Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

.TELE2. kutter linjen når de føler for det!

Anbefalte innlegg

I forigårs startet det igjen; Linja kutter veldig ofte nå, men kuttene er extremt korte. Har blitt gradvis værre nå, I forigårs kuttet den rundt 3-4ganger på 10min, men nå kutter den hvert 3. sek!!! Jeg må oppddatere sider hele tiden, og satse på at de får loadet inn på de få sekundene jeg får... MSn logger av og full pakke. Men merker det ikke i CS, men merker det på downloads og nettlesere. :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt det samme problemet kis :no:  Plutselig forsvinner linja, og nettet kan godt være nede i både tre og fire timer før jeg får kontakt igjen. :cry: er dette lov ? og kan de virkelig ta betalt for et produkt som ikke leveres ordentlig ? :hmm:

Hvis det er din ISP`s feil eller feil med urstyret de har levert skal du ikke betale for det.

Jeg hadde et problem med dårlig linje i 3 måneder,og etter gjentatte telefoner og mail (saklig og veldokumentert,men bestemt) fant de ut at det var en feil på sentralen.Jeg la fram all dokumentasjon og sa at jeg ikke ville betale for denne perioden.

Produktet de selger er en internettlinje som FUNGERER,og når den ikke gjør det har de brutt sin del av avtalen.Ergo,de har ikke levert det produktet de hevder,og kan ikke ta betalt for det.Det blir som å selge en ny bil med defekt motor og si at dette er en fungerende bil.

Jeg slapp å betale for den perioden da de innså at dette var en feil de hadde oversett.Så stå på kravene,men ikke kjeft og mas,særlig ikke hvis feilen ikke er på deres utstyr eller linje.Ha alltid dokumentasjon klar.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Sliter sinnsykt nå, har hatt det slik hele uka, når pc'n 7 modemet er kaldt så funker det bra, men når ting har stått på i over en time begynner det å henge igjen, kobler ut hele tiden, kommer aldri inn åp tv2.no, dagbldet osv, sidene får aldri loadet ferdig. Kun noen ganger ( 1 / 20 ) hender det at jeg får opp siden. Modemet blir sinnsvakt hett, hvis ikke plasten hadde vært der og jeg kunne ta rett på kortet inni ville jeg tippe 50-70C! Modem tempen varierer da.

Lenke til kommentar

Jeg mener dette beviser at det er ørsmå marginer som skal til før linjen blir ustabil og linjehastigheten blir lav. Siden splitteren er med siden av der vi plasserer skoene våre, og siden jeg enda ikke har greid å skru den fast på veggen, ligger den kun løst på gulvet. Selv om det ikke er mye bevegelse i den, var det nok til å lage en svakhet i kopperet, som igjen førte til ytelsestap og ustabilitet. Sannsynligvis er dette modemet, som så mange andre, veldig kresent på signalstyrke, kabellengde og kabelkvalitet/type.

Utrolig bra innlegg. Selvsagt må en teste slike ting.

CD

Lenke til kommentar

Hadde lignende problem med en telenor linje for en stund siden. De hadde en linjelengde på ca 4,2 km, og jeg trodde i utgangspunktet at det var det som var årsaken til at linja var ustabil, da de bodde halvveit uti skogen og at telefonledningen sikkert ble pløyd opp av en fyllesyk bonde hvert bidige år.

Fikk så telenor til å sette ned hastigheten til 384Kbit for å se om det hjalp, men forskjellen uteble.

Etter litt nermere studering av linjeinntaket ute i gangen fant jeg ut at jeg måtte prøve å rote litt med den. Det var en gammel 3pins kontakt som var "belastet" med en trådløstelefon, fast-telefon samt kabelen som gikk ut til pc'en og en kabel som gikk ned i kjelleren.. og jaggu ble ikke linja stabil når jeg kobla fra ledningen ned til kjelleren!

Er ganske mange (litt merkelige?) faktorer som spiller inn på adsl fronten :p

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Sliter sinnsykt nå, har hatt det slik hele uka, når pc'n 7 modemet er kaldt så funker det bra, men når ting har stått på i over en time begynner det å henge igjen

Da er det vel ikke mye og lure på i og med du må ha et defekt modem.

Hvordan kan du vite at modemet er defekt? Jeg har postet her for nesten hvert kutt (ikke i starten da), så linja har jo vært helt bra i perioder og! Og noen ganger plustelig så skjer det ting igjen... Blir ikke helt klok på denne ADSL'n jeg... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvordan kan du vite at modemet er defekt?

Hvis det blir veldig varmt og linja blir ustabil når dette skjer så er man jo ikke noen sherlock for og begynne med og misstenke modemet, hvordan hadde du ellers tenkt og feilsøke hvis du ikke anser en slik oppførsel av modemet som misstenkelig?

Lenke til kommentar
Hvordan kan du vite at modemet er defekt?

Hvis det blir veldig varmt og linja blir ustabil når dette skjer så er man jo ikke noen sherlock for og begynne med og misstenke modemet, hvordan hadde du ellers tenkt og feilsøke hvis du ikke anser en slik oppførsel av modemet som misstenkelig?

Har byttet modem én gang allerede da... :hmm:

Det hjelper som regel med en reboot av pc'n når problemene begynner å melde seg, men skikkelig plagsomt allikevel!

Lenke til kommentar

Nei, hjelper ikke med reboot heller... Funker bare når "pc'n er kald." Det skal ikke gjøre noenting at jeg ikke har cat5 kabel, for hvis jeg tar vekk splittern og plugger "rett i hølet" så er problemene der fremdeles, og det er jo bare vanlige telefonkabler frem til grisetrynet og! *Skjønner ikke bæret av hvorfor linja plutselig har blitt slik*

Ingen sider får NOEN gang loadet ferdig, ser i opera på den nederste bare at den driver med å laste ned, men den bare stopper, og i overføringer i opera kan det hende en fil stopper, så må jeg trykke avbryt overføring, så gjenopta igjen, så funker det. Blir ikke klok på dette!

EDIT: Ser i CS at choken bare spretter opp til 40 noen ganger for å falle ned igjen etter 1 sek.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Hmmmm, satte på den største gulv vifta i huset på max og satte den rett på modemet, modemet ble kaldt, men det hjalp ikke noe. Vifta har stått på modemet i 4 timer, uten noen effekt. :shrug:

Kan ikke være nettkortet mit som er integrert i det nye HK'et heller? Har ASUS K8N-E DELUXE med et eller annet Nvidia nettkort intergert. Hadde ikke problemene i starten med det nye HK'et, og tror ikke det er problemet, men kan jo prøve med REALTEK'n i morra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nydelig 4 dobbel post :blush:

har vel ca hatt 4 trippelposter på dette forumet, men aldri en firedobbel. Pleier å gå lang tid mellom innleggene og, ellers *EDIT*

Men;

Kuttene har begynt igjen, merkelig, begynte ca samme uke som snøen kom :hmm:

Det har vært bra i en 2mnd periode nå. Det kutter som regel ikke når jeg sitter ved pc'en, men når jeg er afk! Eller at jeg ikke har inett når jeg skrur på pc'en. :shrug:

Får som regel at den ikke kunne fornye ip adressa hvias jeg trykker på "reparer" i nettverkstilkoblinger... :(

Hjelp meg da, ellers blir det femdobbel post :hm:

Sorry for så mange etter hverandre btw.

Lenke til kommentar

Har samma linje selv og gir TELE2 1 av 10 i karakter.

1. Linja er ustabil og detter ut noen ganger.

2. Når den først detter ut, har det gått opp til 6-7dager før det var bra igjen.

3. De første jeg snakka med åp TLF ante ikke hva som var problemet, men etter 1 års ringing, er det en glupert som kan svare for seg:

4. Når noen i huset tar telefonen, detter nettet rett i dass(jeg sitter å hyler foran den fine Cs statsen min.

Ska fanken meg skifte så fort som mulig.. :thumbdown:

TELE2=TAPERNETT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...