Grimmy Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg leste på DinSide http://www.dinside.no/page/artf/30125.shtml? At Amiga er tilbake, maskinene kan kjøpes i MAI!!! Er det fremdeles noen som har interesse for dette. Dette ser jeg på som gode nyheter, en ny verdig konkurent til PC. Det var tross alt Amiga som var best før. Nå er de altså tilbake i ny og bedre utgave, jeg tror det minner litt om en MAC, er ikke helt sikker men spesifikasjonene er Mac-aktige. AmigaOS 4 kan jo bli kult, husker enda Workbench det var konge OS det. Vel egentlig så vil jeg bare sjekke om det er interesse for denne nye Amigaen som er Amiga's comeback! Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Jo det blir interesant å se hvordan det går med Amiga. Jeg har lyst til å kjøpe meg en, men vil nok vente en stund (noen år??) for å skjekke at det blir utviklet programmvare, spill og hardware til Amiga. Hadde vært rått hvis dette ble en billig maskin (billigere enn vanlige pc'er) som var overlegen vanlige pc'er i prosessorkraft osv. Husker min gode gamle Amiga600 med 1Mb RAM og 20Mb harddisk. Spillene til amiga lå på den tiden langt foran pc i grafikk osv. (jeg hadde ikke pc men sammenlignet med kammerater.) Lenke til kommentar
kloss Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 har lyst på en jeg oxo Kan den settes opp med linux kansje. Og går d ann å spille gamle 500 spill på den lurer eg på Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Jeg har sjekket opp litt på denne Amiga saken. Det virker ikke som om man bare kan sette inn et gammelt Amiga spill og kjøre på. Hardwaren er her anderledes, så det kreves vel emulering. Men siden dette er Amiga sitt kjør så kan det vel hede at de legger inn en innebygd emulering. (Du får i alle fall muligheten til å spille de gamle spillene uansett) Jeg synes å huske å lest at dette er noe de har tenkt på. Dette er bare starten på Amiga's DE plan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå