Gå til innhold

Pc'en min ødelagt? =,(


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en Shuttle SN85G4.. satt sammen alle delene :p

og starta den opp..

gikk helt greit igjennom Bios..

 

men når jeg stappa inni Windows XP cd'en så blir bare skjermen svart.. dette skjer etter at bios finner ut at den skal boote fra cd-rom..

 

Noen som vet hva som kan være feilen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke at den CD'en du brente virker noe spesielt, har du original key kan du snakke med Microsoft Support Norge og oppgi CD-key og dermed få ny CD sendt i posten. om du ikke gidder å vente så lenge, så kan du ta deg en tur innom www.iamnotageek.com og lese artikkelen om SP2 Slipstreaming (slipstreamingen er uviktig, men du lærer deg å lage en bootbar cd).

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært å skaffa en Win XP Pro cd, orginal.. skjer akkurat det samme som skjedde med den brente XP Home cd'en.. når pc'en skal starte boot fra cd så blir skjermen svart\grå mørk aktig...

 

Noen som har peiling hva som er feil?

 

andre komponenter jeg har i Shuttle kabinettet:

-Nec dvd brenner 2510 dual layer

-1024mb PMI Dual Ram PC3200 DDR400. 2-3-3-6 Gold

-Western Digital 200GB HD

-Power Colour Radeon 9800 PRO

 

Kabinettet er en SN85G4.

skjermen er en e-yama 17NE1-S (som allerede har en død prixel.. :mad: )

 

trenger hjelp her altså, flott å fått litt real time hjelp også.. ([email protected])

Lenke til kommentar
prøv CRT skjerm,

Kanskje maskinen starter med 100hz på LCD skjerm da blir det svart.

 

Har prøvd med en 17'' CRT skjerm.. skjermen blir like svartgrå da også.....

 

*rivesegihåret!* detta ekke noe morsomt!!!!! :mad:

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

 

har sett at noen har resatt bios eller no sånt.. hvordan gjør man det..

noen som har forslag om "alternative" måter å løse problemet mitt på?

Lenke til kommentar

Den siste meldinga kommer hvis det f.eks. er en ikke-bootbar diskett i stasjonen. Men regner med det ikke er tilfellet her...

 

Har du koblet til skjerm nr 2 på PCen også? Mener jeg hadde problemer med noe lignende en gang. Da viste det seg at den trodde TVen var skjerm nr 1, og dermed ble PC skjermen svart...

Endret av Pangaea
Lenke til kommentar
Den siste meldinga kommer hvis det f.eks. er en ikke-bootbar diskett i stasjonen. Men regner med det ikke er tilfellet her...

 

Har du koblet til skjerm nr 2 på PCen også? Mener jeg hadde problemer med noe lignende en gang. Da viste det seg at den trodde TVen var skjerm nr 1, og dermed ble PC skjermen svart...

 

hmm.. vel jeg har bare en skjerm i den ene utgangen, vet ikke om det er hoved utgangen eller ikke =\

 

men nå har jeg et annet probem da.. når jeg starter maskina så blinker lyset på cd-rom og lyset på "ja cpu'en din JOBBER faktisk nå" lampa blinker likt 6-7 ganger i takt, før de bare lyser i 2-3 sek, også begynner de å blinke igjen... :no:

 

hva skjer ?? :D

Lenke til kommentar
Du har satt cd-rom til first boot device?? Ellers vil du jo trolig få den feilmeldingen, da den vil boota fra en tom disk....

 

ja cd-rom'en er første boot alternativ, HD er nr 2...

men nå kommer jeg jo ikke inn i bios engang så.. ^^,

 

helt på trynet det her.. ble Disco i kveld ihvertfall!! :w00t:

Lenke til kommentar

Hadde en gang den ene feilmeldinga di...

PXE-M0F: Exiting NVIDA Boot Agent."

 

Min forsøkte da å boote fra nettverket... Se om bios detekterer cd rom og harddisk... sørg for at du har satt jumperen riktig på disken din... Ihvertfall verd et forsøk..

Lenke til kommentar
Hadde en gang den ene feilmeldinga di...

PXE-M0F: Exiting NVIDA Boot Agent."

 

Min forsøkte da å boote fra nettverket... Se om bios detekterer cd rom og harddisk... sørg for at du har satt jumperen riktig på disken din... Ihvertfall verd et forsøk..

 

Har sjekka at Bios finner HD og cd-rom... HD'en er satt til å være Master så..

det jeg sliter med nå er å komme meg tilbake inn i Bios.. som sagt så er det disco lys på maskina mi nå.. så.. kommer ikke inn i bios..

 

noen som vet hvordan man resetter Bios på hovedkortet?? siden jeg ikke kommer inn i bios når pc'en er på mener jeg...

Lenke til kommentar
Hadde en gang den ene feilmeldinga di...

PXE-M0F: Exiting NVIDA Boot Agent."

 

Min forsøkte da å boote fra nettverket... Se om bios detekterer cd rom og harddisk... sørg for at du har satt jumperen riktig på disken din... Ihvertfall verd et forsøk..

 

Har sjekka at Bios finner HD og cd-rom... HD'en er satt til å være Master så..

det jeg sliter med nå er å komme meg tilbake inn i Bios.. som sagt så er det disco lys på maskina mi nå.. så.. kommer ikke inn i bios..

 

noen som vet hvordan man resetter Bios på hovedkortet?? siden jeg ikke kommer inn i bios når pc'en er på mener jeg...

Sikker på at IDE-kablene dine sitter riktig? Heeeelt sikker?

 

BIOS: Du flytter vanligvis en jumper på hovedkortet fram og tilbake. Det står vel i manualen hvilken.

Endret av pett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...