the_dude Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 hei. jg har ett problem med den ene maskinen min på nettverket mitt. maskinen er en p4 1.6 northwood md 2 x 133 sdram 256 mb. den ene brikken er ei kingston brikke, den andre er såkalt "no name". Når jg starter maskinen teller den opp alle 512 ram'en, men windows xp pro greier bare å "se" 256 mb ram. Er det brikkene som ikke er kompatible md hverandre eller kan dt være noe annet? noen som har noen forslag? takk! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har lite med forslag, men har vært bort i det samme problemet. Det ble ordnet ved at med når maskinen kun telte opp halvparten, var det bare å gå inn i bios, og restarte maskinen uten å lagre. Fikk aldri vite hva det var, men det fungerte sånn ihvertfall. Minner meg litt om måten man fikk Amigaen til å fungere: Ganske nøyaktig en meter over gulvet, slippe den ned, for så starte den :-) Bare en liten digresjon, ingen anbefaling... Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har lite med forslag, men har vært bort i det samme problemet. Det ble ordnet ved at med når maskinen kun telte opp halvparten, var det bare å gå inn i bios, og restarte maskinen uten å lagre. Fikk aldri vite hva det var, men det fungerte sånn ihvertfall. Ikkje hør på han å gå inn i bios og rett ut igjen uten å lagre kan jo ikkje fungere. Oppdater BIOS til nyeste vers. og sjekk minne instillingene i BIOS. Gå gjerne inn på minneprodusentens hjemmeside og sjekk timingene der. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) omg. Ta ut den ene brikka og sjekk om den teller alt. Sett så i den andre, og ta ut den første og sjekk om den teller alt. Hvis den teller alt med en og en brikke er sans. ikke brikkene kompitable med hverandre. Oppdatering av bios er en god idè. Sjekk også at brikkene sitter skikkelig i (det er en mulighet..) Prøv også å bytte plass på brikkene Endret 30. juni 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har lite med forslag, men har vært bort i det samme problemet. Det ble ordnet ved at med når maskinen kun telte opp halvparten, var det bare å gå inn i bios, og restarte maskinen uten å lagre. Fikk aldri vite hva det var, men det fungerte sånn ihvertfall. Minner meg litt om måten man fikk Amigaen til å fungere: Ganske nøyaktig en meter over gulvet, slippe den ned, for så starte den :-) Bare en liten digresjon, ingen anbefaling... LOL, det med Amigaen har jeg vært borti. Grønn skjerm når man skrudde på data'en. Da var det bare å slippe den i gulvet så starta den opp uten problemer Amiga Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har du mange ram slotter? Prøv å bytt rekkefølge på en av de! Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det store spørsmålet her er vel hvorfor BIOS finner all ram'en, men ikke windows ? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det store spørsmålet her er vel hvorfor BIOS finner all ram'en, men ikke windows ? Windows finner ikke ramen før bios gjør det Lenke til kommentar
TeMA Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Windows finner ikke ramen før bios gjør det Etter det jeg leser av dette så FINNER biosen 512 MB minne, mens Windows kun finner 256 MB. Det kan vel kanskje være at du har låst hardware profilene i windows, slik at windows ikke detecterer ny hardware. Du kan jo gå til Start -> (innstillinger) -> kontrllpanel og system. Her går du til Hardware og ser på Hardware Profiles. Om profilen er låst eller ikke. Du kan jo prøve å opprette en ny profil.. Om dette virker eller ikke kan jeg ikke svare på da jeg ikke har vært borti problemet før... Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har vært borti det samme problemet. Da viste det seg at den ene brikken var reg minne og den andre var ikke. Begge funket hver for seg, men bare den ene når jeg brukte begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå