radisson Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Dersom man kjøper en telefon med 12 mnd binding til et abb, seks måneder senere kjøper man en annen telefon med samme abb....da viderefører man vel abb. men, det er vel sånn at de 6 månedene fra første "kjøp" ikke oppheves? dvs at jeg egnetlig vil ha en total bindings tid på 6 mnd + 12 nye mnd = 18 mnd ved kjøp av andre telefon ? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Du kan ikke videreføre abm. før det er under 1 måned igjen av bindingstiden. Lenke til kommentar
Netcom man Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Dersom man kjøper en telefon med 12 mnd binding til et abb, seks måneder senere kjøper man en annen telefon med samme abb....da viderefører man vel abb. men, det er vel sånn at de 6 månedene fra første "kjøp" ikke oppheves? dvs at jeg egnetlig vil ha en total bindings tid på 6 mnd + 12 nye mnd = 18 mnd ved kjøp av andre telefon ? Hei! problemet er man får ikke vidreføre etter 6 månder(vertfall ikke hos Netcom) dette kan kun gjøres etter viss tid etter bindingstid,hos Netcom er dette satt til 11 månder,men selfølgelig gjøres det unntak. mvh Tommy Netcom ks Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Unntak? Betyr det at dere av og til ser bort fra bindingstiden, og at man kan videreføre en ny telefon etter f.eks. 5 mnd? Endret 25. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hmm, ble litt nysgjerrig på unntak jeg også.. Hva innebærer det egentlig?? Snill kundebehandler?? Lenke til kommentar
joschram Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Det avhenger sikkert av hvor god kunde du er. Hvis du ringer for 1000 kroner i mnd. vil de sikkert fortsatt ha deg som kunde, og lar deg kjøpe ny telefon uten at bindingstiden har gått ut. Johannes Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Dersom man kjøper en telefon med 12 mnd binding til et abb, seks måneder senere kjøper man en annen telefon med samme abb....da viderefører man vel abb. men, det er vel sånn at de 6 månedene fra første "kjøp" ikke oppheves? dvs at jeg egnetlig vil ha en total bindings tid på 6 mnd + 12 nye mnd = 18 mnd ved kjøp av andre telefon ? Videreføring, betyr enkelt og greit at du tegner binding på et abonnement som er UTENFOR bindingstid. Kan godt ha et abo uten binding på også vet du . Videreføring sin fordel er at du slipper registreringsavgift. Må være under 1 måned igjen av binding for at du skal kunne få ny subsidiert telefon hos netcom. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Dersom man kjøper en telefon med 12 mnd binding til et abb, seks måneder senere kjøper man en annen telefon med samme abb....da viderefører man vel abb. men, det er vel sånn at de 6 månedene fra første "kjøp" ikke oppheves? dvs at jeg egnetlig vil ha en total bindings tid på 6 mnd + 12 nye mnd = 18 mnd ved kjøp av andre telefon ? Videreføring, betyr enkelt og greit at du tegner binding på et abonnement som er UTENFOR bindingstid. Kan godt ha et abo uten binding på også vet du . Videreføring sin fordel er at du slipper registreringsavgift. Må være under 1 måned igjen av binding for at du skal kunne få ny subsidiert telefon hos netcom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) hvorfor ? netcom tjener jo på det uansett? har vært netcom kunde i snart 5år, sist gang jeg kjøpte mob var vel i slutten av august i fjor (videreførte mitt netcom abo), har nettopp bestilt ny telefon hvor jeg viderefører mitt netcom abo igjen, det er enda ikke 1 år siden, men må innrømme at jeg blir skuffa hvis jeg ikke får videreført abonnemanget mitt nå Endret 25. juni 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 De tjener mer på subsidiere én telefon i løpet av ett år, enn to telefoner. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 hvorfor ? netcom tjener jo på det uansett?har vært netcom kunde i snart 5år, sist gang jeg kjøpte mob var vel i slutten av august i fjor (videreførte mitt netcom abo), har nettopp bestilt ny telefon hvor jeg viderefører mitt netcom abo igjen, det er enda ikke 1 år siden, men må innrømme at jeg blir skuffa hvis jeg ikke får videreført abonnemanget mitt nå heh. De tjener IKKE penger på å betale deg for eksempel 1650 for binding, og så 6 måneder senere betale deg 1650,- til. Det taper de penger på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) er ikke snakk om 6 måneder heller akkurat. f.eks, sist telefon kostet 2900 med binding og rett over 3200 uten binding. der sparte jeg altså litt over 300kr på å velge å videreføre abo. så går det vel rundt 350 i måneden på telefonbruk - = 4200 på 1 år. Endret 25. juni 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 reglene har blitt sånn at man bare kan videreføre når bindingstiden har utløpt! hvis det er under 1 mnd. igjen kan man, men da må det gjøres manuelt, altså ikke bare å registrere på internett som vanlig. det er nå bare tillatt opptil 12 mnd. binding hvis det er et privat abo. (ble innført for en stund siden da..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 gjenstår i underkant av 3 måneder av abonnemanget mitt..så da får jeg ikke videreført ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Nei, det vil du ikke. Må vente til det er under 1 måned igjen. Evt kan du ta å ringe kundeservice og prøve å mase deg til mulighet for ny bindingstid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 irriterende ettersom jeg allerede har bestilt masse ekstrautstyr til tlf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) dobbelpost Endret 25. juni 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 meningen med at man ikke bare kan plusse på bindigstid er jo at netcom/telenor kan komme opp i en knipe en dag, hvis en av kundene ikke kan betale for seg. og såklart tjener telenor mer på å ha deg som kunde i 6 mnd. til enn å la deg videreføre abo. ditt så du får 12 nye, for netcom/telenor må betale ut provisjon til butikkene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 meningen med at man ikke bare kan plusse på bindigstid er jo at netcom/telenor kan komme opp i en knipe en dag, hvis en av kundene ikke kan betale for seg. og såklart tjener telenor mer på å ha deg som kunde i 6 mnd. til enn å la deg videreføre abo. ditt så du får 12 nye, for netcom/telenor må betale ut provisjon til butikkene. når jeg har vært betalende kunde i snart 5år og ikke en eneste forsinket betaling,så burde de vel være mottagelig når det er snakk om i underkant av 3små måneder før bindingstiden er over ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Ring de, vær hyggelig og hør med kundeservice om dette er mulig. Opptil flere trofaste kunder har fått slikt igjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå