HåkonN Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Vurderer å kjøpe et starfilter, men hvis funksjonen allerede finnes i Adobe CS eller som plugin, og er like god, bruker jeg heller den... Noen som vet dette? Starfilter: for å få stjerneaktig lys på lyskilder... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Vurderer å kjøpe et starfilter, men hvis funksjonen allerede finnes i Adobe CS eller som plugin, og er like god, bruker jeg heller den... Noen som vet dette? Starfilter: for å få stjerneaktig lys på lyskilder... Tror det finnes, ihvertfall på et eller annet plugin. Hos meg har jeg 3 ulike stjerneeffekter å velge i tror jeg (movie, telephoto lens og ett til), men jeg sitter på en annen PC nå så jeg klarer ikke å finne ut om det er innebygd eller plugin;) Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Vurderer å kjøpe et starfilter, men hvis funksjonen allerede finnes i Adobe CS eller som plugin, og er like god, bruker jeg heller den... Noen som vet dette? Starfilter: for å få stjerneaktig lys på lyskilder... Tror det finnes, ihvertfall på et eller annet plugin. Hos meg har jeg 3 ulike stjerneeffekter å velge i tror jeg (movie, telephoto lens og ett til), men jeg sitter på en annen PC nå så jeg klarer ikke å finne ut om det er innebygd eller plugin;) Kjempefint om du kunne funnet ut det, og eventuelt hvor man kan få kjøpt det, eventuelt lastet det ned hvis det er freeware.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ta en titt på disse: http://ann-s-thesia.com/review-stars.shtml Litt usikker på om noen av disse filtrene lar deg plassere stjernene akkurat der du vil, altså som en effekt på allerede eksisterende lyskilder i bildet, eller om de bare lager en stjerne du selv må plassere...men ta en titt på dem og se om du finner det du trenger! Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Med litt eksperimentering kan du få en ok effekt bare med Photoshop. Eksempel: 1. Finn et bilde som du vil legge stjernefiltereffekt på: originalbilde.. 2. Dupliser bilde, og bruk levels til å finne de sterkeste lyspunktene: bilde 2.. 3. Bruk f.eks. Wind-filteret til å lage stjerne effekt: bilde 3.. 4. Legg sammen med originalbilde med screen som blending mode: Ferdig bilde.. (Eksempelbildet mitt er litt dårlig kvalitet, men... ) Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Eller en kan selvfølgelig laste ned Gimp, som har en håndfull plugins lignende de anderfo linket til... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 *kosepå Gimp* -- Jeg har det programmet alltid oppe på skjerm 5. Flott "tutorial" uansett medi8or Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå