Gå til innhold

Trenger litt seriøs rådgiving

ostov

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er i veldig tvil om jeg skal kjøpe xbox eller ikke. Jeg spiller egentlig veldig lite, men når jeg finner et spill som jeg liker så stopper jeg ikke med det første. Jeg vil gjerne ha en xbox, men er det verdt det. Jeg vurderer også å kjøpe en modda xbox (hvis det er ikke lov til å utale seg om modding så skal jeg redigere vekk den delen) Da forsvinner fort 3000kr, er det verdt det? Jeg kommer nok til å spille alt for mange basket spill dvs. nba inside, nba live, nba street2 osv. Det er da jeg begynner å tenke litt på om det er bedre å kjøpe en ps2. Åssen er grafikken på ps2 i forhold til xbox? (Hold dette seriøst, og ikke svar hvis du kun har prøvd en av konsollene)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafisk er det egentlig ikke så forskjellig ennå. Dog begynner Xbox å dra litt grafisk ifra, selv om de ikke unytter fult potensiale ennå. Vent å se HL2 og Doom 3 ;) Det er faktisk heller ikke så mange utviklere som klarer å unytte PS2en fult ut på grunn av en ganske vanskelig og kompleks spillkoding. (Se hva Kojima klarer å gjør med maskinen.)

107.jpg

Flere bilder

Hvis du har en del filmer du kunne tenke deg å se (som tilfeldigvis ligger inne på PCen. ;) ) er xbox et fint alternativ, moddet selvfølgelig.

Ellers kommer jo kanskje et par. fete spill til xbox, som Fable, HL2 og Doom 3. (De to sist nevnte kommer først og fremst til PC og hvis du har en god pc ville jeg heller gått for de der.)

Idag ville jeg egentlig heller kjøpt en TV-ut kontakt til PCen min og brukt den til media avspilling framfor xboxen. Stort mer potensiale ser jeg desverre ikke i boksen.

Dens "muligheter" overskygger totalt det det hele handler om syns jeg. (Nemlig og spille og ikke vite naboen`s bukse tempratur. Hehe Nevnarion ;) )

Siden du også har PS2 ville jeg heller satset på denne. Det kommer en del knall titler dit i år som blant annet:

• MGS3 :dribble:
  • GTA SA :dribble:
  • KillZone
  • GT4

Skal stoppe der før jeg starter å anbefale deg en GameCube. (Som foresten er fullstappet med ekslusive knall titler utviklet av Nintendo.)

Lenke til kommentar

Takk takk for et seriøst og godt svar. Jeg er ikke så veldig hypp på å spille Hl2 og doom3 på pc. Jeg er ikke så veldig fps på pc, men jeg liker det ganske godt på xbox. Det er enklere å slappe av da. Godt at du tok med et annet perspetktiv på modding, men jeg tror det vil koste meg etterhvert å ikke kunne ha spill inne på xboxen. Får å være ærlig så frister ikke MG, gta eller gt (har ikke hørt om killzone) Jeg synes ikke det er så gøye (jeg har vel en litt teit smak :)) PS2 er et alternativ, men at ikke HL2 og Doom3 kommer på den konsollen skuffer litt, og jeg er litt i tvil om konsollen hadde klart det. Noe jeg lurer på er om xbox lagger på eksplosjoner sånn som ps2 gjør i gta: vc. Det er mange som sier at ps2 ikke lagger, men den gjør det etter min erfaring.

Jeg må innrømme at jeg er ikke så veldig hypp på GC. Litt for mange barnespill, men den er jo billig....

Har sikkert et par skriveleif her og der, men.... :)

Lenke til kommentar
Til Beistet:

Deilig å se at det finnes andre folk enn den typiske "fanboy'n"!!!Meget bra lesning.

Kudos til deg.

Tusen takk.

*Er stolt fordi noen faktisk liker å lese det jeg har skrevet.*

Fikk nemlig 2/3 på Norsk tentamen. Ikke at jeg egentlig har dårlig karakterer altså. Fikk tre femmer og en firer i avgangsfagene.

Hva slags spill liker du egentlig "ostov" ?

Nintendo`s GameCube blir desverre stemplet som en barnekonsoll av svært mange, dog den faktisk ikke er det.

Hvorfor undrer mange seg kanskje på ?

Spill som:

• Resident Evil Remake
  • Resident Evil Zero
  • Resident Evil 4
  • Zelda:WW
  • Zelda (Ukjent tittel)
  • Metroid Prime
  • Eternal Darkness
  • Killer 7
  • Metal Gear Solid : The Twin Snakes
  • (Resident Evil 2 og 3)

gjør at jeg ikke ville kalle den barnekonsoll, dog den har en del barnevennlig titler. (som jeg selv liker å spille :) )

Du får bestemme selv da. :)

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Jeg elsker basketspill! Jeg liker også et gøy bilspill, ikke det der coling mc-et-eller-annet. Jeg vet at EA har mange basketspill som går på alle konsollene, men jeg må inrømme at jeg liker xbox sin kontroll, men det er pga. mulighetene når det gjelder fps og bilspill (trigger) Mange av kameratene mine har xbox og da får jeg litt sånn go-with-the-flow. Hvor mye koster en xbox i forhold til ps2? Modding frister litt, men jeg har følesen av at jeg kommer bare til å spille litt og litt på hvert spill, men jeg vil spille snes på xbox :)

Lykke til med karakterene til neste år :)

Endret av ostov
Lenke til kommentar

I og med at flere av kameratene dine har xbox burde kanskje du også gått for en sånn en? Da kan man jo linke, noe som er meget gøy :thumbup:

I tillegg er det faktisk gøyere når tjommiene dine har samme konsollen som deg! Sånn er det ikke med meg.. Alle har PS2, mens jeg sitter der med xbox'en. Da har du ingen å diskutere alle de nydelige spillene til xbox med :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...