http://www.freewebs.com/odda/Boks.gif Er vedlig taknemelig for den feedbac. jeg får. Ting jeg lurer å- nr. 1 - jeg må ha ett tappe system som ikke slipper ut luft(kulsore) nr-2 Trenger ider til boks jeg skal ha den i. nr-3 Hvordan lage den beste “kjølingen” nr-4 har hørt at kobber reagere negativt mot syrer som cola? noe spesielt jeg må ta hensyn til? som legge noe belleg inni? tips til belleg- -lagt opp nytt bilde med støre skrift Endret 25. juni 2004 av smoke Lenke til kommentar
smoke Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) me see no pix Her er et "bilde" ide tegning: http://www.freewebs.com/odda/Boks.gif Endret 25. juni 2004 av smoke Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Bildet funker kun i IE. Og jeg greier ikke å lese skrifta på bildet. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Bildet funker kun i IE.Og jeg greier ikke å lese skrifta på bildet. funker fint i netscape Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Bildet funker kun i IE.Og jeg greier ikke å lese skrifta på bildet. funker fint i netscape Funker fint i opera og... Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Funker ikke i min opera, men funker fint i IE.. Merkelig side Lenke til kommentar
smoke Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Funker ikke i min opera, men funker fint i IE.. Merkelig side har LAGT opp bildet på nytT! så nå funker det! ikke mere mass om det nå ok? har endel spm! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Funker ikke i min opera, men funker fint i IE.. Merkelig side finker ikke i min opera heller Lenke til kommentar
moray Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Får bare opp samme tråden i en ny boks, jeg (IE) merkelig.. Lenke til kommentar
razer Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Du har altså tenkt å lage en boks der du heller oppi cola (om jeg har forstått deg riktig..). For å kjøle den ned er den absolutt enkleste løsningen å bruke et peltier-element + en kjøleribbe m/ vifte.. Ville dog ikke ha tømt cola rett i en kobberbeholder, er vel en del uhumskheter der. Det jeg ville ha gjort, er å kopiere en anne lignende øl-kjøler (Vet den har vært oppe på forumet her engang, men husker ikke adressen). Der tok han en kjøleribbe med peltier nederst i en slags holder, og satte et 0,5 liters glass oppå, temperaturene ble ikke så altfor verst heller.. 7-11 grader i sola om jeg ikke husker feil.. Småe peltier-elementer får du tak i på ebay.com , de du trenger er på 40-60 watt, noe over det blir litt overkill og vanskelig for kjøleribba å kjøle ned.. Du trenger også da en PSU som gir ut 3-4-5A på 12v til Peltier-elementet... Er litt sent på natten, så visst det ble rotete må du si fra Lenke til kommentar
razer Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 morcan: du må kopiere adressen til bildet inn i en ny browser, er sånn på www.freewebs.com (dritt) Lenke til kommentar
razer Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Par linker: http://beercooler.johansens.dk/ Diverse peltier-elementer på ebay Denne passer sikkert best til ditt prosjekt.. Du får ha lykke til da Spør om det er noe.. Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 morcan: du må kopiere adressen til bildet inn i en ny browser, er sånn på www.freewebs.com (dritt) AAh.. (Dritt, ja..) Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jeg kommer bare tilbake på den siden her på både opera, mozilla og ie jeg Lenke til kommentar
smoke Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Du har altså tenkt å lage en boks der du heller oppi cola (om jeg har forstått deg riktig..).For å kjøle den ned er den absolutt enkleste løsningen å bruke et peltier-element + en kjøleribbe m/ vifte.. Ville dog ikke ha tømt cola rett i en kobberbeholder, er vel en del uhumskheter der. Det jeg ville ha gjort, er å kopiere en anne lignende øl-kjøler (Vet den har vært oppe på forumet her engang, men husker ikke adressen). Der tok han en kjøleribbe med peltier nederst i en slags holder, og satte et 0,5 liters glass oppå, temperaturene ble ikke så altfor verst heller.. 7-11 grader i sola om jeg ikke husker feil.. Småe peltier-elementer får du tak i på ebay.com , de du trenger er på 40-60 watt, noe over det blir litt overkill og vanskelig for kjøleribba å kjøle ned.. Du trenger også da en PSU som gir ut 3-4-5A på 12v til Peltier-elementet... Er litt sent på natten, så visst det ble rotete må du si fra Faktisk AKURAT som jeg har tenkt. så det jeg lurer på er Forslag på belleg inne i boksen!, og Luft tette ventiler som ikke slipper ut kulsyre. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 da må det jo være 100 % tett og da.. i lokket liksom.. erllers forsvinner jo kullsyren veldig fort.. eller? Lenke til kommentar
smoke Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 da må det jo være 100 % tett og da.. i lokket liksom.. erllers forsvinner jo kullsyren veldig fort.. eller? Skal ikke ha noe lokk. derfor må jeg ha en ventil som jeg kan helle cola gjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå