Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver å lager en passordbeskyttet del av min hjemmeside, og lurer på om det finnes noe mulighet for å "disble" view source. Jeg bruker JavaScript til dette. Jeg har laget script slik at det ikke er mulig å høyreklikke. Selve passord scriptet er også greit. Trenger egentlig bare å få fjernet det muligheten til å få sett kilde koden.

Jeg vet at det finnes andre muligheter. Feks cgi script, men jeg kunne tenke meg å få det til med JavaScript.

Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ikke ut som en særlig god løsning ...

Jeg trur ikke det er noen måte å disable menyene i nettleserne. Kunne åpna et nytt vindu uten menylinje ved å bruke JavaScript, men det er veldig enkelt for folk å bryte seg inn.

Den eneste forholdsvis sikre måten å lage passordbeskyttelse jeg veit om, uten å måtte gjøre noe på serversiden, er å la det beskytta dokumentet ha passordet i filnavnet. Da vil brukeren få en 404-feil når han skriver inn feil passord. Ikke akkurat så kult, så jeg ville vel uansett anbefalt deg å ikke satse på passordbesyttelse uten å ha en server med støtte for CGI/ASP/PHP eller passordbeskyttelse av mapper.

Lenke til kommentar

Ehh... gidder ikke å sjekke kildekoden din. Men hvordan får du til det? Er det isåfall f.eks. IE-spesifikk kode eller er det "standard"?

Det må vel uansett være browseren som bestemmer om den vil lagre siden eller ikke i cache.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...