Gå til innhold

Kan noen anbefalle Toshiba Satellite 3000-601?

Anbefalte innlegg

hei, det tilbud på denne nå og jeg lurte på om noen har kommentarer til denne maskinen, den skal hovedsaklig brukes til videoredigering med pinnacle studio DV, (studio 7) og div. småting.

linken til specs her:

http://www.toshiba-dm.com/cgi-bin/frameset...cts/models.html

Hva synes dere? Kunne noen fra Barbara.no svare også siden dere har skikkelig peil på dette?

Shuttle barebone SV24

VIA C3 866MHz med kjøleribbe

7 Volt på papstvifter(psu og kabinett)

Samsung 40GB-5400RPM UDMA-100 Noiseguard

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-04-18 20:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo kun firewire man kan bruke foreløpig til å overføre digital video (i hvert fall for oss dødelige). Skal ikke så mye til for å få ganske store videoprosjekter, og da kan man ikke brenne ut deler av det. Det funker vel med en ekstern firewire disk så vidt jeg vet, og da blir det fort mer plass. 20 Gb er ikke mye på en bærbar i dag. Det er nesten det minste du får.

Lenke til kommentar

Hallo,

Denne bærbare PC-en du sikter til fra Toshiba er jo Compal som lager og er fryktelig lik Znote 2001. Det er i prinsippet samme bærbare men med enkelte modifikasjoner, som f.eks. dårligere skjerm og annerledes pekeenhet.

Personlig ville jeg ha kjøpt Zepto sin alternativ siden den er billigere og bedre. Men så spørs det om denne PC-en er så godt egnet til videoredigering.

Med vennlig hilsen,

Mohammed Sourouri

http://www.barbara.no

[ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-04-20 16:35 ]

Lenke til kommentar

Er Zepto bedre enn toshiba 3000-601? Den har gått ned fra 25600 til 19998 siste uka på telehuset i Oslo. Er det virkelig ingen som har prøvd den til videoredigering? Den har desuten en M prosessor, og ikke en desktop som Zepto. Har Toshiba bra kundesørvis, og hvorfor er ikke denne maskinen nevnt på noen av reviews i Europa. Den har jo vært på markedet i noen måneder. Jeg tenkte på firewire HD i tillegg, så HD størrelsen internt er ikke så viktig.

Takk for hjelpa allesammen. Jeg begynner å få litt dårlig tid, siden jeg trenger pc'en nå. Har tenkt å gi ca 15000 uten moms, så er det noen som har bedre forslag enn Toshiba Satellite 3000-601, peis på!

Lenke til kommentar

Mange spørsmål der. Zepto er norsk. Derfor har du kanskje ikke sett så mye til dem i Europa. Kundeservicen er helt topp. Når det gjelder skjerm, er Toshoba og Zepto i utgangspunktet like (1024*768 14,1") men for 290 kroner ekstra får du en enda bedre skjerm på Zepto'n. Dette vil jeg helt klart anbefale. Zepto bruker også M prosessor i likhet med Toshiba. Toshiba har sikkert bra kundeservice de også, men i og med at Zepto er såpass lite, så yter de en helt fennomenal service. Zepto: Kan jeg få en bærbar siden jeg skryter sånn? :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Hobbes på 2002-04-21 13:15 ]

Lenke til kommentar

Toshiba er kjent for god kvalitet. Blant annet har de meget gode tastaturer (personlig oppfatning)..

Denne pc'en du snakker om ser interessant ut, men noen ting trekker ned:

For lav oppløsning på skjerm (1024x768) Jeg ville ikke gått for noe med mindre enn 1400x1050

Litt liten harddisk men dennne kan jo byttes ut enkelt.

Tror CDR /RW er på 4x/2x, noe som er litt lite.

Ellers ser det ut som en glimrende pc hvis du ikke vil ha høyere oppløsning på skjerm!

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa. Har Zepto butikk i Oslo? Hvorfor er oppløsninga på skjermen viktig? Vil DVD avspilling, og videoredigering vises dårligere på en skjerm med mindre oppløsning? Hvorfor har da Toshiba PC-en lavere oppløsning, men fortsatt dvdspiller?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-22 21:00, PeterPan skrev:

Takk for hjelpa. Har Zepto butikk i Oslo? Hvorfor er oppløsninga på skjermen viktig? Vil DVD avspilling, og videoredigering vises dårligere på en skjerm med mindre oppløsning? Hvorfor har da Toshiba PC-en lavere oppløsning, men fortsatt dvdspiller?

Zepto har butikk i Oslo. Oppløsnig på skjerm er viktig fordi lcd i motsetnig til crt kun har en fast oppløsning. Derfor må lcd skjermer jukse når de skal ha lavere eller høyere oppløsning enn sin egen. Jo flere billedpunkter på en lcd skjerm jo bedre. Det er jo greit å ha litt oversikt når man redigerer. DVD vil funke greit på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...