Gå til innhold

Er det noen som kan se noe galt ut fra denne 3dmark testen?


erot71

Anbefalte innlegg

Hei igjen, har skrevet enn del her i det siste, har problemer med skjermkortet/ bilde...vet ikke hva, men har som skrevet før "lagging" når jeg beveger meg horisontalt på vertikalt(90 graders) streker.

Jeg har gjord en 3dmark test...er det noen som kan se noe galt ut fra disse resultat testen:

 

Operating System Microsoft Windows XP

DirectX Version 8.1

 

Mobo Manufacturer

Mobo Model SiS-645

AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x 2x 4x

 

CPU Intel Pentium 4 1614 MHz

FSB 101 MHz

Memory 256 MB

 

Graphics Chipset NVIDIA GeForce4 MX 440

Driver Name NVIDIA GeForce4 MX 440

Driver Version 6.13.10.2720

Video Memory 64 MB

 

Program Version 3DMark2001 SE

Resolution 1024x768 32bit

Texture Format Compressed

FSAA Disabled

Z-Buffer Depth 24bit

Frame Buffer Double

Rendering Pipeline D3D Pure Hardware T&L

 

3DMark Score 4787 3D marks

 

Game 1 Car Chase - Low Detail 90.0 FPS

Game 1 Car Chase - High Detail 32.5 FPS

Game 2 Dragothic - Low Detail 81.8 FPS

Game 2 Dragothic - High Detail 41.0 FPS

Game 3 Lobby - Low Detail 82.1 FPS

Game 3 Lobby - High Detail 38.9 FPS

Game 4 Nature No hardware support

 

Fill Rate (Single-Texturing) 431.8 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 550.1 MTexels/s

 

High Polygon Count (1 light) 25.6 MTriangels/s

High Polygon Count (8 lights) 6.5 MTriangels/s

 

Environment Bump Mapping No hardware support

DOT3 Bump Mapping 60.8 FPS

 

Vertex Shader 43.1 FPS

Pixel Shader No hardware support

Advanced Pixel Shader No hardware support

 

Point Sprite 9.3 MSprites/s

 

Håper på tilbakemelding !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, men det hjelper ikke, se hva jeg har skrevet før, virker som ingenting hjelper. Tror jeg må få noen til å se på den...noen forslag på hvem? Betaler gjerne god belønning til den som klarer å fixe dette...

dette er saken:

 

Nå har jeg testet dette på 4 PC-er hjemme, AMD 1Ghz, AMD XP1600+, AMD XP 1700+ (hovedkort abit, MSI) og en P4 1,6 Ghz(HK Abit SD7 533)

Jeg har også prøvd følgende skjermkort: Gainward GF2 MX, Gainward GF2 Ti450, Gainward GF4 MX, Abit GF 3 Ti200.

 

Så dette må gjelde flere !

 

Det jeg trenger dere til å teste er følgende :

Når du f.eks. i MOHAA eller RTCW (gjelder også andre spill)står å ser på et hjørne av en vegg(dette er som regel "tegnet" som en svart strek i 90 grader)

Det er denne streken som er viktig. Hvis du beveger musa raskt fra venstre til høyre...er streke HELT rett forsatt(altså, under bevegelsen) ? Eller blir den litt delt opp under bevegelsen ? Vanskelig å forklare, men er det slik at hele streken henger sammen i 90 grader under forflytningen, eller kommer noen deler av steken litt senere på plass(her snakker jeg om veldig liten tid)? På en måte litt "lagging". Det er som nevnt veldig lite.

 

Jeg kan også se det sammen problemet hvis jeg f.eks. i WIN XP åpner et vindu som ikke dekker hele skjermen, hvis jeg da flytter det raskt rundt omkrig på skjermen blir de rette (90 grader) streken hengende litt igjen. (deler av den)

 

Det er viktig å presisere at det er snakk om svært lite, men nok til at enn ser det, og i hvertfall jeg, blir svært fokusert på det...Merker det altså mest på nevnte spill(MOHAA og RTCW), merker det ikke i f.eks Ghost Recon, fly-spill eller bil-spill.

 

Jeg har fått Komplett Data, butikken i Tønsberg, til å se på det, og teste det. De testet 20 PC-er hos seg, og de så denne "lagging" i større eller mindre grad på alle Pcene. De prøvde som meg diverse drivere etc., etc.

 

Tror heller ikke det har noe med WIN XP å gjøre, da jeg har prøvd både med Win 98 og Win 2K.

 

Håper dere kan gi meg en tilbakemeldig når dere har sjekket hos dere ! Er det sånn det skal være på PC ? Er det sånn på alle PC ? Er det bare jeg som er for fokusert på detaljer ? Er det noen løsning på dette ?

 

Håper virkelig å høre fra noen av dere....hvis dere orket å lese alt dette...

 

 

I direct 3d spill lugger det når jeg beveger meg til sidene(veldig lite)

 

PS prøvde nettopp med Max Payne, her virket alt topp, kan det være noe med "grafikkmotoren" på nevnte spill ?

Lenke til kommentar

Hvis du snakker om det samme som jeg, har jeg følgende erfaring:

 

Denne vertikale oppdelingen av bildet kan være at du ikke har høy nok vertikal refresh-rate (helst over 100Hz), og at vsync er av.

V-sync fungerer slik: Når vsync er avskrudd og du beveger musa fort til sidene når du ser på vertikale striper i et fps-spill, vil bildet dele seg opp, og se hakkete ut. Og når du beveger musa, vil render-motoren skifte kameravinkel før et bilde er ferdig rendret. For å unngå dette må vsync stå på. Da tegner bildet seg ferdig før kameravinkelen skifter.

 

Jeg personlig kjører 1024x768 med 113Hz, og vsync av. Da har jeg så rask refresh at stripene ikke viser, og minst mulig tidsforsinkelse fra jeg beveger musa, til bildet følger etter. Men skrur jeg ned til 60Hz, blir oppdelingenstripene svært synlig.

 

Tror jeg fikk med alt :smile:

Lenke til kommentar

Takk for svar igjen ! Jepp, jeg skjønner hva dere mener, joda det kan hende at skjermen er for dårlig for skjermkortet...men kan jeg da sette inn mitt gamle skjermkort(voodoo 3500)....og ikke oppleve denne laggingen...?

 

Det er jo litt sprøtt at enn da ikke på en måte kan klokke ned kortet da....

 

Jeg har selvfølgelig vsync på, skulle ikke det forhindre dette problemet?

 

Så til slutt, Hoppesagåsa, gi meg tilbakemelding da !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...