Gå til innhold

Lage radiator ?

Anbefalte innlegg

hei.

jeg kom på denne ideen fordi min black ice extreme har begynt og lekke.

så fikk jeg høre av et kompis at det finnes en persjon som (pasjonist) som har dette som hobby (radiatorer og slik troms)... og han var ganske mye billigre enn og kjøpe nytt og kunne jo fått den slik jeg ville også da..

1:noen som har hørt om han? oppi norge en plass.. (har søkt litt på gule sider)

sitter her og drømmer nå hvor bra dette hadde vært.. han kunne jo laget den akkurat som jeg ville.

2: så tenkte jeg litt på register som sitter i biler.. er dette vært bryet ? prøve og skaffe et slik ? noen som har prøvd ? :ermm:

jeg kommer til og holde øye med denne tråden og evt. komme med opdatering hvordan deg går på leiting av denne pansjonisten som "lager" radiatorer på hobbybasis... ps: kompisen min har fått laget en fra han...men han husker ikke navnet hans.

håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2: så tenkte jeg litt på register som sitter i biler.. er dette vært bryet ? prøve og skaffe et slik ? noen som har prøvd ?

Ja jeg har prøvd,men kom desverre ikke så langt :laugh:

men et bilregister kjøler ganske godt trur jeg ja, man trenger ikke å kjøre med viftre på den heller:) kan kjøre passiv på den :)

Lenke til kommentar

Dersom du ikke trenger å ta hensyn til plass gå for radiatoren på bilen ikke registeret.

Den er som kjent beregnet for å kjøle en bilmotor så en liten CPU på 60W skulle ikke være noe problem uten vifte.

Jeg skal bygge en sånn i løpet av sommeren selv.

Er lei av viftestøy.

Lenke til kommentar
vært inne på tanken selv, med å kjøpe en radiator fra bil. Bare å få tal i en relativt liten en det, f.eks golf eller no kanskje no japse greier eller no

Bruk det som fler i denne tråden har vert inne på, registeret. Eller varmeregisteret for å være mere presis. Det sitter under dasjbordet, normaltsett over kardangtunnellen. (Skal du til hoggeren så ta med verktøy)

Det å begynne med en radiator (motorkjøling) er vel overkill, selv om det er radiatoren til en Daihatsu Charade.

Endret av bigbom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...