rogerDAT Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Driver å lager en passordbeskyttet del av min hjemmeside, og lurer på om det finnes noe mulighet for å "disble" view source. Jeg bruker JavaScript til dette. Jeg har laget script slik at det ikke er mulig å høyreklikke. Selve passord scriptet er også greit. Trenger egentlig bare å få fjernet det muligheten til å få sett kilde koden. Jeg vet at det finnes andre muligheter. Feks cgi script, men jeg kunne tenke meg å få det til med JavaScript. Setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Finnes kanskje noe til IE, men tvilsomt til alle andre web-browsere. Har du tenkt over at siden lagres i cache også? Hvordan skal du forhindre lesing av kildekoden der? Lenke til kommentar
Razul Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Dette høres ikke ut som en særlig god løsning ... Jeg trur ikke det er noen måte å disable menyene i nettleserne. Kunne åpna et nytt vindu uten menylinje ved å bruke JavaScript, men det er veldig enkelt for folk å bryte seg inn. Den eneste forholdsvis sikre måten å lage passordbeskyttelse jeg veit om, uten å måtte gjøre noe på serversiden, er å la det beskytta dokumentet ha passordet i filnavnet. Da vil brukeren få en 404-feil når han skriver inn feil passord. Ikke akkurat så kult, så jeg ville vel uansett anbefalt deg å ikke satse på passordbesyttelse uten å ha en server med støtte for CGI/ASP/PHP eller passordbeskyttelse av mapper. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Har funnet en knøttliten løsning til deg som vil gjøre det svært vanskelig for folk å lese kildekoden, samtidig som weblesere klarer å vise siden perfekt. Poenget går ut på å scramble html-koden. Siden finner du her. Lenke til kommentar
house Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 hva er vitsen med dette ? om jeg vil lese kildekoden til en side, så klarer jeg dette uansett hva som blir gjort.. harde fakta, men sånn er et nå bare Housey Lenke til kommentar
rogerDAT Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Fant ut at house har rett i det han sier. Hvis noen vil finne ut kildekoden, så klarer de det. Jeg fant ut at det var bedre med ert lite cgi script. Mekket det, og vips så er alt mye bedre. Takker for alle svar Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 borre: går ann å gjøre det slik at en fil ikke blir cached...jeg har iallefall gjort det på hjemmesiden min (bruker php). men skal dermed ikke være sagt at det ikke går ann å se kildekoden. det er en annen sak.... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Ehh... gidder ikke å sjekke kildekoden din. Men hvordan får du til det? Er det isåfall f.eks. IE-spesifikk kode eller er det "standard"? Det må vel uansett være browseren som bestemmer om den vil lagre siden eller ikke i cache. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: jeg kunne tenke meg å få det til med JavaScript. All den tid folk kan disable java i nettleseren hjelper det vel lite... Hvis du ikke har en java-sniffer i første del av siden din eller no da som sender java-disablede brukere til en annen side... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 i php er det mulig å definere hva som skal sendes fra serveren i hodet av filen (header-funksjonen)...der kan en sette at filen ikke skal caches.... les mer om denne funksjonen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå