Onkel Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hva er egentlig grunnen til at man bruker minnebrikker i kameraene? Bærbare og semi-robuste harddisker har jo blitt allemannseie med Ipod, hvorfor lages ikke digitale kameraer med dette? Oppstartstid? Strømforbruk og batterikapasitet? Hmmm... bevegelser i harddiskmekanikken som beveger kameraet og skaper uskarpe bilder? Noe med tempoet som kreves for å kunne lagre burst-fotografering kanskje? Jeg for min del kunne gjerne ha skortet på tempoet for å slippe å kjøpe dyre minnebrikker, og kanskje i tillegg ha 40 GB eller mer i kameraet. Spesielt etterhvert som høykvalitets videoopptak begynner å kreve sitt... Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Har prøvd med microdrive i min 300D, og de suuuger strøm, så det er nok noe av grunnen. I tillegg er det mye finmekanikk inni der, så de er ikke altfor pålitelige heller... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Pappa kjøpte digitalkamera i går (på tide), så jeg har drevet og syslet med det litt i dag. Tenkte nøyaktig samme tanken. Kom til at kameraene sansynligvis ville bli veldig store og tunge. Og så kommer jo det som BIGG skrev, i tillegg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå