SveinungB Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Som dere sikkert skjønner etter topic er jeg ute etter et client-side spam filter. Filteret skal kjøre på en WinXP maskin og epost klienten er OE. Hva anbefaler folk? Gjerne gratis (GPL?), selvoppdaterende (eller enkelt å automatisere) og bør helst ikke bruke 99% cpu konstant... Om det er noen telenor admins som leser dette (!), skaff dere ordentlige spam filtre så slipper jeg å installere sjøl! UGG! Lenge leve gmail sier jeg bare, der er det tett... Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Norton antispam er å anbefale.På windows vet jeg ikke om noen gratis alternativer,men på linux er det flere,men du skal jo bruke OExpress da.Gå på www.pcworld.no der de har hatt en del tester på akkurat spamfilter.Der ser du også fordeler og ulemper ved de forskjellige metodene som filtra bruker.Å ha spamfilter har ihvertfall gjort hverdagen min lettere da Norton lager en mappe og du kan lære den opp slik at feilprosenten går betraktlig ned. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 SpamBayes i proxy mode...: http://spambayes.sourceforge.net/ Bruker den som add-in til Outlook 2003 jeg men motoren fungerer gullers og fungerer som sagt også i proxy mode. Anbefalles. Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) http://popfile.sourceforge.net/ 'nuff said... Tar litt tid å lære den opp, men så blir den til gjengjeld ganske så vanntett. Endret 28. juni 2004 av Porki Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Kjører selv mozilla thunderbird som e-post klient. Innebygget spamfilter som etter litt opplæring er veldig bra. Er GPL, og støtter både IMAP og POP3 (veit det er endel spamfiltre som ikke takler IMAP, bare POP3) Blir litt off topic, siden du spør om OE-plugin, men vil nå allikevel anbefale deg å se litt på det. Er jo mange virus som sprer seg v.h.a. nettopp Outlook*, så det er ofte greit å ikke kjøre det samme som resten av verden Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Personlig bruker jeg Mozilla Firefox, men dette var hos svigers... Der tror jeg de holder seg til OE. Installerte et som virker greit nok, SpamNet. Får se hvordan det virker over tid. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Firefox er nettleser, thunderbird er en dedikert epostleser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå