dkvam Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Som sagt så er jeg på utkikk etter en stille og rolig harddisk for bruk i en stue-PC. Er det slik at 5400rpm HD'er støyer mindre enn 7200RPM ? Har noen av dere hatt en HD som nesten har vært helt stille? tenker spesielt på idle-støy.. Takker for evnt svar!! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 5400rpm disker er mer stille en 7200+ rpm, ja Jeg ville gått for seagate eller samsung hvis jeg var deg.. Tror samsungen bråker enda mindre enn seagaten, men det er stille disker, begge to Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Samsung spinpoint P80 tror jeg er den stilleste disken nå. Med bare 27 db. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122682&view=detailed Her er en test: http://www.hw.no/art.php?artikkelid=5993 Denne disken er ikke veldig dårlig heller. Den er yppelig til normalt bruk. Men du får denne disken bare i 7200rpm men tror ikke det skal være et stort problem Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Har kjøpt en god del harddisker i de siste par årene, hvor fokuset utelukkende har vært på lyd og størrelse. Samsung og Seagate er de to merkene jeg er er mest fornøyd med. WD bør du holde deg unna. Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 mamoz data sa at de nye WD diskene med fluid ballbearings (160gb+) var nesten på linje med samsung i støynivå Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Har kjøpt en god del harddisker i de siste par årene, hvor fokuset utelukkende har vært på lyd og størrelse. Samsung og Seagate er de to merkene jeg er er mest fornøyd med. WD bør du holde deg unna. Jeg har en maskin med en Seagate Barracuda 120GB S-ATA disk og en Western Digital 250GB med FDB motor og Seagate disken knitrer og bråker mye mer enn Western Digital disken. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Og ikke bare det, men seagate disker er også stort sett langt mer driftsikre enn f.eks Samsung... De er faktisk blant de mest driftsikre HDene på markedet de nyeste barracuda seriene til Seagate. Spinpoint P80 ligger i den andre delen av skalen... ifølge storagereview. Sef skal man ta statistikken med en klype salt, men avstanden her er veldig stor, så jeg tror den kan betraktes som veilledende. Tror faktisk 7200 og 5400 spørsmålet er litt utdatert, de fleste nyere HDer er 7200 og jeg vil tro de er bedre utviklet enn 5400 versjonene som eksisterer på markedet i dag. Dvs jeg tror ikke 7200 i dag står noe tilbake for 5400 mht støynivå, dette var antageligvis mer aktuelt for 1-2 år siden da 7200 diskene ikke var like godt utviklet som i dag. Faktisk er det barracuda V som blir ligger lavest mht støynivå i målingene til storagereview, det er en 7200 disk. Vet at slike målinger er relative, men likevel veilledende etter min mening, så lenge alle diskene er målt med samme metode. Lenke til kommentar
Mamoz.no Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hei! Jeg vet at hardware.no forumet ikke er meget glad for at netbutikker reklamerer i forumet. Men jeg håper jeg får lov til å komme med denne lille nyheten uten å bli slaktet. Vi har fått inn et kabinett kalt "Breeze" som gjør underverker hva ang. støy og varmeføring. Med dette kabinettet kan du sette inn en harddisk og andre komponeter som faktisk har litt ytelse(og støy) uten at det nødvendigvis påvirker støynivået på utsiden av PCen. Dinside.no testet det for oss tildligere denne uken, og de likte det de ("ikke") hørte. Så uten å si noe mer vil jeg la testen tale for seg. Stille som en Breeze PCen er basert rundt en Ahtlon 64 XP2800. mvh Carl Christian Strømberg Innkjøp Mamoz.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå