Gå til innhold

Nikon 5200 mot 3700

Anbefalte innlegg

Hadde en Nikon 3700 en ukes tid. Syntes bildene ble veldig bra, men hadde lyst på flere pixler så jeg byttet det til Nkion 5200. Det er veldig godt å holde i og raskt, men bildene er da ikke i nærheten så skarpe som på 3700. Syntes bildene er for soft. Rart ikke testen på Din Side sier noe om det. Flere som har erfaringer med 5200?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Har gått og lurt på hvilke jeg skulle velge av CP3700 og CP5200 men valget falt på det siste... Har bestilt via Ebay nå... 3800 kr for Nikon CP5200 + 256MB SD + x-tra batteri + minnekortleser + original Nikon bæreveske + litt til...

De bildene jeg har sett blitt tatt med 5200 har vært meget bra og samtlige tester sier at dette er et meget bra kamera... Sikker på at det ikke er noe galt med ditt?

Lenke til kommentar

Hvis du liker å ha sylskarpe bilder rett fra kamera (mange ønsker ikke dette), kan du prøve å stille inn skarpheten i kameraet. Sjekk menyene og bruksanvisningen og se om det finnes innstillinger for f.eks. sharpness, contrast, saturation etc...og prøv deg fram!

Hvis du er perfeksjonist vil du antakelig heller ha en lav oppskarping i kameraet og gjøre resten i et bildebehandlingsprogram. Men du har nok valget selv.. (ihvertfall hvis innstillingene finnes på dette kameraet)

Lenke til kommentar
Har funnet feilen,en spotlight skinne i taket stod på da jeg tok bilder av noen bøker med 3700. Nå blir de samme bildene faktisk minst like bra med 5200.

Hadde nok gått for 5200 selv. Hadde Coolpix 3700 en stund selv, og var storfornøyd med billedkvaliteten. Brukervenligheten, kvalitetsfølelsen og funksjonene ellers var også førsteklasses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...