Murty Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Dårlig med folk her på natta skjønner jeg ? Vel tar kvelden snart jeg også.. må bare prøve SketchUP først.. se om jeg får til noe å vise frem her. Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 psu`en skal vel stå slik at vifta blåser lufta ut av kabinette? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 det ser bra ut så langt, festinga me dpopnagler var vel bra også. me meninga er at du skal ha 1 120mm vifte som blåser ut og en som blåser inn, eller? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 psu`en skal vel stå slik at vifta blåser lufta ut av kabinette? Nope. hadde ønsket det. men går ikke grunnet for korte ledninger. hmm. eller så kunne jeg jo ha satt hovedkortet i andre kanten av kabinettet. og da fått PSU`en i bakkant av kabinettet. det hadde ikke vært så dumt. sitter i sketchup og tegner nå. kan jo tegne en ny tegning for å se hvordan det går. bare vent en halvtime så er nok den tegninga ferdig Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 det ser bra ut så langt, festinga me dpopnagler var vel bra også. me meninga er at du skal ha 1 120mm vifte som blåser ut og en som blåser inn, eller? Meninga er å ha to 120mm`s vifter ved siden av hverandre som blåser inn begge to (med et slags støv filter) og ha åpninger i bakkant. (event. noen mindre vifter) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Meninga er å ha to 120mm`s vifter ved siden av hverandre som blåser inn begge to (med et slags støv filter) og ha åpninger i bakkant. (event. noen mindre vifter) hmmm, min erfaring er at om, det BARE blåser inn, så blir det ganske varmt, men om man bare har vifter som blåser ut blir det varmt og støvfylt, men det er min erfaring, 2 inn og 2 ut eller 1 inn og 1 ut tror jeg ville vert mest effektift rettet en leif Endret 28. juni 2004 av MagE Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 er jo bare å sette ett rør fra vifte hullet til psu`en og ut av kabinette Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 hmmm, min erfaring er at om, det BARE blåser inn, så blir det ganske varmt, men om man bare har vifter som blåser ut blir det varmt og støvfylt, men det er min erfaring, 2 inn og 2 ut eller 1 inn og 1 ut tror jeg ville vert mest effektift rettet en leif Er forsåvidt helt enig med deg. men jeg har veldig lyst på to 120mm`s i front. og har ikke plass til tilsvarende bak. men hva om jeg tar feks. 2x 60mm bak. og 2x 80mm i tak? ville det fungert. de i taket er da selvfølgelig bak og over cpuen. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 er jo bare å sette ett rør fra vifte hullet til psu`en og ut av kabinette Du er søren meg ikke dum.. og det ville sett ganske fett ut også Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Oki. her kommer et par bilder fra sketchUP. ganske genialt program!. anbefales! Først det gamle oppsettet.. så det nye og det mye mer brukbare(antageligvis, har ikke målt opp om det passer å ha psu der enda. Vil ikke vekke opp huset) Det gamle oppsettet EDIT: Det var meninga å ha vifter i front her også. Det nye oppsettet. Legg merke til vifter i front Sirkelen på hovedkortet forestiller posisjonen til CPU`en. Som dere ser vil luftenflyten fra viftene i front treffe både harddisk, CPU og muligens PSU. EDIT: Merker at skrivekunnskapene svekkes utover i nattetimene ja. Endret 28. juni 2004 av Murty Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Nice, det der blir nokk bra Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 moha.. nå kom jeg på idèn til lokket også.. tror det skal bli bra asså. ojoj.. gleder meg alt til å lage det Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Her er en skisse av hvordan fronten kan komme til å se ut. Fronten. Slik vil den antageligvis se ut, med mindre det kommer andre forslag fra dere Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Ser bra ut det der jo takk... og god natt! får se om jeg får gjort noe i morgen.. det får jeg helt sikkert. har ikke noen planer så Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 hmmm, min erfaring er at om, det BARE blåser inn, så blir det ganske varmt, men om man bare har vifter som blåser ut blir det varmt og støvfylt, men det er min erfaring, 2 inn og 2 ut eller 1 inn og 1 ut tror jeg ville vert mest effektift rettet en leif Er forsåvidt helt enig med deg. men jeg har veldig lyst på to 120mm`s i front. og har ikke plass til tilsvarende bak. men hva om jeg tar feks. 2x 60mm bak. og 2x 80mm i tak? ville det fungert. de i taket er da selvfølgelig bak og over cpuen. det vil nok fungere, men man må jo kjøre dei små viftene på høyere turtall en dei store, siden store flytter mest luft men du kan jo ha 2/1 120mm i front og 2/1 120mm på siden, rett atmed hovedkortet. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 hmmm, min erfaring er at om, det BARE blåser inn, så blir det ganske varmt, men om man bare har vifter som blåser ut blir det varmt og støvfylt, men det er min erfaring, 2 inn og 2 ut eller 1 inn og 1 ut tror jeg ville vert mest effektift rettet en leif Er forsåvidt helt enig med deg. men jeg har veldig lyst på to 120mm`s i front. og har ikke plass til tilsvarende bak. men hva om jeg tar feks. 2x 60mm bak. og 2x 80mm i tak? ville det fungert. de i taket er da selvfølgelig bak og over cpuen. det vil nok fungere, men man må jo kjøre dei små viftene på høyere turtall en dei store, siden store flytter mest luft men du kan jo ha 2/1 120mm i front og 2/1 120mm på siden, rett atmed hovedkortet. hmm. Joda. det er en mulighet. Men dette skal som sagt monteres i rack. og jeg kommer kanskje til å lage en form for skinner til å montere med. så jeg vil ha det blankt på sidene. men her er dealen. 2x 120mm i front. blåse inn luft vs. 2x 60mm bak. blåse ut luft 2x 80mm bakerst i taket. blåse ut luft det burde bli ca likt vel? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ser konge ut! Hva med å investere i en liten lcs (koster ikke mye på hammar) Kan du vise litt info på servern (hd plass, cpu, nettrafikk osv...) Får så synsikt mange ideer av å lese her (jeg har ett 19" rack, med sota dør, som jeg har noen cisco switcher og routere i, samt patchepanel, hihi) Gleder meg til å se mere! \\Sp33D Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Ser konge ut!Hva med å investere i en liten lcs (koster ikke mye på hammar) Kan du vise litt info på servern (hd plass, cpu, nettrafikk osv...) Får så synsikt mange ideer av å lese her (jeg har ett 19" rack, med sota dør, som jeg har noen cisco switcher og routere i, samt patchepanel, hihi) Gleder meg til å se mere! \\Sp33D Oki doki.. Jeg aner ikke hva "lcs" er for noe. og jeg har ikke hørt om "Hammar". Men det jeg vet er at dette er ingen server. Ihvertfall ikke til det du tenker det skal være. dette er en maskin. les: helt vanlig datamaskin som skal brukes til fremvisning. i hovedsak, bruk av powerpoint og tekst. Grunnen til at jeg bygger et 19" rackmonterbart tower til den, er kun for plassens skyld, i og med at det skal stå i et svært lite rom, som det også skal være folk i. Og fordi det ser utrolig fett ut med pc i rack Men lykke til med server prosjektene dine. Og hvis det jeg har gjort her til nå har vært til inspirasjon til deg. så er det gledelig. Men som sagt. dette er ingen server. Lenke til kommentar
gnus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hva med å ha hatt cdrommene i midten og ei vifte på hver side ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå