Gå til innhold

Skal kjøpe ny bærbar, men er i tvil!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Henger meg på her. Skal bruke ca. 10 000,- (kan godt bli litt mer..) til ny bærbar.

Skal brukes til en mengde ting (skal erstatte stasjonær), spill, filmvisning, grafikk (ikke så veldig tunge ting) og kontorsaker.

Ønsker: stillegående, rask, dvd brenner, mer enn 512 mb ram, greit skjermkort, bra lagring (helst mer enn 50 gb), 4 eller flere usb porter, nettverkskort, (wlan er ikke et must..)

Trenger ikke windows og andre programmer som koster penger.

Lenke til kommentar

Henger meg på her. Skal bruke ca. 10 000,- (kan godt bli litt mer..) til ny bærbar.

Skal brukes til en mengde ting (skal erstatte stasjonær), spill, filmvisning, grafikk (ikke så veldig tunge ting) og kontorsaker.

Ønsker: stillegående, rask, dvd brenner, mer enn 512 mb ram, greit skjermkort, bra lagring (helst mer enn 50 gb), 4 eller flere usb porter, nettverkskort, (wlan er ikke et must..)

Lenke til kommentar

Ville valgt Toshibaen uten tvil. Toshiba har alltid hatt god kvalitet på kabinett, tastatur etc, dvs de er relativt holdbare. Dessuten har den god batterilevetid, finnes bedre, men da koster det også mer. 5200 er ikke ett gamer kort, men bærbare blir sjelden brukt til dette heller, dvs dersom man kjøper den fordi man har brukt for en bærbar og ikke kun fordi det er "kult".

Amiloen er bedre utstyrt dersom du vil spille, pga kraftigere skjermkort. Det ultimate er radeon 9700 for bærbar, men det blir en vurderingssak. Problemet med bærbare som er billige og godt utstyrte er at de ofte kommer med kabinetter som er dårlige(tynn plast som bøyer seg/gir etter under press). Dog har kabinett/tastatur på fujitsu sine maskiner vært dårlige saker, det var hvertfall det, mulig det har blitt bedre. Samme gjelder egentlig Acer, den er bedre utstyrt mht skjermkort enn toshibaen, men også dyrere og ser også at man faktisk skriver at det var mye problemer med forgjengeren(dvs jeg fikk bekreftet det jeg mente å huske...).

Dvs jeg ville glemt Amiloen og kjøpt Toshibaen dersom du skal ha en skikkelig bra og solid bærbar. Dersom du vil spille og er forberedt på "middelmådig" kvalitet ville jeg valgt Acer, det er jo også godt mulig at Acer har luket bort alle problemene... men tvilsomt. Det kommer også litt an på hva du må betale, regner med at den lokale forhandleren gir deg andre priser, så dersom du får Aceren billigere enn Toshibaen, så kanskje jeg ville vippet over til den. Uansett ville jeg prøvd dem i butikken, kjent etter at kabinett, tastatur etc er slik du vil ha det.

Angående Elitegroup er jeg skeptiker, de er verd prisen som er satt på dem, men tviler på at de kan hevde seg i kvalitet med dyrere maskiner fra IBM, Toshiba etc. Fikk se på en Zepto for en stund siden og må si at kabinettet skuffet meg, tynt og føltes like usolid som det så ut i virkeligheten. Kabinettene på Elitegroup maskinene ser til forveksling veldig like ut, men som sagt er de billige(+ bra utstyrt) og du får hva du betaler for, dvs de er garantert verd prisen.

Skal du ha det ultimate(kvalitet, batterilevetid, størrelse/bærbarhet etc) innen bærbare mener jeg at du skal lete lenge etter noe som kan konkurrere mot Powerbook og tildels iBook fra Apple, men da snakker vi om annet OS, hardware etc...

Lenke til kommentar

Whitebox CL 56.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Har fått lik pris på maskinene.. Er sjølv skeptisk til Fujitsuen, og skjermen på Toshiba fristar.. Men samtidig hadde det vore praktisk med kortleseren som er på Acer maskina, i tillegg til at den faktisk har like god batteritid og både +/- brennar.. Tastaturet på Toshiba såg også litt skremande ut, uvanlig plassering av knappar osv. Skjermkortet er for så vidt ikkje så viktig, maskina vert mest brukt til skulearbeid, databaser, web, litt video/bilde..

Når det gjeld Elitegroup, så er det uaktuelt.. Skal som sagt kjøpe hos ein lokal forhandlar, der eg har fått ein god pris på maskinene.

Lenke til kommentar

Da vil jeg anbefale deg en elitegroup green G556/G556E jeg har selv en G556 og er utrolig fornøyd bruker den til lette spill, film musikk og surfing...

Lenke til kommentar
Takk for svar! Har fått lik pris på maskinene.. Er sjølv skeptisk til Fujitsuen, og skjermen på Toshiba fristar.. Men samtidig hadde det vore praktisk med kortleseren som er på Acer maskina, i tillegg til at den faktisk har like god batteritid og både +/- brennar.. Tastaturet på Toshiba såg også litt skremande ut, uvanlig plassering av knappar osv. Skjermkortet er for så vidt ikkje så viktig, maskina vert mest brukt til skulearbeid, databaser, web, litt video/bilde..

Når det gjeld Elitegroup, så er det uaktuelt.. Skal som sagt kjøpe hos ein lokal forhandlar, der eg har fått ein god pris på maskinene.

Dersom det er kortleseren det står på ville jeg heller kjøpt en USB leser for den eventuelle korttypen du bruker. Vet ikke om det finnes PCMCIA kortlesere, men ikke umulig.

Ville heller ikke bekymret meg for at enkelte knapper er rart plassert. Bedre med ett godt tastatur med rare løsninger enn å ende opp med en maskin du risikerer å få problemer med + ett dårlig tastatur. Dersom du skal skrive, så vil du fort innse viktigheten av ett bra tastatur. Som sagt, prøv dem og legg merke til støynivå.. Ingenting er verre enn en bærbar du ikke er helt fornøyd med eller som du får masse problemer med, det er lite du kan gjøre selv sammenliknet med en stasjonær PC. For ditt bruk vil etter min mening ett bra tastatur(å skrive på), en god skjerm, bra batterilevetid og ett solid kabinett være viktigst. Solid kabinett pga du kommer sikkert til å ta den med deg frem og tilbake til skolen, er kabinettet(lokket) mykt risikerer du faktisk å ødelegge skjermen under frakt, selv i ryggsekk beregnet for bærbare. Har selv opplevd dette og lokket mitt er ikke særlig mykt sammenliknet med endel andre bærbare jeg har sett/vært borti. Dvs jeg ville ikke vært i tvil. Hadde du hatt planer om spilling, ville saken vært anderledes. Da ville ett komprosmiss med Acer maskinen vært OK, etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da vil jeg anbefale deg en elitegroup green G556/G556E jeg har selv en G556 og er utrolig fornøyd bruker den til lette spill, film musikk og surfing...

Jepp, bra maskin til billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...