Gå til innhold

Innspill angående ny maskin


Anbefalte innlegg

Heisann, vil bare få noen innslag om hva folk mener om min nye maskin :)

 

Disse er bestilt og er på vei :

 

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce 250GB

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz Socket 754 512KB cache

 

OCZ 512MB E.B. Platinum Edition PC-3200 512MB

 

Dette kommer :

 

Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT, VIVO

 

Har forøvrig en WD Raptor 36,7GB 10000rpm som OS disk. Ser dette greit ut eller burde jeg tenke "på angreretten" nå? For meg så det rimelig ok ut, skjermkortet trenger dere ikke å diskutere med meg engang ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fortell meg: ka er det som krever 1gb RAM?

 

må i så fall være videoredigering, og det trenger du ikkje det skjermkortet til!

det kan vere så mangt, f.eks vist han liker å holde på med mange ting samtidig, eller han vil ha x antal explorer vindauge opne samtidig. alt dette krever ram. men det som kanskje er mest aktuelt er spel. nye spel krever stadig meir ram (far cry og battlefield vietnam er to gode eksempel på dette)

Lenke til kommentar
fortell meg: ka er det som krever 1gb RAM?

BF1942/Vietnam, FarCry, pluss en del andre heavy spill. der merker man bedre flyt fra 512 til 1024. Han skal få seg et kraftig skjermkort, og da er det greit med et system som henger med, så det ikke bremser for skjermkortet, noe de aller fleste CPUer gjør til x800/6800-seriene...

 

Edit: ttt var litt kjappere. Rettelse: Det KREVER ikke 1GB, men man merker fordeler i forhold til 512...

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
fortell meg: ka er det som krever 1gb RAM?

 

må i så fall være videoredigering, og det trenger du ikkje det skjermkortet til!

det kan vere så mangt, f.eks vist han liker å holde på med mange ting samtidig, eller han vil ha x antal explorer vindauge opne samtidig. alt dette krever ram. men det som kanskje er mest aktuelt er spel. nye spel krever stadig meir ram (far cry og battlefield vietnam er to gode eksempel på dette)

men enda holder nok 512mb god ram godt

 

Ontopic: gratulerer med en ny maskin

Lenke til kommentar

Jeg mener også 512 ram er litt lite, og ja det er ei brikke. Grunnen er til at jeg prioriterte X800XT kortet framfor ei 512 brikke, så bestiller jeg meg ei slik i midten av neste måned :)

 

Ja, jeg solgte en Pentium4 2,8, ABIT ic7max3 og 512 geil pc3700 for AMD sin skyld :blush:

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

det er såvidt meg kjent ingenting som krever 1024 ram, men loadinger i en del spill går litt kjappere og om du bruker tyngre aplikasjoner som 3d studio max, adobe photoshop vil du merke forskjell. med pcen jeg nå har hadde jeg først bare 256 ram, loadinger gikk tregt, noe lagging i spill men alt i alt gikk det meste helt fint, jeg spilte far cry på tilnærmet max grafikk (uten AA) og det gikk fint, innimellom lagget det litt, men stort sett gikk det bra! du klare deg nok fint med 512 ram, angående loadinger vil nok den raptordisken hjelpe deg bra på vei og til en viss grad kompansere for minre minne enn 1024. du kan eventuelt kjøpe 3000 utgaven av a64 og dermed få råd til de eksra 512 megabytene minne?

Lenke til kommentar
Offtopic: Alle som nevner minnet, han sier jo at han skal kjøpe en brikke til i midten av neste måned.

 

Ontopic: Ja, det ser veldig bra ut. Du slipper å bruke angrefristen :D

Allright, takker for svar, er rimelig fornøyd med oppsettet, dette blir første gang jeg prøver AMD siden den første revisjonen av AthlonXP 1700+ for flere år siden :yes:

Lenke til kommentar
Du har rett, men det er noen spill som krever nesten 1GB! Far Cry bruker nesten 1 GB og den som har bare 512 vil oppleve at harddisken jobber som et h.....

 

Var på det stadiet for ikke så lenge siden og det lagge fryktelig :( etter en install av 2 nye 256brikker til funker det meget bra!....

1024 er veeelig kjekt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...