Gå til innhold

the NoName project.. Mini-update 29/11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette blir spennende og bra!

 

er ikke sikker på om man kan ta en skjerm fra laptop, syns jeg har lest litt om dette før.

 

Du får lcd skjermer fra 2500 kr, sikkert en del biligere brukt, hva skal du bruke pc'en til?

Skal brukes til LAN-pc , ja det er grunnen til innebygget HUB eller switch.

Foreløpig blir det ikke LCD. Dessverre.....

En ting til, tror det blir litt annerledes en det som er vist på tidligere skisser.. skal bla. sette inn et hovedkortbrett (nei, ikke lian li, selvutskjært fra et gammelt kabbis)

 

edit: TAKK FOR ALLE TILBAKEMELDINGER! HURRA! 4 SIDER!

utropstegn er alltid gøy :p

Endret av tøflus
Lenke til kommentar
hvor mye kosta kofferten?

åssen fikser du hengslene på kofferten, så den ikke bare åpner seg helt når du skal bruke den? kommer til å se dumt ut med støtte bak.

 

ellers en genial ide. bildene er også utrolig bra.

Rundt 350kr på clas

Får åpnet kofferten slik at lokket står i 90 grader... Orker ikke bekymre meg for å få åpnet den mer før jeg får tak i en LCD.

Bildene har jeg tatt med et Canon A5 Zoom kamera, det er rundt 5-6 år gammelt :D

Skissene er selvfølgelig laget i sketchup.

Lenke til kommentar

MINI UPDATE

 

hub2.JPG

Her er huben jeg snakka om, den ser stor ut, men det er bare kassa som er stor

 

hub1.JPG

Her er insiden, som dere ser er det lite elektronikk til å være inni en så stor boks.

 

hub3.JPG

Et bilde til

 

spray.JPG

Spraymaling type billig, veldig billig (hostmax20host), det bør gå så lenge jeg bruker klarlakk oppå, eller? :roll:

 

case3.JPG

Så langt kan lokket åpnes, 90 grader.

 

casemess1.JPG

Sånn ser det ut når man skal forflytte seg fra mamma til pappa :p

 

Begynte så vidt med pussinga i sta, så kom regnet :cry::cry: og ja jeg bruker dremel :dremel::thumbup: får ikke gjort noe før regnet slutter, dårlig med plasss inne :mad: Får ikke kutta ut noe særlig med hull før jeg får en gammel data av kjæresten til mora mi. Jeg har en tendens til å ødelegge hardware, så jeg tør ikke bruke det som står i min andre casemod(nei det er ikke verdt å legge ut bilder av den, altfor standard(utenom flaskeholdern da))

Så fort det blir bra vær igjen starter jeg opp på nytt...

 

EDIT: Fjerna et bilde som var way too big, samma bilde som det over her ^

 

EDIT2:La til mer info helt nederst her

Endret av tøflus
Lenke til kommentar

det har jeg også, ødelagt flere ting allerede utne at jeg helt veit hvordan det skjer :blush:

Vi kan jo opprette en egen forening.. Støtt foreningen for folk som ødelegger hardware, så de får råd til å kjøpe nytt, støtt en god sak.

Jeg "ødela" faktisk det hovedkortet jeg skal bruke i denne modden, hadde glemt å putte i en av de ekstra kontaktene som er på p4 hovedkort :p

Lenke til kommentar
ja er klar over det men gjorde det samtidig med quick og da trengte jeg bare 2 lag, mens med colorworks måtte jeg bruke 4 lag + klarlakk :)

 

stå på! :w00t:

OK, ihvertfall her hvor jeg bor får man 4 bokser colorworks til samma pris som 1 boks quick, det blir quick rødmaling og klarlakk da. De hadde bare gul på max20 :whistle:

 

Takk for all positiv tilbakemelding så langt

Lenke til kommentar

Tenker på å lage nytt "kabbis" til huben, i plexiglass(matt på sidene, gjennomsiktig i toppen) med leds inni selvfølgelig, slik at jeg kan ta den ut hvis det skulle bli nødvendig. Er det lett å sette sammen plexiglass og hva skal det settes sammen med?

Lenke til kommentar

Hvis du kun skal bruke plexi må dette nesten limes. Ikke bruk superlim, det kan bli mye søl og stygge flekker. limpistol skal fungere bra, den tørker relativt fort, men du har litt tid på deg til å få det slik du vil ha det før du presser det sammen.

du får en billig limpistol på biltema til rundt 30 kr!

Bare husk at alt av lim blir synlig gjennom glasset ...

 

Evt. kan du bruke små jernbiter i hjørnene og poppe det sammen med popnagler. Det blir vel i utgangspunktet litt mer jobb

Lenke til kommentar
Hvis du kun skal bruke plexi må dette nesten limes. Ikke bruk superlim, det kan bli mye søl og stygge flekker. limpistol skal fungere bra, den tørker relativt fort, men du har litt tid på deg til å få det slik du vil ha det før du presser det sammen.

du får en billig limpistol på biltema til rundt 30 kr!

Bare husk at alt av lim blir synlig gjennom glasset ...

 

Evt. kan du bruke små jernbiter i hjørnene og poppe det sammen med popnagler. Det blir vel i utgangspunktet litt mer jobb

Takker! Har limpistol :D kjøpt på Rema 1000 stormarked til 20 kr tror jeg

Lenke til kommentar
Tøft prosjekt detta.. få flere bilder da!! ;)

Jeg prøvde en gang å få en gammel laptop i en koffert.. det er noen år siden og jeg har ikke bilder, men det funka ganske bra.

Det kommer flere bilder... skulle begynt ordntli' i dag men jeg kjørte båt i stedet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...