Monkey Spr@yer Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Foreldrene mine kjøpte nylig en tv-pakke med 5.1 surround og greier. Nå har ikke de bruk for 5.1 høyttalerne som fulgte med (de ble for stygge til å bruke i stua), derfor hadde jeg tenkt å koble dem til pc'en. Problemet er at de bruker en helt annen type plugg enn det mitt Soundblaster Audigy PLayer lydkort bruker. Så jeg lurte på om det hadde gått å loddet på noen 3.5mm stereoplugger, og i så fall hvordan jeg skal gjøre det? Ingen av høyttalerne har noen innebygd forsterker eller noe, siden det er meningenat de skal kobles rett til DVD/forsterkeren. Er dette mulig eller er jeg helt på bærtur? Takker for alle svar Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 du er nok nødt til å koble di via en forsterker. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Om det er plugg direkte til høytalerne (ser omtrent sånn ut: [][]) så må du nok bruke forsterker som mellomledd ja. Om det er RCA tilkobling ( |D ) så er det bare å kjøpe en jack converter Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Om det er plugg direkte til høytalerne (ser omtrent sånn ut: [][]) så må du nok bruke forsterker som mellomledd ja. Ja, pluggene ser sånn ut. Da gjenstår det bare å sakffe en forsterker. Takker for svarene! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Husk at de tilkoblingene der er Sony sitt "enkelt å koble til for hjemmebruker" format. Du må kanskje klippe av pluggene om du skal bruke en forsterker av annet merke eller annen Sony serie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå