magking Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hallo Jeg har nettopp bestilt meg et 3ware Escalade 8506-8 raidkort til min kommende ftp-server. Dette kom på ca 3500.- fra USA. Nå trenger jeg noen gode råd til resten. Jeg trenger Hovedkort, harddisker, kabinett, strømforsyning, vifter, osv. Jeg har en 2,4 P4 prosessor fra en Dell Dimension 8250 til overs som jeg lurte på å bruke. Jeg har og 1GB RDRAM 1066mhz fra den samme PCn som jeg gjerne skulle ha brukt, men jeg vet det er få (ingen?) hovedkort som støtter dette lenger. Jeg har et billig grafikkort og en gammel CD-ROM liggende også. Kortet støtter opptil 8 harddisker og en kamerat ga meg et tips om at jeg burde kjøpe en harddisk ekstra så jeg har en identisk liggende om en ryker. Det er ikke sikkert budsjettet strekker til dette, hadde håpet å komme under 20.000.-, må man ha identiske harddisker i raid 5? Alle råd tas imot med takk. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Quotet fra denne siden; RAID 5 trenger minst tre harddisker med lik størrelse som kan legges til én og én. Så hvis du skal ha raid 5, må du faktisk ha tre -3- like store disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå