Gå til innhold

Pc'en min ødelagt? =,(


Anbefalte innlegg

Sikker på at IDE-kablene dine sitter riktig? Heeeelt sikker?

 

BIOS: Du flytter vanligvis en jumper på hovedkortet fram og tilbake. Det står vel i manualen hvilken.

 

Ja jeg er helt sikker.. endene på IDE kablene var merket med "Motherboard", "hard drive" og "Optical Drive", selv en ape (som kan lese engelsk vel å merke) kunne fått det til..

 

Jaha.. en Jumper, hvordan ser den ut da? en liten bryter eller no? som seff er vanskelig å se? :D jeg ser noe gult som stikker opp nær det batteriet da.. ser ut som en liten plugg.. er d den? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå har jeg lest igjennom alle manualene som fulgte med Shuttle'n ooooog... det er står ingenting i dem om feilsøking etc etc...

 

dette er skikkelig tragisk... på en syk morsom måte.. *crash and burn* måten..

 

så hvis ingen vet noe om hvordan man fikser disco maskina så ligger jeg tynt ann ^^,

Lenke til kommentar

Om du kobler fra strømmen og tar ut det lille batteriet blir også BIOS resetta. Var vertfall slik før, regner med det fortsatt gjelder...

 

Tenkte på om du har satt IDE kablene rett vei, men det går vel bare an å sette de på rett vei nå, så ikke noe problem lenger antar jeg. Dvs rød strek på IDE mot pin #1.

 

Se om du finner feilsøkingsinfo på hjemmesiden til hovedkortprodusenten. Der står det hva beepsa betyr, mulig de bruker lys i stedet for beep...

 

Min maskin peip som et udyr da jeg ikke hadde trykket RAMen skikkelig inn, må si det er ganske irriterende, og mest fristende å slå av med en gang, i stedet for å høre hva den prøver å fortelle... ;)

Lenke til kommentar

Jaha.. en Jumper, hvordan ser den ut da? en liten bryter eller no? som seff er vanskelig å se? :D jeg ser noe gult som stikker opp nær det batteriet da.. ser ut som en liten plugg.. er d den? :D

det skal være den ja,

 

styrte og med en shuttle og skulle flashe bios'n, der sto det også i manualen at hk var jumperless, men litt lenger baki sto det da om denne jumpern for å flashe bios'n. merkelige greier.

 

men du kan jo også bare pelle ut batteriet i et par minutter da..

Lenke til kommentar

Maskina mi er fremdeles Disco!! *dancing!*

 

Om du kobler fra strømmen og tar ut det lille batteriet blir også BIOS resetta. Var vertfall slik før, regner med det fortsatt gjelder...

 

Tenkte på om du har satt IDE kablene rett vei, men det går vel bare an å sette de på rett vei nå, så ikke noe problem lenger antar jeg. Dvs rød strek på IDE mot pin #1.

 

Se om du finner feilsøkingsinfo på hjemmesiden til hovedkortprodusenten. Der står det hva beepsa betyr, mulig de bruker lys i stedet for beep...

 

Min maskin peip som et udyr da jeg ikke hadde trykket RAMen skikkelig inn, må si det er ganske irriterende, og mest fristende å slå av med en gang, i stedet for å høre hva den prøver å fortelle...

 

Jeg har prøvd å resette CMOS (biosen altså) gjorde som manualen sa jeg skulle gjøre for å resette bios.. det hjalp ikke men..

 

og jeg har sjekka hjemmesidene til Shuttle (de lager kabinett og Hovedkort i et) men er dårlig med hjelp å få der.. kjipe greier..

 

er det trygt å fjerne det lille søte batteriet da? alt går ikke enda mer til hælvete vel? :D kan kanskje umulig det..

 

men da skal jeg prøve å pelle fra hverandre alt, dra ut bios batteriet i et par minutter.. og sette d tilbake sammen med resten av komponentene.. også får vi se hva som skjer! kommer med tilbake mld!!

 

Ps: ;):wee: TAKK for alle tips!! :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

På forumet på sudhian ( Link til posten min der..) så ble jeg tipset om at det ikke er alle typer ram som funker med SN85G4.. og på den lista er selvfølgelig ikke PMI ram'en min ført opp..

 

men det er jo J*vlig rart at biosen funka til å begynne med da.. og ikke nå..

 

Lurer på hva som er feil altså.... har demontert alt nå, tatt ut batt. av hovedkort.. setter det isammen nå..

Lenke til kommentar

vel, nå har jeg gjort det.. satt alt sammen igjen men d skjer ingenting.. ufattelig kjedelig!!! lurer på hva det er altså.. nappa jo tom ut bios batt. i 3 min..

 

får vel slenge meg på mopeden og farte til Netshop kl 0800 på mandag..

 

JEG VIL HA EN SOM FUNKER FFS!!! :D:w00t:

 

LCD skjermen kom jo med 1 død pixel også.. dritkjipt.. kanskje jeg får klaga meg til en ny LCD skjerm å ^^, ønsk meg lykke til ! :thumbup:

 

:thumbup::thumbup: Takk til alle som har tatt seg tid til å lese igjennom og gitt meg hjelp med problemet!! :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært og henta min andre stasjonære pc hos en kompis, og satt inn ram og skjermkortet som sto i shuttle i den...

 

og det funker grise fett det.... ! :D sitter og spiller farcry med instillingene på High og en oppløsning på 1280x1024 32bit.. :dribble::w00t:

 

Det er noe alvorlig køddent med Shuttle kabinettet\hovedkortet.. :scared::cry:

 

Jeg prøvde å sette inn ram'en og grafikk kortet som sto i den andre stasjonære (en TwinMos 512mb brikke og et Radeon 9200 kort) og satte det inn i shuttle'n og starta.. men det hjelper ingenting.. viftene går for fullt og det er Disco i lange baner på forsiden av maskina... GLEDER meg til å snakke med Netshop repratørene når jeg skal dit til mandag! :p

 

Til dere som skal kjøpe SN85G4 : Be forhandleren dere kjøper den hos installere\bygge den for dere.. så blir d ikke noe kødd.. ^^,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...