Da_Assassin Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Min far har en jobbmaskin (DELL X300), en ganskel liten sak, uten cdrom og diskett stasjon, men i bios er det valg for å kunne boote fra usb-cdrom. Jeg lurer derfor om den vil boote fra en cd-rom som jeg kjøper i hvem som helst butikk (f-eks. DENNE) eller må jeg ha en som dell selger? Takk for svar, har ikke så mye peiling på bærbare... Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Det skal fungere fint det ja Eller en hvilken usb enhet som helst... f.eks. en usb pen går også. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Jaok, da stoler jeg på deg :O Takk for svar Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 f.eks. en usb pen går også. Bludern kan du forklare for meg hvordan man lager en usb boot-stick? Sakl helst boote til dos! Tror jeg er en NooB av dimensjoner Lenke til kommentar
hce Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Bludern kan du forklare for meg hvordan man lager en usb boot-stick? Sakl helst boote til dos! Tror jeg er en NooB av dimensjoner Jeg kan forklare deg hvordan du lager den i Linux. Hvis du har en diskett med DOS på, som virker såklart, så putter du denne disketten inn i en linuxmaskin. I tillegg setter du inn USB thumbdriven. avhengig av hvilken enhent USB thumbdriven dukker opp som kjører du følgende kommando: dd if=/dev/fd0 of=/dev/sda /dev/fd0 = diskettstasjonen ("A:") /dev/sda = USB thumbdrive, avhengir fra system til system Vet det finnes programvare til Windows som gjør stort sett det samme, sjekk om du fikk med en CD til USB thumbdriven, eller om leverandøren har noe du kan laste ned fra hjemmesiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå