Gå til innhold

Chiftech ( tung mod )

Anbefalte innlegg

Okey jeg har lenge pratet om at jeg ska gå til innkjøp av 2x big tower for så å sveise de sammen å lage en litt extrem pc.....

Men de jeg står fast på er ideer om hva jeg ska gjøra så kom med tips om dere vil så ska jeg se hva jeg får gjort når jeg begynner.

det jeg har planer om er å sette inn vannkjøling så toppen / bånn av towera kommer til å bli brukt opp.

ska ha 2x evo 360 på det sys sånn at jeg kan kjøre passiv kjøling på raddis eller om jeg setter en 120mm vifte på hver av raddisane sånn at det blir litt luft strømer der får se hva jeg gjør...

Døra har jeg planer om å kutte så mye som mulig ut av sånn at jeg kan sette inn et så stort plexi vindu på den... (kom med motiv som jeg kanskje kan ha på døra)

btw de ska sveises sammen på siden av hverandre

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva om du sveiser dem sammen, å ha vannavkjølings utstyret i den ene, å psu, å hk, ram cd-rom i den andre delen?

mja hadde tenkt å lage en litt massiv pc me plass til masse disker som kommer til å vera me på lan

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar
*kjøpe en pakkis*

:laugh:

Hva med å teipe dem sammen med gaffateip? :p

vel, seriøst, metall-skinner og popnagler :thumbup:

også fjerne den ene hovedkortplaten... (står ved siden av hverandre regner jeg med)

eller kanskje du kan sette dem oppå hverandre, for at det skal bli skikkelig ustødig? :p

Lenke til kommentar

jeg tror heller *leie en polakk* hadde passet bedre, siden det faktisk er polakker det er flest av som kommer til Norge for å jobbe. "pakkiser" er somregel innvandrere.

jeg tror egentlig ikke at 2xchieftec'er blir noe særlig praktisk. ikke med tanke på tyngde eller størrelse, men med tanke på hvordan det faktisk blir etter å ha sveiset dem sammen.

da må du isåfall "rive" veggen imellom dem, så du får et svært rom.

er vel kanskje litt vanskelig men:

den øvre delen på den ene kassa (den som er til høyre etter å ha sveiset dem sammen, eller den kassa som blir den delen HK er) og bytt den med den nederste delen på den andre kassa. da får du cd-rommer innerst, hele veien fra teket og ned, og 4 slike ...ehm..."bokser" som diskene sitter i nærmest vinduet, eller døra om du ikke skal ha vindu. på den måten får du det ryddigere, og det ser bedre ut i og med at disker er mindre enn cd-rommer og du da får sett mest mulig HW.

i den innerste kassa har du 3 PSU, mest for å få det muscle-intrykket, ikke for nødvendighet. om det er big tower det er snakk om, er det plass til 3 PSU'r oppå hverandre bak. på den ytterste kassa, skjærer du ut plassen bak hvor de 80mm viftene skal sitte, og kanskje litt til, så du får plass til raddiser der. for å holde på muscle-intrykket, mekker du deg en gedigen vanntank i plexi, som dekke hele gulvet på den ytterste kassa. trenger ikke være mer enn 6-7cm høy. om du lar være igjen noen cm rom bakerst til pumpeoppsettet, er vel ditt valg. lag steder hvor du kan skjule katoder i alle størrelser.

en annen ting jeg har "drømt" om er skjult anlegg til strøm. legg opp strømkabler til 12v 5v og det som trengs rundt omkring hele kassa, og skjul det med f.eks. alu plater. lag egne "tilkoblingsmuligheter" hvordan du lager dem kan man jo tenke ut en seinere om det blir noe av.

*tom for ideer*

kan sikkert komme på masse mer man kan bruke til å fylle såppass mye plass med.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar
jeg har ikke drivi med plexi jeg heller.

men det man gjør er bare å skjære ut flatene, og lime dem sammen med silikon. har sett det blitt gjort på mange worklogger.

hehe får prøve eg fram men det jeg hadde tenkte jeg skulle gjøra me bånn er å setta vindu eller bore en hau me hull å setta leds i dem :D

Lenke til kommentar

Jeg har selv modda et chieftec midi tower, dragon tror jeg...

Har i hvertfall kjøpt window kit på digitalimpuls.no/møllergate et sted.

Skjærte ut satt inn, de ble faktisk litt fint :)

Kjøpte også 2x 30 cm UV Blacklight med inverter osv....

Pluss en ting jeg tok å kjøpte en UV reaktiv penn og fargela' de flate hvite ide kabelene :)

Lenke til kommentar
jeg har ikke drivi med plexi jeg heller.

men det man gjør er bare å skjære ut flatene, og lime dem sammen med silikon. har sett det blitt gjort på mange worklogger.

hehe får prøve eg fram men det jeg hadde tenkte jeg skulle gjøra me bånn er å setta vindu eller bore en hau me hull å setta leds i dem :D

Du kan bruke sånn juletrebelysningsgreier (slike som noen har på husene om vinteren, spesielt i usa).

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...