HomerJay Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Kjøpte høytalere og receiver på Hifiklubben for et par dager siden. Etter å ha montert frontene til receiveren og skrudd på receiveren fikk jeg ikke noe lyd. Så kikket jeg bak på receiveren igjen, og der så jeg at en av ledningene (den røde fra venstre høytaler) hadde løsnet og satt ikke fast (det var utrolig vanskelig å få de til å sitte fast, klønete satt opp av Denon). Jeg skrudde så av receiveren og satte det til på nytt. Da jeg så skrudde på receiveren igjen, så var den helt død. Riktignok lyste det rødt som det gjør når man skrur på, men ingenting annet virket. Ingenting på displayet og ingen knapper virket. Har jeg rett og slett klart å kortslutte hele receiveren første dag? Det finne vel ikke garanti på sånt? Har ikke forsikring på den... Går det i det hele tatt å fikse? Veldig morsomt om jeg har klart å svi av 4000 kroner på INGENTING. Har ikke fått en lyd ut av det ennå. Idiotisk opplegg for å feste kablene var det uansett... Noen innspill? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 I verste fall har du bare ødelagt en av utgangene. Altså ingen grunn til at resten av receiveren ikke skal fungere. Høres ut som et produkt som var defekt fra starten av. Jeg ville tatt den med tilbake til butikken og vist dem der, enkelt og greit. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 I verste fall har du bare ødelagt en av utgangene.Altså ingen grunn til at resten av receiveren ikke skal fungere. Høres ut som et produkt som var defekt fra starten av. Jeg ville tatt den med tilbake til butikken og vist dem der, enkelt og greit. Enig, ta med produktet til selger og hev kjøpet om mulig.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Få byttet den reciveren i en ny,det har nok vært feil på den hele tiden.Kjøp deg bananplugger samtidig,så slipper du å plages. Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Hm.. Jeg får forsøke det da. Problemet er bare at varen befinner seg i Oslo, og jeg er ikke der i sommerferien, så dette blir ikke før i august. Og da kommer problemet med å skaffe bil så jeg får kjørt varen til butikken... Pokker! Men bør jeg oppgi at receiveren så ut til å virke første gang jeg slo den på? Leste et sted at en receiver kan kortslutte dersom høytalerkablene bak løsner mens den står på, og tror den gjorde det i dette tilfellet, ergo frykter jeg at jeg har skyld i dette selv og ikke får noe som helst tilbake... Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Få byttet den reciveren i en ny,det har nok vært feil på den hele tiden.Kjøp deg bananplugger samtidig,så slipper du å plages. Hva er egentlig bananplugger forresten? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hva er egentlig bananplugger forresten? Lenke til kommentar
striky Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Bruk av bananplugger: http://www.avnett.no/module-pagesetter-vie...id-9-pid-5.html Lenke til kommentar
HomerJay Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Takker. De så jo bra ut. Stikker til Claes Ohlson eller Biltema og kjøper 20 stk. Regner med at de har det der? Regner for øvrig med at jeg har kortsluttet receiveren eller deler av den (hvordan er det mulig å unngå når høytalerinnganene står så tett bak?) - hvor mye koster det å fikse dette? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvis man vet hva man gjør så skjer ikke sånt. Har hatt 6-7 ulike forsterkere og 3-4 par høyttalere hvor de 2 siste er komplett 5.1 oppsett og noe slikt har jeg aldri klart...er jo kanskje en fordel å dra litt i ledningene for å sjekke at de sitter før du slår på forsterkeren. Dette gjelder ikke svada forsterkere med klem terminaler selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå