Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

.TELE2. kutter linjen når de føler for det!


Anbefalte innlegg

Eller hvorfor ikke bare gjøre som muffe... bære datautstyret til nærmeste punkt i huset hvor linja kommer inn, det er tross alt ikke så mye arbeid for å eliminiere en feilkilde.... (samt gi pokker i ISDN kabelen). Litt må man lide for å ha dekning for sin egen sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, de sa at nettverkskortet mitt var veldig dårlig (Realtek) og at jeg burde prøve et annet nettkort. De sa at det var noe galt med maskinen min

jeg har ett par kamerater som har det samme problemet med at tele2 sin linje detter til en stadighet ut. og realtek er ikke akkurat kremen av kremen men det er like godt som smc blaant. annet (glemte at dem har to forskjellige nettverkskort også både 3com og intel. samt smc)

 

selv har jeg både intelkort som konkurerer med 3com om å levere gode nettverskort. og ett smc kort testet med min egen pc og hadde forsatt samme problemet. selv har jeg en smc ruter ett problem med denne er at den låser seg av og til vil rett og slett ikke opprette forbindelse igjen har samme problemet med telenor og tiscali. selv om dette varrierer i tids aspekt.

 

men jeg er fornøyd med begge to.

 

 

 

men det kan være fler invirkninger til at dette inntreffer

 

dårlig kabel.

støy

kanskje nettverkskortet

modemet de leverer noen grelle merkelige modem. få ett zyxel eller cisco. du er garantert kvalitet.

dårlig nettverks kabel mellom modemet ditt og pcen. (vis den er hjemme mekka.)

Endret av Evilman
Lenke til kommentar

Det blir kanskje færre kutt i det siste fordi de har forsterket signalet. Dette er en løsning når problemet er støy på linja. Det jeg synes er rart er at de ikke har registrert støy på linja når de måler.

 

Dersom det er modemet som mister kontakt og begynner å blinke ved at internettet blir borte, så ligger problemet i alle fall imellom Tele2 og modemet noe sted. Dvs. at det i så fall har ingenting med kabel til PC'en å gjøre, eller PC'en selv. Sjekk det ut neste gang det skjer for sikkerhetsskyld.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Ja her var straks mye mer "liv", enn i min tråd, som omhandler noe av det samme.

 

Det var "godt" å se at det er flere som sliter med samme problematikk, som meg.

 

Godt og godt. :no:

 

Nå har jeg selv prøvd alt, utenom Format C: og jeg drøyer det litt, enda. :hmm:

 

Men jeg har på andre bra Forum fått følgende forslag :

 

Strømforsyning som ligger oppimot "smertepunktet"

Oppgradering av Firmaware, til Switch og Ericcson HM210di Router.

Linjefeil.

 

Og diverse andre småting.

 

Oppgradering av Firmware på Switchen, var det som gikk mest greit.

 

Oppgradering av firmware på Ericcson HM210di, der finner jeg ikke noen Firmware, så anybody ? :)

 

Startet som sagt en annen tråd om denne problemstillingen på dette forum.

 

Følger med her :)

 

MvH

 

WB

Lenke til kommentar

Hmmmm..... Jeg måler jo alt mellom 690 og 760Kbps på linja mi på speedometeret til IT-Avisen.... Og alle slike plugger dere snakker om er nye, og fine! I dag hadde jeg også dette problemet med å komme inn hit til forumet, jeg begynte å lete litt etter Opera på K-Cd'ene mine, for jeg vil heller bruke det, har brukt opera mye før. Det fikk vel 15min mens jeg lette igjennom alt, men jeg fant ikke rett cd, så jeg får vel laste ned fra nettet. Men etter de 15-20 minuttene hadde gått, så prøvde jeg å gå inn her igjen, og da virket det.... Hmmm.... Og jeg har byttet fra Ericsson til SpeedTouch modem, uten at jeg egentlig merket noe forskjell. Da byttet jeg også strømforsyning, split og nettverkskabelen fra modemet til pc'en.

Men det er alle slags mulige kutt;

1. Pc'en detter HELT ut -alt lyser normalt på modemet

2. Halve internett er bortevekk

3. Pc'en detter HELT ut -modemet lyser merkelig. (Denne typen kutt har vært redusert etter atr jeg fikk nytt modem)

4. Flere også tror jeg, men kommer ikke på alle nå.

 

EDIT: Kom på flere:

 

1-2. Kan bruke ipconfig for å få det normalt igjen.

1-3. Må restarte for å få det normalt igjen.

2-2. Kan vente for å få det normalt igjen

2-3. Må restarte for å få det norlat igjen.

3-2. Se 1-2

3-3. Se 1-3

 

EDIT2: Skal ringe til .TELE2. i dag og høre hva det egentlig gjorde da de "fixa" linja mi. De sa bare at det var fixa, ikke hva de hadde gjort. Jeg ba vel egentlig om å bytte port eller et eller annet på sentralen, for det hjalp visst ofte sa datasjappene rundt her.... Skal ringe senere i dag.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

-Teddy-

 

Vær så snill å prøv med nye cat kabler, bær det ned og sett pc rett i "hølet".

 

Hvis ikke det hjelper så prøv å bytte PCI spor på nettverkskortet, dette lagde krøll for meg engang, def PCI slot på hovedkortet.

 

2 tips som eliminerer mye hodebry!!!!!

Lenke til kommentar

Kan jo skyte inn at dette har jeg også prøvd.

 

Nye kabler, nytt Nettverkskort, oppgradering av drivere, og oppdatering av Firmware til Switchen.

 

Plugget Pc`en rett ut "hølet" (Ericcson HM2310di) uten at det hjalp noe særlig. :hmm:

 

Men får mitt vedkommende begynte problematikken etter at alt nettet var nede i Rogaland / Hordaland området.

 

Har du sjekket om du også lå i et "nedfalls" område, Teddy ?

 

Og har som sagt hatt meget stabil linje ifra Tele2, inntil da. :hmm:

 

Men det er godt at noen fortsatt holder denne tråden i "live", på lik linje med Teddy er vell jeg også godtroende nok til å prøve det meste, siden feilen virker så lik.

 

Takk

 

MvH

 

WB

Lenke til kommentar

Nedfallsområde?!?

Det jeg har prøvd hittil for å fixe problemet er:

1. Bytte Modem

2. Bytte Split

3. Bytte kabel fra modem til pc

4. Hoppe over split'n og kjøre rett i modem og videre til pc

5. Div. software sjekker

6. Fått .TELE2. til å sjekke linja mi

 

Det jeg har tenkt til å prøve er:

1. Avinstallere gammel modem software og ta modemet ut av pc'en (har ike giddi å gjort dette før)

2. Avinstallere nettverkskortet samtidig som jeg avinstallerer modem software, og sette nettkortet inn der hvor modem kortet stod.

3. Hvis ikke dette hjelper så kanskje jeg låner en cat5 kabel og bare strekker den igjennom huset og ser om de hjelper da...

 

NB: jeg komemr IKKE til å sette opp pc'en i gangen, der er det trangt nok fra før, og det er NEPPE plass til en pc i tillegg til ett menneske der.... Det blir veldig rotete og det går ikke an å sitte i gangen med pc'en.... Tester heller cat5 kabelen først da... Trenger rundt 30m cat5 kabel jeg da....

 

EDIT: Den cat5 kabelen, jeg bruker bare 2 ledere i den og??? Jeg har jo 4 ledere i min ISDN kabel nå, og bruker bare 2 av dem.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Det blir kanskje færre kutt i det siste fordi de har forsterket signalet. Dette er en løsning når problemet er støy på linja. Det jeg synes er rart er at de ikke har registrert støy på linja når de måler.

 

Dersom det er modemet som mister kontakt og begynner å blinke ved at internettet blir borte, så ligger problemet i alle fall imellom Tele2 og modemet noe sted. Dvs. at det i så fall har ingenting med kabel til PC'en å gjøre, eller PC'en selv. Sjekk det ut neste gang det skjer for sikkerhetsskyld.

Det er fordi tele2 benytter jara og jara gir ikke ISP'en noe sånt. med nye feilmeldingen online (også via jara) kan du få målt støy på linja og litt annet snacks, men da kun på telefonnr så full aksess kunder vil ikke funke så fint å gjøre dette på.

 

hva de gjør er å melde feilen videre til telenor som igjen fikser problemet (fikser og fikser)..

 

såfremt modemet lyser riktig vil jeg fortsatt ikke eliminere problemer på pc'en din; kan hende dhcp klienten din er buttfucked.. om du har xp kan du prøve å resete tcp/ip protokollen:

 

start -> kjør -> cmd

 

netsh int ip reset log.txt <enter>

 

verdt et forsøk og tar 1 min.

Lenke til kommentar

TELE2 ringte i dag (eller, mulig det var telenor) :

De hadde hatt linja mi på overvåking i 527timer nå. ut av det så var det bare 500sekunder linja hadde vært nede sa de. Det var pga jeg hadde skrudd modemet av og på sa de. (Har gjort det 2-3 ganger) Det at linja var "fikset" den gangen, jeg spurte hva de hadde gjort da. Tror ikke jeg fikk noe ordentlig svar, han sa at en montør hadde vært på sentralen og målt linja mi uten å finne noen feil. Han sa at jeg burde prøve å sette på modemet på en annen strømkurs i huset, det var sikket små korte strømbrudd som førte til at linjen kuttet sa han.... :omg::roll: Ble ikke klokere av den samtalen...

Lenke til kommentar

Nå kuttet linjen SKIKKELIG, modemet sluttet å lyse på "@" lampa, og jeg måtte skru av modem og pc, skrudde på modemet og etter 5-10 min så lyste "@" lampa klart igjen. :realmad: (Nå er det like før jeg får en advarsel til, men nøyer meg med ETT realmad fjes i dag....) Jeg ringte .TELE2. og ikke før NÅ sa de at jeg burde prøve en cat5 kabel istedet for ISDN kabelen min.... Jeg skal gå til innkjøp av en sånn cat5 kabel. Blir et HEL**** å sette den opp, men bare "slenger" den igjennom huset først, for å se om det virker... Da skal jeg sette modemet i gangen, og dra den hel***** kabelen opp til pc'en. Får prøve....

 

(Skulle egentlig lagt inn dette i går, men "forumet var avslått")

Lenke til kommentar

Har Tele2 heime og sliter med samme problem. Eg vil påstå at det er ruter eller koplinga mellom modem og sentral som er problemet. for når Internett kopler ut hos meg, kan eg pinge ruteren og restarte den via nettverket og internett er som oftes tilbake etter eit minutt. Har også merka slikt 10 sekunds utkoplinger av internett og merker at det skjer ein del siden eg logger inn på MSN i tider og utider. Så eg trur det er eit problem hos Tele2, men for meg er dette barnemat, før hadde eg INO og dei brukte ei veka på å få linja opp igjen...

Lenke til kommentar
Da skal jeg sette modemet i gangen, og dra den hel***** kabelen opp til pc'en. Får prøve....

Denne ISDN-kabelen din er vel ikke terminert eller lingnende i kontakten ved PC-en?

Fikk du de til og overvåke linja di da?

Hæ?

-Linja mi har vært på overvåking i 527timer, ut av det så var det 500sek nedetid på linja som de hadde målt.

-En montør hadde vært på sentralen og målt linja mi, men fant ingen feil.

 

Terminert i kontakten ved pc'en??? wtf?

ISDN kabelen går fra split'n til modemet, som er 20 m. Fra modem til PC er det nå 2m kabel.

Jeg SKAL flytte modemet som nå står ved pc'en, ned i gangen. Da bruker jeg IKKE noe ISDN kabel i det hele tatt. Dda blir det 2m kabel fra split til modem, og 20m (30m) kabel fra modem til pc. jeg skal nemlig først bare trekke den igjennom huset og se om det hjelper. Hjelper det IKKE går jeg tilbake til ISDN kabelen min, så slipper jeg å bruke masse tid på noe som både blir stygt og er unødvendig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har det nesten ikke vært kutt siden sist jeg postet her. Det kom plutselig noen kutt forigårs, men ellers har alt vært helt fint. Men kan det være den ISDN kabelen da? Jeg mener, det har gått nesten en mnd jo.... Eller det har kanskje gått en mnd. Syns det er litt rart da. Vært bra en hel mnd.... :?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå hadde jeg et kutt igjen.

 

Skrev "Ipconfig /renew" men fikk "accses denied" eller noe sånt.

Skrev "Ipconfig /release" og deretter "Ipconfig /renew" så funka det.... Enda det virket ikke som om det var noe galt, jeg fikk bare en ny ip-adresse. (Skrev nemlig "ipconfig" først, og fikk opp alt, og alt var som det skulle, skrev inn ipconfig etterpå, og kun ip'n var bytta).

 

Merkelig? Tviler på at det er den derre kabelen min når det er slik som det er nå.... Da hadde det heller vært mer regelmessige kutt?

Lenke til kommentar

Helvetes dritt, nå kutta'n IGJEN! Og må ha samme prosdyre, bare at stedet for "Access denied" så fikk jeg "Could not contact your DHCP server (eller noe) ; request has timed out"

 

Så måtte release først, men fikk ikke ny ip adresse eller noe, alt var uforandret, det bare plustelig virka etter renewen etter relasen....

 

[beklager dårlig formulering]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...