Gå til innhold

Innspill angående ny maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Reviews på nettet og overklokkingfunksjonene. Stolte på Anandtech da de som oftest gjør som de skal. Bra omtaler :)

Gleder meg til å se resultater fra deg da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
utrolig bra, dette holder i noen år framover :yes:

Tja, år og år. Kanskje, hvis han overklokker og holder seg oppdatert på skjermkort-fronten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er den typen som bytter maskin hver mellom hver 6 måned eller 1år :) Kommer ann på det nye som finnes, slik er jeg med mobiltelefoner også, hver tredje måned :)

Kort sagt; du er en fyr med penger?

Lenke til kommentar
Forresten så bruker jeg både Discreet 3Dstudiomax6 og Alias Maya6 da jeg aktivt jobber som moddelør / animatør. I tillegg bruker jeg Cubase SX 2 rewira opp med Reason 2.5 da jeg jobber med musikk også. Så ja, jeg må ha rundt 1024 ram :)

Etter min mening er P4 best til stort sett allt utenom spilling, jeg sier ikke noen ting om at AMD er dårlig, eier begge deler og er gledelig fornøyd med begge deler, men siden du også skal bestille X800XT ja da regner jeg med du skal spille litt ;) du blir helt sikkert fornøyd vettø :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har Chaintech VNF3-250, funker fint.

Men fint at du tok MSI kortet, VNF3-250 er litt buggete.

Hvordan buggete?

Lenke til kommentar

Viser feil temp, Cpu tempen min er nå 3Grader, system tempen er 30.

Ingen mulighet for og stille MP i bios.

Fryser noen ganger i bios, som gjør at jeg må ta ut batteriet i 10min.

Ellers fint, håper alt blir rettet på av en ordentlig bios fra chaintech.

Lenke til kommentar
Etter min mening er P4 best til stort sett allt utenom spilling, jeg sier ikke noen ting om at AMD er dårlig, eier begge deler og er gledelig fornøyd med begge deler, men siden du også skal bestille X800XT ja da regner jeg med du skal spille litt ;) du blir helt sikkert fornøyd vettø :)

Ja jeg spiller en del og jeg er storkrevende i spill :) Har forøvrig rendremaskiner med P4 CPU, pga P4 er litt kjappere på rendring enn AMD.

Lenke til kommentar
bortsett frå at dette er feilpost så ser det bra ut det.

det er einaste at du kanskje burde kjøpe 1GB med ram, men det er sjølvsagt avhengig av kva du skal bruke maskina til.

fortell meg: ka er det som krever 1gb RAM?

må i så fall være videoredigering, og det trenger du ikkje det skjermkortet til!

Du har tydelig misforstått hele poenget. Det er stor ytelsesforskjell mellom 512MB og 1GB. Du har virkelig ikke prøvd og sett. Mer RAM = Mer cache = Raskere lesing av filer, mappebrowsing, og søking. Les RAM guiden min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...