Gå til innhold

Hovedkort til Socket 754

Lacim

Anbefalte innlegg

Har tenkt å investere i Socket 754, men jeg er utrolig usikker på hvilket hovedkort jeg skal kjøpe.

Disse har jeg sett på:

ASUS K8V SE DELUXE K8T800

MSI K8T NEO FIS2R K8T800

MSI K8N NEO Platinum Edition 250Gb

Gigabyte GA-K8NS Pro 250

(Hva er forskjellen på Gigabyte GA-K8NS Pro og nonpro?)

Asus K8N-E Deluxe (som aldri kommer :thumbdown:)

Hvilket av visse bør jeg gå for? har 512MB PC3700-minne som jeg gjerne vil utnytte. Skal ha en XP3000+ i tillegg til dette.

Fordelen med nForcechipsettene er jo soleklart PCI/AGP-lock. Jeg vet ikke helt hvor mye dette har å si, husker fremdeles dagene med KT266 da jeg hadde 154MHz fsb... Ulempene er overklokkingsmulighetene, jeg føler de er patetiske. ALLE 250(Gb) kortene har slappe innstillinger for vCore, vdimm og vchipset, noe K8T800 ikke har. (Iallfall Abits sak).

Jeg ønsker ikke å bruke så mye på dette hovedkortet, helt under 1000 kroner. MSIkortet ligger helt i grenseland, men dersom det viser seg at det kortet er det beste, skal jeg vurdere det. Chaintechs kort er alt for dyrt. I og for seg er det ingen av dagens kort som frister spesielt, kanskje det dyreste til Gigabyte, men det koster igjen over 1700 kroner. Jeg trenger råd, har ikke peiling her. Vet ikke hva som er brukbar spenning til prosessoren i et s-754system heller, har sovet litt etter nForce2-suksessen til Abit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...