Gå til innhold

Invistere i musikkpc

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å bruke 5-6000 på en ny pc som hovedsakelig skal brukes til musikkproduksjon. Er ikke av typen superproff, heller flink amatør. Så har ikke bruk for 'cutting edge'

Lydkort har jeg allerede, så det jeg lurer på er hvilken type RAM, prosessor og hardisk som er egnet til mitt bruk?

Barebone kabinettene ser bra ut, og kunne tenkt meg en slik. Noen som har erfaring med musikkbruk og barebone pc?

-Samian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, tar utgangspunkt i dette:

Bytt skjerm. Trenger vel strengt tatt ikke noen bra skjerm, vanlig 17" eller 19" CRT holder. Sparer vel 2500kr

Lydkortet må vel nesten til, selv om det er fristende å si "bytt". Kjøp det.

Du kan vel for så vidt droppe DVD-brenner, og heller gå for en vanlig CD-brenner (combo). 500 kr spart.

Trenger han god/mye ram? Jeg vet ikke, men hvis ikke burde han vel gå for 512MB... 800kr spart.

Så var det diskplass. En vanlig 7200 RPM 250GB... ok, trenger mye plass. Men Raptor på 73GB er unødvendig vil jeg tro. Men Raptor i seg selv må til, bare du går for 36GB. 850 kr spart.

2500kr + 500kr + 800kr + 850kr = 4650kr

PCen kosta 16000, så det havner på en 12500kr kanskje. Virker mye, men du har små sjanser for å få en brukbar musikkpc for 5-6000kr, vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...