jering Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Start->Kjør->skriver //nec (navnet på den andre PC`en). Da kommer denne feilmeldingen: Får jo koblet til ved å mappe opp en nettverksstasjon og velge "Koble til som annen bruker". Skriver da "pc-navn\lokal bruker" på brukernavn, f. eks. \\nec\minbruker Men vil ha opp de delte ressursene på den andre PC`en når jeg skriver \\pcnavn Lenke til kommentar
smh Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Du må aktivere fildeling og gjest dersom du skal få opp denne lista. Lenke til kommentar
jering Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Du må aktivere fildeling og gjest dersom du skal få opp denne lista. Gjest kontoen var aktivert, men ikke enkel fildeling. Aktiverte den, men får samme beskjed når jeg prøver å koble til fra den andre PC`en... Lenke til kommentar
smh Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Ta bort haken på enkel fildeling på Verktøy -> Mappealternativer -> Vis Håper dette løser problemet ditt. Lenke til kommentar
jering Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Ingen forskjell på om den haka er der eller ikke...gjest kontoen er aktivert. Lenke til kommentar
smh Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Har du aktivert fildeling på begge maskinene? Dersom ikkje prøv det. Prøv og denne kommandoen i kommandolinja: net view \\nec Har du same brukernamn på begge, men forskjellig passord? Endret 26. juni 2004 av smh Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jeg kom på en ting. du må ikke skrive arbeidsgruppen også da? det måtte jeg sist gang jeg holdt på med tullet der. nå gjør jeg det på en enklere måte. ved å bare gå til My Nettwork Places->Network and Dailup Connections->Entire Network->Entire Contents->Microsoft Windows Network->Din arbeidsgruppe og der skal det ligge vanligvis. hvis ikke du finner det ved å gjøre det på den måten så kan du jo prøve å konfiguere brannmuren din hvis du har det. alt etter hvilken brannmur du har også. se at du ikke har aktivert den innebyggede Windows brannmuren din. dette skaper mye krøll. Lykke til. Lenke til kommentar
jering Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Har du aktivert fildeling på begge maskinene?Dersom ikkje prøv det. Prøv og denne kommandoen i kommandolinja: net view \\nec Har du same brukernamn på begge, men forskjellig passord? Fildeling er aktivert på begge maskinene. Når jeg skrev net view \\nec kom dette: C:\Documents and Settings\Administrator>net view \\nec Systemfeil 5 har oppstått. Ingen tilgang. Har resatt passord på "Gjest" til blankt på begge. Når jeg skriver \\pc-navn fra nec så funker det, men som sagt ikke andre veien. " bare gå til My Nettwork Places->Network and Dailup Connections->Entire Network->Entire Contents->Microsoft Windows Network->Din arbeidsgruppe og der skal det ligge vanligvis." Prøvde dette også, men samme feilmld kom opp.... Edit: den andre PC`en var medlem av et domene, så jeg meldte den istedet inn i samme arbeidsgruppe som nec, men etter en restart kom samme feilmeldinga igjen da jeg prøvde å g å inn på\\nec Endret 26. juni 2004 av jering Lenke til kommentar
smh Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Skulle likt å sett på problemet ditt, sansynligvis ein liten filleting. Skal tenke litt på det. Lenke til kommentar
jering Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Har lest denne tråden og forsøkt det som står om å skifte nodetype til Hybrid. Den stod som "blandet" på "nec". Endret verdien i regedit og restarta, men samme feilmelding. Men oppdaget til min forskrekkelse at nå kommer samme feilmelding andre veien, altså når jeg skriver inn \\pc-navn fra "nec". Jeg har med andre ord gjort vondt verre Endret 27. juni 2004 av jering Lenke til kommentar
smh Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Har du same bruker på begge maskinane? Og same passord? Prøv å koble til \\nec\c$ Skriv inn brukernamn og passord, og kryss av for husk passord. Sjekk så om det virker å skrive bare \\nec. Endret 27. juni 2004 av smh Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Regner med at brannmuren ikke er aktivert? Lenke til kommentar
jering Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Regner med at brannmuren ikke er aktivert? Den er deaktivert ja. Får som sagt tilgang ved å mappe en nettverksstasjon og velge "Koble til med annet brukernavn". Skriver da \\nec\minbruker" på brukernavn. Så det er et eller annet med tilgangen ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå